• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • 91erica
    Niaa skrev 2015-08-04 13:18:30 följande:

Jag gjorde också en abort för 9 år sedan så jag har också kunnat bli gravid, och sambons simmare var det inga fel på vilket vi först misstänkte. Så fruktansvärt frustrerande att inte lyckas nu när man äntligen känner sig redo för det.

Gällande utredning råder jag dig att gå till en privat klinik, det gjorde vi. Jättekompetent personal och utredningen var intensiv och tog drygt en månad från första till sista besöket. Dyrt var det inte heller. Jag betalade 300 kr per besök och sedan kom högkostnadsskyddet in.

Du kan boka utredning när ni har försökt aktivt i ett år och sedan bekostar landstinget assisterad befruktning om ni fortfarande är barnlösa efter 2 år.

Hoppas det hjälpte dig lite ????

Vi boostar också med vitaminer denna månaden. Efter denna kuren har vi nog provat ALLT )

Tack för svaret!

Var ska vi vända oss för att kolla upp en sån sak som simmare? Vi har inte gjort de. Har ett sånt test man gör hemma liggandes, men har läst att dom inte är så mycket att ha..

Ja de är väl dit vi får vända oss för att få bästa och snabbaste hjälpen.

Finns inget jag hellre önskar nu än att de ska bli vår tur! :)
  • 91erica
    halo83 skrev 2015-08-04 14:43:26 följande:

Nån här som provat progestoronkräm? Testar det denna cykel men har helt plötsligt fått spottningar vilket jag inte haft nån gång.. Funkar det inte denna gång heller så testar jag nog bidrottninggele.. Vart kan man köpa det å hur gör man med den?

Jag testar bidrottninggele denna månaden..så jag hoppas de kan hjälpa oss!

Köpt på hälsokost. Jag tar de på morgonen vid frukost. :)
  • pandoraDiem
    eagle87 skrev 2015-08-04 18:14:55 följande:

Hej har följt denna tråden ett tag men inte skrivit ngt. Jag O min man har haft oskyddat sex sen okt2013, men började försöka aktivt april 2014. Har gått igenom en utredning här vi bor i England. Jag har pcos men ändå egen äl. Ibland kan den va oregelbunden men oftast regelbunden. Vi är inne på 5 försöket. Har testat äl stimulerande för att typ bosta äl. Detta är 4 kuren, vi har fått plats för ivf i april 2016. Hoppas verkl de tar sig innan de.

Hej! Håller tummarna för att det går för dig denna månad, vet hur det känns att försöka om månad efter månad. Tror jag är inne på 11e eller 12e försöket med ett x där emellan. Skönt att ni fått tid till IVF iaf, hoppas du hunnit bli gravid innan dess :)
  • Idilia

Såhär ser det ut för mig idag :) bim-2 så det är svagt. Fast tydligare i verkligheten.

• milliee

Känner mig inte som en tungviktigare bland er men, känns hopplöst här också.. Har en son som är född -13 försökt i pricip sen dess fick missfall i aug och okt försökt sen dess men inga plus:( känns som att något är fel men samtidigt så har vi "bevis" på att så inte är fallet, mina cykler har varierat sen sista missfallet mellan 22-31 dagar så svårt att veta exakt när bim är men tror 19 aug:) är på äl+4 nu och har mensvärk ömmande bröst (som alltid innan bim...) men nu känner jag mig så uppsvälld också humhum *greppar efter halmstrån*

• milliee

Har lite motsatt problem till er, när min syster blev gravid så tog hon typ avstånd från mig för jag hade fått missfall, för att det skulle vara jobbigt för mig att se henne gravid typ.. Men ja jag vill ju ha våran bebis inte hennes, glad för hennes skull ledsen för våran.

• pandoraDiem
    Idilia skrev 2015-08-09 14:24:10 följande:

Såhär ser det ut för mig idag :) bim-2 så det är svagt. Fast tydligare i verkligheten.

Woho, till och med jag som inte brukar se streck ser :) Grattis!
  • pandoraDiem
    milliee skrev 2015-08-09 14:48:38 följande:

Har lite motsatt problem till er, när min syster blev gravid så tog hon typ avstånd från mig för jag hade fått missfall, för att det skulle vara jobbigt för mig att se henne gravid typ.. Men ja jag vill ju ha våran bebis inte hennes, glad för hennes skull ledsen för våran.

Blev nästan så för mig och min syster också. Och även fast jag ibland kan känna mig avundsjuk så är jag mest stolt och glad för hennes skull, ser fram emot att få träffa hennes barn nu som precis kommit. Men visst gör det ont också, speciellt när jag tänker på att mitt barn skulle födas om nån vecka och hur kul det hade fått vara att få dela den upplevelsen med min syster.

Håller tummarna att det gått för dig denna månad :)
  • eagle87

När min syster var gravid började vi försöka. Nu är hennes son lite mer än ett och de ska börja försöka på en tvåa i jan. Hoppas så mkt att jag e gravid till dess. Skulle kännas så jobbigt annars. Är på äl+7. Bim nästa sön vi ska på bröllop då. Hoppas verkl inte mensen kmr känns som hela dagen blir förstörd.

• milliee

Pandoradiem, ja jag räknade tidgare bf till 5/7 kändes jobbigt att passera det utan nytt plus.. Men snart får man snosa bebis iallafall, min syster är beräknad nu i dagarna:)

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre