• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • Dakine
    Knävelborren skrev 2015-03-30 00:17:49 följande:
    Åååh! Stort stort grattis!
    Tack!! :) 
    Nu får vi bara hoppas det går vägen också :P 
  • Tallbarr12
    Dakine skrev 2015-03-29 22:18:12 följande:

Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. 
    Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. 
    Ska testa mig imorgon bitti också!
    Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig! 

Grattis!!
  • Annaba88

Grattis! Hoppas vi andra också får plus snart :)

Här är det ÄL igen på lördag och har tänkt köra utan stickor och grejer den här gången. Kanske vi båda är lite mer avslappnade då även om det nu inte ska ha nån påverkan på om man blir gravid eller inte men märker att det tär på relationen att ha sex på beställning ;)

• WhiteRose
    Annaba88 skrev 2015-03-30 22:15:27 följande:

Här är det ÄL igen på lördag och har tänkt köra utan stickor och grejer den här gången. Kanske vi båda är lite mer avslappnade då även om det nu inte ska ha nån påverkan på om man blir gravid eller inte men märker att det tär på relationen att ha sex på beställning ;)

Klart det tär :/ Själv är jag på CD 16 och har ännu inte fått pos. på äl testerna hittills i denna cykel (använder CB digital), men vi myser på i alla fall. Man kan ju ha lite roligt ändå :)
  • MartinaLarsen

Åh grattis!! :)

Dakine skrev 2015-03-29 22:18:12 följande:

Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. Ska testa mig imorgon bitti också!Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig! 

• Knävelborren

För mig är det den evighetslånga väntan på BIM som gäller nu efter vårt andra försök med heminsemination. 10 dagar kvar och varenda lilla magknip blir i mitt huvud till möjliga tecken på graviditet. Håhåjaja.

• Annaba88
    Knävelborren skrev 2015-04-01 10:54:55 följande:

För mig är det den evighetslånga väntan på BIM som gäller nu efter vårt andra försök med heminsemination. 10 dagar kvar och varenda lilla magknip blir i mitt huvud till möjliga tecken på graviditet. Håhåjaja.

Låter bekant ;) och varje gång intalar jag mig själv att den här gången ska jag låta bli att tolka och bara vänta på BIM.

Efter förra besvikelsen sa nån åt mig att fylla tankarna med annat än barn så nu har jag ökat på träningen igen (som jag minskat förra hösten för att lättare bli gravid?!). Nu siktar jag in mig på halvmaraton till hösten. Min syster sprang halvmaraton i vecka 16 så tror nog jag ska kunna bli gravid trots att jag tränar (lagom mycket). Läste på kring ämnet och träning verkar inte minsa på chanserna, bara träningen är i lagom mängd så att den inte stör menscyklerna. Så nu googlas det träningstips och -kläder istället för tecken på graviditet tills det blir plus på stickan :) Jaa, lite graviditets-surfande blir det ändå ;) 

Har ni andra "gett upp något" för att öka chanserna? Hur hittar ni balansen mellan att "leva" men ändå öka chanerna för graviditet?

Min man har nu äntligen också minskat på snuset, rejält! Är så stolt över honom även om han inte slutat helt.

• Idilia
    Knävelborren skrev 2015-04-01 10:54:55 följande:

Nu är jag nyfiken men hur gör ni med inseminationen? Vi är på första försöket och jag tycker det är så svårt att veta om man gör rätt. Vilken spruta använder ni? Jag har läst att man ska spruta in långsamt, men vad fasen är långsamt? :) tycker det är mycket som snurrar i skallen
Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre