• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • Harvester

PS Avstår ni alkohol mellan äl och bim? Ska på middag på lördag och vet inte hur jag ska göra.. Alla kommer ju fråga om jag är gravid om jag tar en läsk..

• pandoraDiem

ja, tiden mellan äl och bim går verkligen långsamt. Denna gång ska jag försöka att inte bygga upp förhoppningarna lika mycket som förra gången. Får väl först och främst se om jag hinner hem innan äl (är bortrest).

Tror vi kommer vara så nöjda över just det barn vi får när vi får det att man kommer skita i alla planer som gick fel, jag brukar iaf tänka så för att det ska bli lättare att klara besvikelsen varje månad.

Jag har i princip slutat att dricka alkohol, men verkar inte hjälpa. Det bästa är nog att tillåta sig att leva under tiden, men det är klart, man bör väl inte dricka sig stupfull.

Håller tummarna för dig!

• pandoraDiem

Trevlig helg tjejer! Och lycka till alla ni som kämpar. Det blir en liten paus från familjeliv för mig nu, iaf till nästa bim. Jag hoppas få se en massa plus nästa gång jag läser i tråden, håller tummarna för oss!

• BusigaSyrran
    Idilia skrev 2015-05-14 07:27:07 följande:

Här kom mensen igårkväll så jag hann aldrig göra något mer test...

usch då :( min kom igår o jag e med så himla besviken. är försök nr 10 nu o jag blir så knäckt varje gång mensen kommer oavsett för de känns som ett knytnävslag i ansiktet.. är glad att man har en underbar 3åring här hemma men planen med att ha ett syskon här hemma när barnet va 3 har ju inte allt blivit som planen. 

blir o ringa kvinnokliniken imorgon o rådfråga om vad vi nu skall göra när vi vet om att allt ser så bra ut.
  • lillagullan

Hejsan! Får man hoppa in här? :)

Jag och sambon har försökt aktivt sen april 2014 utan att lyckas, så det är lite drygt ett år nu. Har sökt hjälp nu och väntar på att få en tid.. Nästa bim är beräknad till 18/6

• Tallbarr12
    lillagullan skrev 2015-05-25 19:17:25 följande:

Hejsan! Får man hoppa in här? :)

Jag och sambon har försökt aktivt sen april 2014 utan att lyckas, så det är lite drygt ett år nu. Har sökt hjälp nu och väntar på att få en tid.. Nästa bim är beräknad till 18/6

Välkommen!
  • miamarina84

Bim om några dagar förhoppningsvis, eller kan sen nu rubbas då min fertila period blev mycket längre? Hade hög fertil i elva dagar innan nu i förrgår bytte om till maximal fertil.

• EkoS

Hej,

Jag skulle också vilja hoppa in här! Fick mena i dag, så börjar vårt åttonde försök snart.

• oOLillaJagOoo

Försökt sedan januari, prickat in ÄL fyra ggr iaf. Negativt test idag på bim-2. Jag går sönder. Tänk om de aldrig blir något syskon.

• Idilia
    oOLillaJagOoo skrev 2015-06-01 12:44:35 följande:

Försökt sedan januari, prickat in ÄL fyra ggr iaf. Negativt test idag på bim-2. Jag går sönder. Tänk om de aldrig blir något syskon.

Jag har också börjat fundera på det... Vi är inne på sjunde försöket efter att vi fick missfall efter fyra försök. Så det är ju ett års försök som inte gett något resultat. Jag känner mig otacksam för det barnet jag har. Men min önskan är 3-4 barn och om det bara blir ett... Det var ju inte så livet skulle se ut.
Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre