• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • pandoraDiem
    Jini Shearer skrev 2015-05-12 10:48:59 följande:

usch tjejer :( ja de e bara att låta känslorna komma, komma över de och hoppa på de igen till nästa månad. *skickar styrkekramar*

här sitter jag lite lagom livrädd på bim+3... har kommit hit en gång tidigare i vår jakt på plus men inte mer än så utan att mensen kommit så för oss är det lite speciellt.

Tack för peppningen, behövs på dagar som denna.

Låter ju väldigt lovande för er, hoppas, hoppas!
  • Idilia

Jag är på BIM nu utan mens... Lite rött blod i söndags och lite blodblandad flytning igår. Och när jag säger lite menar jag yttepytte lite (är jag den enda som granskar toapappret vid varje toalettbesök runt BIM?) Jag mår illa men vädret är så tryckande så det kan lika gärna vara det. Tog ett negativt test igår så jag tänkte vänta till i morgon ifall mensen inte kommit då. Hoppashoppas.

• Jini Shearer

tack själv Pandora. :)

Idilia: nej du är INTE den enda som kollar nooooga på toapappret. man börjar nåra dar innan bim och ger sig inte förr än mensen har kommit på riktigt... då finns de lixom ingen mening mer förr än nästa månad lool. håller tummarna att du bara har låga hormon så det visar plus sent.

• Jini Shearer

bim+4 :D aldrig varit här förr utan att mensen kommit... om man tänker på den här omgången de vill säga men jag tycker nog inte man kan räkna med sånt som hände för 9 år sen. blir att köpa test imorgon och testa på fredag morgon om inget händer till dess :D yeeeey

• Idilia
    Jini Shearer skrev 2015-05-13 03:48:44 följande:

bim+4 :D aldrig varit här förr utan att mensen kommit... om man tänker på den här omgången de vill säga men jag tycker nog inte man kan räkna med sånt som hände för 9 år sen. blir att köpa test imorgon och testa på fredag morgon om inget händer till dess :D yeeeey

Vad kul! Bara att hoppas :) förstår inte hur du klarar att vänta så länge med att ta ett test. Jag gjorde ett Bim-1 och kommer göra ett idag bim+1 ifall mensen inte kommit när jag kommer hem från jobbet.
  • Tallbarr12
    Jini Shearer skrev 2015-05-13 03:48:44 följande:

Håller tummarna för dig!

Själv har jag precis passerat äl, så sitter väl och rullar tummarna i två veckor då...
  • Jini Shearer
    Idilia skrev 2015-05-13 06:53:50 följande:
    Vad kul! Bara att hoppas :) förstår inte hur du klarar att vänta så länge med att ta ett test. Jag gjorde ett Bim-1 och kommer göra ett idag bim+1 ifall mensen inte kommit när jag kommer hem från jobbet.
    Tallbarr12 skrev 2015-05-13 07:26:29 följande:
    Håller tummarna för dig!

Själv har jag precis passerat äl, så sitter väl och rullar tummarna i två veckor då...
    Tack tjejer :D va helt övertygad om att mensen kommit idag. gick in på donken toan och va livrädd. drog ner och hittade inte en droppe på bindan och inte heller på pappret... satt och smågrät av lycka på donkens toa xD så snart överlevt Bim+4 med... trotts att hunden väckte mig kl 3 imorse och efter de har jag inte fått en blund även om jag är så trött att jag skulle kunna somna stående flera gånger om.

• Jini Shearer

fick just tanken "tänk om jag går nu och väntar och så blir de ändå ett minus" asså jag vet inte hur jag tar de! O.O man går och räknar dagar och blir mer och mer säker... hur fasiken vågar ni testa alls? kommer vara livrädd... de va så länge sen jag gjorde mitt förra test och jag trodde ju inte att JAG kunde få nått annat än ett barn om jag blev med barn då... nu finns lixom bara negativa tankar... "bra att lura sig själv nu för inte kan väl du bli preggo inte!" "hehee symtom HAH! dom enda symtom du kan ha e väl inbillning" "även om de blir plus så ska du inte tro att du har ett barn nåra månade senare" sorry för att jag blir lite mörk men är det bara jag som har såna tankar?

• pandoraDiem
    Jini Shearer skrev 2015-05-13 23:17:04 följande:

fick just tanken "tänk om jag går nu och väntar och så blir de ändå ett minus" asså jag vet inte hur jag tar de! O.O man går och räknar dagar och blir mer och mer säker... hur fasiken vågar ni testa alls? kommer vara livrädd... de va så länge sen jag gjorde mitt förra test och jag trodde ju inte att JAG kunde få nått annat än ett barn om jag blev med barn då... nu finns lixom bara negativa tankar... "bra att lura sig själv nu för inte kan väl du bli preggo inte!" "hehee symtom HAH! dom enda symtom du kan ha e väl inbillning" "även om de blir plus så ska du inte tro att du har ett barn nåra månade senare" sorry för att jag blir lite mörk men är det bara jag som har såna tankar?

Nej du är inte ensam om såna tankar. Min hjärna verkat släppa all logik och sunt förnuft dagarna innan bim och jag får för mig allt möjligt. Som att jag inte försöker tillräckligt för att få barn, att jag missat att göra/tänka nåt speciellt. Jag liksom vägrar att acceptera att jag inte kan kontrollera tiden mellan äl och bim.

Förstår din rädsla att testa negativt och önskar jag hade något supertips att ge men jag är ju likadan själv. Jag håller verkligen alla tummar för ett positivt test för sig!
  • Jini Shearer
    pandoraDiem skrev 2015-05-13 23:38:52 följande:
    Nej du är inte ensam om såna tankar. Min hjärna verkat släppa all logik och sunt förnuft dagarna innan bim och jag får för mig allt möjligt. Som att jag inte försöker tillräckligt för att få barn, att jag missat att göra/tänka nåt speciellt. Jag liksom vägrar att acceptera att jag inte kan kontrollera tiden mellan äl och bim.

Förstår din rädsla att testa negativt och önskar jag hade något supertips att ge men jag är ju likadan själv. Jag håller verkligen alla tummar för ett positivt test för sig!
    Du är en fin människa *kramar* tack.

de e svårt att vända när man gått så länge och varit rädd och ledsen över att man aldrig kommer få chansen att ens försöka... sen kommer prinsen på skinande rustning och säger "men de e klart vi ska" och då sitter lixom rädslan och tanken som man burit med sig så länge kvar... vet inte hur många gånger jag gråtit och sagt till mig själv att det kommer inte hända för mig så jag kan lika väl vänja mig.
Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre