• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • halo83

Jag fick neg idag bim-6 el bim-2 ... Försökt i 1 år nu... Inget MF , inget spökstreck, ingenting....

• Harvester

Faaaan i helvete!!! Skit! Trodde verkligen på denna gång.. Mått illa osv.. Psykosomatiskt?

• halo83

Jag trodde oxå de va vår tur..skitmycke symptomer...så jäkla skengravid man kan bli...

Harvester skrev 2015-06-02 09:36:39 följande:

Faaaan i helvete!!! Skit! Trodde verkligen på denna gång.. Mått illa osv.. Psykosomatiskt?

• Idilia

Stackare! Det är ju så hemskt när man är säker ocg så kommer det där jäkla blodet.

Harvester skrev 2015-06-02 09:36:39 följande:

• Idilia

BIM på onsdag och jag tycker att jag har varit så lugn den här månaden. Jag har upprepat för mig själv att målet är att bli gravid före november, det är långt kvar dit. Men idag, nu kom nojjen tillbaka. Tur att jag både har mycket på jobbet och mycket hemma just nu så jag har annat att koncentrera mig på.

• ecmov

Hej, får jag också hoppa in här?

Vi är inne på försök nr sju nu. Och fast man vet att det tar tid för många att bli gravid så kan jag inte låta bli att tänka om något är fel, speciellt då jag hade äggledarinflammation för tre år sedan..

Denna månaden har jag tempat i tre månader, än så länge har jag inte fått nått tydligt resultat att "här har du din ägglossning" utan mer "jaha här verkar det som att ägget kan ha släppt". Så denna månaden provar jag ÄL-test. Enligt min app ska jag ha ÄL denna helgen, men ÄL testerna visar bara ett svaaagt svaaagt streck så dom är inte positiva heller. Så jag får väl se. Jag har bunkrat upp ordentligt iallafall så jag kan fortsätta testa.

Någon som har nå tips och råd för att få säkrast resultat på ÄL tester?

• EkoS
    Idilia skrev 2015-06-05 08:42:45 följande:

BIM på onsdag och jag tycker att jag har varit så lugn den här månaden. Jag har upprepat för mig själv att målet är att bli gravid före november, det är långt kvar dit. Men idag, nu kom nojjen tillbaka. Tur att jag både har mycket på jobbet och mycket hemma just nu så jag har annat att koncentrera mig på.

Åh jag känner verkligen igen det där. Man kan gå runt och knappt bry sig, men så slår det bara till! Den här månaden kom min mens fyra dagar för tidigt, så jag hann i alla fall aldrig börja smygtesta...
  • miamarina84
    Idilia skrev 2015-06-05 08:42:45 följande:

Jag hade oxå bim i onsdags o mensen kom :( har din kommit?
  • Idilia
    miamarina84 skrev 2015-06-05 15:06:27 följande:

Jag hade oxå bim i onsdags o mensen kom :( har din kommit?

Jag har fem dagar kvar till mensen, ingen än..
  • halo83

Nån här inne som testar rosenrot?

Kört de i 2 mån.. Får en sjuhelvetes äl värk men inget alls vid mens..brukar vara tvärtom men har hellre ont vid äl så man vet när de e dax, mensen ser man ju ändå när den är ;)

Även perioden har minskat,från 7 dagar till 4 dagar.nån av er som upplevt samma?

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre