• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • frestelsen

Vet inte om någon är från Stockholm här i tråden. Men om så kan jag rekommendera en fetilitets klinik i Hammarby sjöstad. Där va jag idag. Så bra läkare!! Jag fick så mycket svar:)

• Annaba88
    frestelsen skrev 2015-03-26 19:37:54 följande:

Vet inte om någon är från Stockholm här i tråden. Men om så kan jag rekommendera en fetilitets klinik i Hammarby sjöstad. Där va jag idag. Så bra läkare!! Jag fick så mycket svar:)

Oj så spännande det låter! Något du vill dela med dig av som kan hjälpa nån av oss här? :)
  • Knävelborren
    frestelsen skrev 2015-03-26 19:37:54 följande:

Tack för tips! Vad heter kliniken?
  • Idilia

Grattis LilaLove!

Ska tipsa lite själv också. Vi började ju med heminsemination den här månaden och det är bästa beslutet på länge! Jag mår så mycket bättre, är gladare och lugnare. Mannen med, även om han tycker det är lite pinsamt fortfarande. Nu är det bara att vänta och se om det ger resultat.

• Knävelborren
    frestelsen skrev 2015-03-27 16:20:20 följande:

archive.mitti.se/article.php

Jag fick så mycket olika information tidigare som gjort mig osäker på vad felet va. Polyp, myom osv.

De är nyöppnade så de finns tider:)

Tack, men jag blir ändå inte riktigt klok på vad den heter? Men det kanske är jag som är blind :)

Jag bor i närheten av HS och det börjar dra ihop sig till utredning för mig så det är därför jag frågar.
  • frestelsen

Finns bara en klinik i sjöstan. Den ligger vid Luma samma hus som vårdcentralen. Tänkte bara att eftersom de är så nyöppnade finns stor chans för att få tid.

• Knävelborren
    frestelsen skrev 2015-03-29 13:57:21 följande:

Finns bara en klinik i sjöstan. Den ligger vid Luma samma hus som vårdcentralen. Tänkte bara att eftersom de är så nyöppnade finns stor chans för att få tid.

Ok, tackar! :)
  • Dakine
    Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. 
    Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. 
    Ska testa mig imorgon bitti också!
    Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig! 

• Knävelborren
    Dakine skrev 2015-03-29 22:18:12 följande:

Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. 
    Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. 
    Ska testa mig imorgon bitti också!
    Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig! 

Åååh! Stort stort grattis!
Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre