• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • BusigaSyrran

Jag har börjat medmed natural cycles nu o gått in i ägglossning perioden. Känns skönt att den känner av min oregelbundna cykel. Hoppas på att det tar sig snabbt med denna metoden då allt ser bra ut men vi är fortfarande barnlösa m nr2 i lite mer än ett år och utreds. Inga fel på oss så de vill göra en äggsköljning men de blir i september om de ej tar sig denna månaden. Min barnmorska tyckte de va lite spännande att jag skulle testa detta o vet att jag känner mig mer trygg när jag vet när mensen är beräknad om man ej plussar. Så nu kör vi o hoppas på de bästa.

• pandoraDiem
    Niaa skrev 2015-08-25 06:14:20 följande:

Hur går det för er tjejer?

Blev mens igen här, men har påbörjat barnlöshetsutredning så får se vad som händer nu i höst. Känner mig rätt lugn och väljer att tro på att detta kommer att gå på nåt sätt tillslut.

Själv?
  • Jadu

Hej.

Hoppar in här om det är ok?

Vi har försökt nu i 8 månader och inget händer. Har precis börjat tempa o haft äl i helgen så inväntar bim som ska vara 6-7/9. Apparna säger olika så får väl se.

Har lite molvärk tilloch från o illamående sen igår men vågar ändå inte hoppas på något.

• Niaa
    pandoraDiem skrev 2015-08-25 11:42:07 följande:

Blev mens igen här, men har påbörjat barnlöshetsutredning så får se vad som händer nu i höst. Känner mig rätt lugn och väljer att tro på att detta kommer att gå på nåt sätt tillslut.

Själv?

Nja, det blev mens igen här också, har precis haft ägglossning och varit på ny provtagning för att se om mina sköldkörtelvärden har blivit bättre sedan jag sattes in på levaxin. Nu har vi ett försök till på oss, sen blir vi remitterade till insemination och ivf i vinter. Känns som att det inte blir något innan dess och känner väl inte direkt något hopp kring bim längre. Denna eviga väntan alltså.

Skönt att ni kommit på utredning! Håller alla tummar för er ????
  • Niaa
    Jadu skrev 2015-08-25 11:50:40 följande:

Hej.

Hoppar in här om det är ok?

Vi har försökt nu i 8 månader och inget händer. Har precis börjat tempa o haft äl i helgen så inväntar bim som ska vara 6-7/9. Apparna säger olika så får väl se.

Har lite molvärk tilloch från o illamående sen igår men vågar ändå inte hoppas på något.

Absolut! Välkommen (om än lite ofrivilligt) har du provat ägglossningstest?
  • pandoraDiem
    Niaa skrev 2015-08-28 09:57:10 följande:
    Nja, det blev mens igen här också, har precis haft ägglossning och varit på ny provtagning för att se om mina sköldkörtelvärden har blivit bättre sedan jag sattes in på levaxin. Nu har vi ett försök till på oss, sen blir vi remitterade till insemination och ivf i vinter. Känns som att det inte blir något innan dess och känner väl inte direkt något hopp kring bim längre. Denna eviga väntan alltså.

Skönt att ni kommit på utredning! Håller alla tummar för er ????
    Jaha, mitt svar som jag precis skrev försvann, det jag ville säga var iaf att jag är ledsen att höra att mensen kom men att jag hoppas att dina provsvar ser bra ut. Om de gör det så kanske det är större sannolikhet att du lyckas den här gången (kan inte så mycket om sköldkörtelvärden och hur det påverkar), men jag förstår om du inte kan eller orkar hoppas vid bim. Håller tummarna för dig iaf!
  • Jadu
    Niaa skrev 2015-08-28 09:58:52 följande:

Absolut! Välkommen (om än lite ofrivilligt) har du provat ägglossningstest?

Har inte detta. Tänkte att september månad får bli o testa,känner av rätt bra vid äl men kan ju kanske va bra o bekräfta.
Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre