• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • Lillalisa
    WhiteRose skrev 2014-12-03 13:26:07 följande:

@Lillalisa - du ska börja från den dagen du fick mens :)

Tack! Ska åka bort några dagar så då finns det hopp denna månad ändå.. :) Man håller kanske på att bli lite småtokig när man planerar livet efter ägglossning? ;) 
  • WhiteRose
    Lillalisa skrev 2014-12-03 13:51:46 följande:
    Tack! Ska åka bort några dagar så då finns det hopp denna månad ändå.. :) Man håller kanske på att bli lite småtokig när man planerar livet efter ägglossning? ;) 
    Jooo, lite kanske hehe.. Men jag känner igen mig i det, hittills har jag bara kört med appar men kommer nog börja med äl-tester och tempning också.
  • Kaka001

Hej!

Hoppar gärna också in här. Jag och min sambo har försökt att bli gravida sedan i april. Plockade ut min kopparspial då och har sedan försökt att få ett plus.

Ju mer tiden går ju jobbigare blir de. Upplever att folk runt omkring t.o.m. Kollar på ens mage. De förväntas att de snart är vår tur att bli gravida. Har många vänner som både ha barn och precis har fått dessutom jobbar jag 100% på en förskolan.

Hur gör ni andra för att komma vidare varje gång då man INTE plusar, jag tycker det blir jobbigare och jobbigare för varje månad :/

• Ingster

Hej!

Vi har försökt snart ett och ett halvt år (i början var vi kanske inte supernoga med att pricka in dock). Jag har en dotter som är drygt två år och hon kom till efter fem behandlingar pergotime. Den här gången ville jag slippa hålla på och springa på ultraljud hela tiden för att kolla äggblåsor så vi har försökt utan hjälp, men efter jul tror jag jag vill börja med pergo igen. Segt med denna väntan.  Har plussat två gånger men båda gångerna har det varit över efter en vecka:(

Bim på måndag, men vågar inte hoppas för mycket. Håller tummarna för er alla!

• WhiteRose
    Kaka001 skrev 2014-12-03 21:53:45 följande:

Hej!

Hoppar gärna också in här. Jag och min sambo har försökt att bli gravida sedan i april. Plockade ut min kopparspial då och har sedan försökt att få ett plus.

Ju mer tiden går ju jobbigare blir de. Upplever att folk runt omkring t.o.m. Kollar på ens mage. De förväntas att de snart är vår tur att bli gravida. Har många vänner som både ha barn och precis har fått dessutom jobbar jag 100% på en förskolan.

Hur gör ni andra för att komma vidare varje gång då man INTE plusar, jag tycker det blir jobbigare och jobbigare för varje månad :/

Många som förväntar det här också. Just nu är jag bara lite "sur" på mig själv som inte slutade med p-piller tidigare, så att jag kunde få ett hum om hur min cykel egentligen är. Men det sägs ju att genomsnittet är 7 månader.. Svårt att tro när folk omkring blir gravida jättesnabbt :P
  • dahlia92

Hej, hoppar gärna in här. :)

Slutade med p-piller i mars och första riktiga försöket blev i april. Månaderna har gått och nu är det december och jag har inte fått en minsta antydan till ett plus eller missfall så det är nog rätt kört för oss. I alla bim-trådar jag varit med i har jag typ blivit ensam kvar. Skitjobbigt..

Vi har precis skickat in remiss för utredning så hoppas dom hör av sig snart. :)

• WhiteRose
    dahlia92 skrev 2014-12-04 12:51:01 följande:

Hej, hoppar gärna in här. :)

Slutade med p-piller i mars och första riktiga försöket blev i april. Månaderna har gått och nu är det december och jag har inte fått en minsta antydan till ett plus eller missfall så det är nog rätt kört för oss. I alla bim-trådar jag varit med i har jag typ blivit ensam kvar. Skitjobbigt..

Vi har precis skickat in remiss för utredning så hoppas dom hör av sig snart. :)

Så är du ju välkommen till att hänga på oss här :) Själv har jag BIM+1.
    Vad är det ni ska göra på utredningen?

• dahlia92
    WhiteRose skrev 2014-12-04 12:55:52 följande:
    Så är du ju välkommen till att hänga på oss här :) Själv har jag BIM+1.
    Vad är det ni ska göra på utredningen?
    Tack. :) Oj ska du inte göra gravtest då?

Jo vi gjorde sånt spermatest (hemmatest) i september, som var negativt. Så jag ringde gynmottagningen för 3 veckor sen och då sa hon att vi skulle skicka in en sån egen remiss även fast vi inte försökt ett år då vi fick negativt test.

Men googlade lite nyss och tydligen gör dom inte utredning om man inte är minst 24 år samt att man haft oskyddat i två år. Vet inte om det stämmer men hoppas att vi kan få hjälp iaf. :)
  • WhiteRose
    dahlia92 skrev 2014-12-04 13:18:39 följande:
    Tack. :) Oj ska du inte göra gravtest då?

Jo vi gjorde sånt spermatest (hemmatest) i september, som var negativt. Så jag ringde gynmottagningen för 3 veckor sen och då sa hon att vi skulle skicka in en sån egen remiss även fast vi inte försökt ett år då vi fick negativt test.

Men googlade lite nyss och tydligen gör dom inte utredning om man inte är minst 24 år samt att man haft oskyddat i två år. Vet inte om det stämmer men hoppas att vi kan få hjälp iaf. :)
    Jo, jag får göra det till helgen om jag ännu inte fått min mens då. Vill på något sätt hellre bli besviken av mensen än ett negativt test, om du förstår hur jag menar..

Hoppas ni får komma iväg till en utredning :)
Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre