• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • Annaba88

Jag har också BIM i början på nästa vecka :) eller min app säger söndag men ÄL var ett par dagar sen den här månaden så jag räknar med BIM mellan söndag och tisdag. Tänkte testa på tisdag ifall mensen inte kommit innan. Förra söndagen hade jag en mörkare flytning, gissade att det var lite blod med så kanske en nidblödning?! hade också ont samma dag. I veckan har jag inte kännt nåt alls och gav upp hoppet. Igår på eftermiddagen hade jag yrsel några gånger och var tvungen att sätta mig ner, tänkte inte mera på det eftersom jag kan ha det ibland men ändå rätt sällan. På kvällen började det dra och värka nere i magen så hårt att jag hade svårt att somna. Trodde mensen börjat men nej. Tog ett test idag men det var blankt. Hoppas ändå för det känns verkligen annorlunda den här månaden :) 

• pandoraDiem

Åh, hoppas, hoppas! Jag tycker också det känns annorlunda denna månad, men å andra sidan tyckte jag också att jag kände av ägglossningen mer än jag brukar så kanske är min kropp som blivit känsligare. Bara att vänta och se, jag tänkte nog försöka hålla mig till onsdag morgon med att testa om inte mensen dykt upp då.

• Annaba88

Ååh så kom mensen :( vilken besvikelse. Ännu ett misslyckande :( börjar ge upp hoppet, vad gör vi fel? Känns omöjligt just nu..

• pandoraDiem

Nej va tråkigt :( jag känner igen den där hopplösheten, det är så fruktansvärt att man gör allt vad man kan så går det ändå inte. Men jag tänker att tillslut kommer det gå, tillslut är det vår tur. Vet att det inte är mkt till tröst men håller verkligen tummarna att det går nästa gång. Massa kramar

• Idilia
    Annaba88 skrev 2015-03-21 13:04:44 följande:

Ååh så kom mensen :( vilken besvikelse. Ännu ett misslyckande :( börjar ge upp hoppet, vad gör vi fel? Känns omöjligt just nu..

Jag känner precis likadant som du efter att mensen kom förra veckan. Känns så hopplöst, så jag har inga peppande ord
  • Lilalove

Börjar räkna ner till fredag nu då jag har BIM och stålsätter mig för att inte testai förväg för första gången.

Spänner och trycker som det gjort de senaste månaderna också och jag tar ut både lycka och misslyckande i förskott redan nu. Kastar mig själ mellan hopp och förtvivlan och börjar anklaga mig själv, jag är för tjock, jag dricker för mycket kaffe, jag glömde folsyran i lördags osv osv.

• Idilia

Jag tror vi kommer försöka med heminsemination den här månaden. De här försöken håller på att ta kål på vårt sexliv. Just nu har vi inte sex om vi inte måste och jag drar mig för all närhet. Jag hoppas att det ska hjälpa lite för närheten mellan oss.

• pandoraDiem
    Lilalove skrev 2015-03-22 12:15:47 följande:

Börjar räkna ner till fredag nu då jag har BIM och stålsätter mig för att inte testai förväg för första gången.

Spänner och trycker som det gjort de senaste månaderna också och jag tar ut både lycka och misslyckande i förskott redan nu. Kastar mig själ mellan hopp och förtvivlan och börjar anklaga mig själv, jag är för tjock, jag dricker för mycket kaffe, jag glömde folsyran i lördags osv osv.

Känner så väl igen mig i det du skriver. Jag tänkte testa på onsdag (bim tisdag). Men svårt att hålla mig, men tänker att jag kommer vara lika gravid eller ogravid oavsett om jag testar eller inte.
  • Snuffsan

Hej Tjejer!

Jag känner igen mig så väl i det ni skriver!!!

Vi kommer få vårt PLUS, nån dag.

Jag har bestämt mig för att inte jaga efter barnet, sexlivet blir förstört om jag bara fokuserar på att en bebis ska bli till. Man ska ju ha sex för att man njuter av det och för att man vill vara nära sin käraste :) Jag kommer fortsätta att använda CB ÄL-tester för att vara säker på att jag över huvudtaget har ÄL. Och därefter ha sex så som vi brukade ha innan hysterin med barn började, ungefär 3-4 ggr i veckan.

Men när jag känner hopplösheten försöker jag tänka så här:

"Jag vet att det kan ta upp till 6 mån- 1 år att bli gravid om allt fungerar som det ska, innan dess kan jag inte styra över det. Men är allt som det ska och det fungerar så kommer jag att ha en liten bebis i magen inom de närmsta månaderna/året. Och då kan jag ändå känna ett lugn i både kropp och situation.

Lev sunt- ät bra mat, träna och framför allt, ha roligt!

Vi kommer få vårt PLUS <3 :)

Stor kram till er alla/ Hanna

• pandoraDiem

Tack för peppen Snuffsan! Precis vad jag behövde höra just nu, så lätt att fastna i hysterin. 

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre