Hej!
Vet inte om detta är nedslående eller upplyftande men tänkte bara dela med mig av mina erfarenheter. Vårt första barn blev till så fort vi slutade använda kondom. Jag hade inte ätit ppiller på väldigt länge för jag blev deppig av dem. Sen efter ca 3 år blev det dags att försöka få syskon och månaderna gick utan plus. Mensen kom och jag förstod inte vad det var för fel. Vi hade ju barn sen innan, och då gick det jättelätt och jag skulle fylla 28 samma höst vi började försöka igen. Min man är ett år äldre än mig.
Kändes som att ALLA blev gravida, syskon, kompisar från mammagruppen, arbetskamrater mfl.
Så efter ett år ringde jag en fertilitetsklinik för en utredning. 28 oktober skulle vi dit.
Första veckan i oktober var jag så trött och sur och känslig att jag trodde att jag var på väg att bli utbränd (allt kändes så jobbigt)
Då sa min man: Vet du jag tror att du är gravid. Jag har köpt två test.
Jag blev rätt sur och tyckte att han var oförstående som skyllde på det, det var ju mitt jobb och allt som stressade mig som gjorde att jag mådde dåligt. Dessutom så blir jag ju inte gravid så det var ju ytterligare en sak som fick mig att känna att allt var piss. Men han uppmanade mig att testa ändå och visst var det plus. I vecka 14 nu och fick såklart ringa och avboka fertilitetsutredningen. Men jag testade 4 ggr och väntade en dryg vecka innan jag vågade avboka för "tänk om jag kanske inte är gravid trots allt". Det var faktiskt inte förrän jag började kräkas ett par veckor senare som jag fattade att det var på riktigt.
Så... Man kan ha alla förutsättningar, åldern är rätt, man är inte överviktig eller underviktig, man har inte ätit ppiller som kan påverka och man har en regelbunden mens men ÄNDÅ funkar det inte. Inte ens fast det funkat förut. Och man blir galen av att grubbla på varför... Men tillslut bara så händer det!
Jag önskar er alla lycka till och som det stod tidigare i tråden, ta hjälp när det gått för lång tid, och tappa inte hoppet! ???