• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • Snuffsan

Ja jag vet, Pandoradiem. Jag kände att jag hade fastnat i det och märkte att jag inte alls mådde bra av det. Man måste försöka fortsätta leva som vanligt :) och då helt plötsligt så kommer nog det där efterlängtade plusset :) Jag upplever att man blir stressad när man fastnar i hysterin och då har kroppen fullt upp att ta hand om stressen och har då inte tid att ta hand om en liten bebis.

Kram <3

• BusigaSyrran

har varit lite tuffa dagar nu och har därför inte varit så aktiv, va på semestern o drömde att jag va gravid trodde verkligen jag var det då jag annars brukar drömma att jag får min mens. det gick några dagar o natten till bim så drömde jag att jag fick min mens o när jag vaknade tänkte jag lika bra att strunta i graviditetstesterna o sätta i menskoppen. sagt och gjort senare så fick jag ont i magen o gick o kollade och då hade jag fått mensen :(

så nu blir det att ta det lugnt o hoppas att man snart får svar från kvinnokliniken.
    skall på gynundersökning om en vecka och skall även prova på kinesologi.

sen att stress mm kan påverka är bara en myt faktiskt, jag sitter mkt om dagarna o surfar och vad man kan hjälpa kroppen på något sätt. myter mmFlört hoppas vi får våra pluss snart.

se.clearblue.com/bli-gravid/myter-och-fakta-om-fertilitet

• WhiteRose

I måndags fick jag remiss av min läkare till en riktig gynekolog. Bokade tid idag, första lediga var 23 juni :( Så nu är det bara en låååång väntan som gäller. Den dagen ska jag skannas, testas för PCO och evt. andra hormon tester.

Vi kommer köra på som vanligt dock, hoppet är ju det sista som överger en :)

• pandoraDiem

Mensen kom här också :( Känns rätt tungt idag, men det finns ju inte så mycket annat att göra än att försöka igen. Kommer nog att kännas bättre om några dagar, men just nu är jag rätt ledsen och inte speciellt hoppfull.

• Lilalove

Plus idag på BIM-2, sjunde försöket. Chockad och rädd och glad och lycklig. Och väldigt rädd.

• Annaba88
    pandoraDiem skrev 2015-03-25 16:23:48 följande:

Mensen kom här också :( Känns rätt tungt idag, men det finns ju inte så mycket annat att göra än att försöka igen. Kommer nog att kännas bättre om några dagar, men just nu är jag rätt ledsen och inte speciellt hoppfull.

Vi är så många som förstår dig :( värst är det de första dagarna och jag tycker det ska få kännas trist och man ska få vara ledsen. Sen är det bara att fortsätta igen. hoppas, känna efter och kissa på stickor ;) Det ska nog gå för oss också snart! Kramar Hjärta

Grattis Lilalove! vilken glädje efter en så lång väntan :)

• Idilia
    pandoraDiem skrev 2015-03-25 16:23:48 följande:

Vet precis hur det känns. Man måste få bli hur ledsen som helst och vara det hur länge som helst tycker jag. Att man ska sluta tänka på det så blir det barn är ju lika sant som att det går att tänka glada tankar för att bli frisk från en depression.
  • pandoraDiem

Tack tjejer för stödet, finns inte så många andra att prata med förutom min sambo så ni är guld värda :)

Och grattis Lilalove! Får mig att känna mig lite mer hoppfull att det faktiskt kan gå också :)

• MartinaLarsen

Grattis!

Lilalove skrev 2015-03-25 18:16:27 följande:

Plus idag på BIM-2, sjunde försöket. Chockad och rädd och glad och lycklig. Och väldigt rädd.

• BusigaSyrran
    Lilalove skrev 2015-03-25 18:16:27 följande:

Vad roligt, grattis :) själv sitter man o hoppas att de kommer snart för vi har försökt sen juli....
Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre