• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • Tallbarr12
    lilltess skrev 2014-12-08 15:47:00 följande:

Idag gjorde jag det! Ringde och bokade in oss för undersökning och ev vidareutredning. Väntetid på ca 3 mån. Hoppas innerligt att detta kan hjälpa oss efter 2 års försök!

Heja dej, bra jobbat!
  • Niaa

Idag gjorde jag det! Ringde och bokade in oss för undersökning och ev vidareutredning. Väntetid på ca 3 mån. Hoppas innerligt att detta kan hjälpa oss efter 2 års försök!

Yey! Bra där! : ) : )
  • Niaa

Yey! Bra där! : ) : )
  • fruannie

Hoppar in här då! Är på exakt 5:e försöket och börjar stressa upp mig lite. Hade ju trott att jag skulle vart iaf gravid vid de här laget. Hormon spiralen rök 15 juni så det är ju ett halvår nu i dagarna med 5 aktiva försök. Blev gravid på försök nr 3 men de slutade i missfall v 5+6. Hade en förhoppning att de skulle ta sig igen direkt utan mens imellan men icke!!! Nu har jag precis passerat äl och försöker koppla bort vilken dag de är och när jag bör börja känna nåt om de är nåt. Mitt i äl åkte jag på en riktigt ilsken urinvägsinfektion och käkar nu penicillin, såg till att få penicillin son funkar trots om man skulle bli gravid. Men hoppet har liksom dalat då jag tror att kroppen inte kommer låta ett befruktat ägg fästa utan prioriterar att läka ut infektionen. Vet inte om det ligger nåt i det men det låter rimligt i mitt huvud. Önskar alla lycka till!!!

• Marie14

Jag hoppar också in här.

Min mens har precis tagit slut. 
    Vi har försökt sju gånger nu sedan ett missfall. 

När vi blev gravida sist så tog det åtta månader. Tänker att det tar tid. Jag stressar upp mig när mensen kommer och lägger ett försök bakom mig. Men så tänker jag att det tog faktiskt 8 försök sist och barnmorskan sa att det var helt normalt.

• WhiteRose

En allmän fråga till er: Vad räknar ni som ett försök? T.ex tre försök - är det tre månader? Eller är det då ni VET att ni haft ägglossning? Alla får ju inte mens/ägglossning varje månad, så jag undrar bara hur ni ser på det :)

• Marie14

Ägglossningar =försök

Det är nio månader sedan mitt missfall men har bara haft 6, 7 ägglossningar...

• WhiteRose
    Marie14 skrev 2014-12-09 17:59:03 följande:

Ägglossningar =försök

Okay, men då har jag ingen aning om hur många försök vi egentligen haft. Har haft mens 2 ggr sedan augusti, men vet inte helt säkert om jag haft ägglossning då med.
  • Kaka001

Är de så hos er andra också att man måste vänta exakt ett år?! Ringde gyn igår och fick svaret.. Vänta ett år SEDAN kan du få en tid och de kan ta upp till tre månader ://///

Att bara se tiden rinna iväg stressar en ännu mer tycker jag :(

• angel90
    Kaka001 skrev 2014-12-11 06:47:15 följande:

Är de så hos er andra också att man måste vänta exakt ett år?! Ringde gyn igår och fick svaret.. Vänta ett år SEDAN kan du få en tid och de kan ta upp till tre månader ://///

Att bara se tiden rinna iväg stressar en ännu mer tycker jag :(

Vänta ett år är det här. Fick remisser på att lämna prover direkt därefter, men det tog ca två månader eftersom de ville se om jag hade ÄL. Så trist att vänta... Men nu har vi äntligen kommit igång.
Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre