• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • Jini Shearer

lompan: attans då :( men bättre att veta antar jag. *massor av styrkekramar*

nu är det äntligen bim för min del så de e bara att räkna dagar och tänkte testa på fredag om inget hänt innan dess. efter tandoperationen så har jag ingen vidare koll på symptom... värktabletterna domnar ju av båda molande värk i "tjejmagen" och svank ont men har fått sådär lagom irriterande ont i brösten och mår illa men även de kan ju va annat. bara att vänta och se. 

• pandoraDiem

Hur går det för er tjejer?

Jag försöker att hålla mig lugn, men det är ju så svårt. Ena stunden är jag övertygad att jag är gravid, nästa stund tänker jag att jag bara är dum som intalar mig själv sånt. Det känns så osannolikt att jag bara skulle kunna vara gravid utan att egentligen anstränga mig för att vara det - så konstig är min hjärna för tillfället :) Om mensen håller sig borta blir det ett test på tisdag.

• Jini Shearer

pandoraDiem: förstår precis hur du känner, gått så i över en vecka nu men är ändå på bim+1 så lite hopp finns de ändå.

gått igenom en tand operation i veckan så vet inte riktigt hur jag mår.

• Idilia

Jag är lika knäpp som vanligt under den här tiden. Bim är på tisdag. Jag känner mig mer lättrörd än vanligt och allmänt arg. Men jag tempar och tempen har varit helknäpp den här månaden. Fast jag funderar på om det är ett positivt tecken, den brukar ju vara jämn och då har jag inte varit gravid.

Just nu sitter jag och försöker att inte gråta till Emil i Lönneberga som dottern tittar på. Så antingen är jag gravid eller så är det en himla pms den här månaden :)

• Jini Shearer

Idilia: håll ut! känner igen mig allt för väl... såg ett gammalt par på en restaurang och började nästan böla... förutom de har jag gråtit till futurama... sambon tyckte jag va galen. tisdag kommer snabbare än du tror :)

• pandoraDiem
    Jini Shearer skrev 2015-05-11 00:07:11 följande:

oohh bim+2 *håller tummarna hårt*

Spännande, håller tummarna! Själv trodde jag att mensen skulle komma igår, hade lite brunaktiga flytningar. Får se om den kommer idag :( samtidigt så mår jag rätt illa så jag vet inte alls vad som händer i kroppen. Lär snart få reda på det iaf
  • Idilia
    Jini Shearer skrev 2015-05-10 20:20:03 följande:

Idilia: håll ut! känner igen mig allt för väl... såg ett gammalt par på en restaurang och började nästan böla... förutom de har jag gråtit till futurama... sambon tyckte jag va galen. tisdag kommer snabbare än du tror :)

Inte så lätt :) idag mår jag illa! Trodde jag skulle kräkas i morse. Men det kom lite rött blod igår så jag väntar egentligen bara på mensen. Tur att jag har så fullt upp idag så jag inte har tid att ta ett test.
  • pandoraDiem

Testade negativt imorse på bim så nu är det bara att vänta på mensen och hitta nya krafter. Känns såklart tungt men på något sätt tar man sig ju upp efter varje mens. Håller tummarna för er istället :)

• Jini Shearer

usch tjejer :( ja de e bara att låta känslorna komma, komma över de och hoppa på de igen till nästa månad. *skickar styrkekramar*

här sitter jag lite lagom livrädd på bim+3... har kommit hit en gång tidigare i vår jakt på plus men inte mer än så utan att mensen kommit så för oss är det lite speciellt.

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre