• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • pandoraDiem
    Jini Shearer skrev 2015-05-13 23:44:11 följande:

Du är en fin människa *kramar* tack.

de e svårt att vända när man gått så länge och varit rädd och ledsen över att man aldrig kommer få chansen att ens försöka... sen kommer prinsen på skinande rustning och säger "men de e klart vi ska" och då sitter lixom rädslan och tanken som man burit med sig så länge kvar... vet inte hur många gånger jag gråtit och sagt till mig själv att det kommer inte hända för mig så jag kan lika väl vänja mig.

Åh tack så mycket, kramar till dig också!
  • Idilia

Här kom mensen igårkväll så jag hann aldrig göra något mer test...

• pandoraDiem
    Idilia skrev 2015-05-14 07:27:07 följande:

Så tråkigt att höra :( Bara att skriva av dig här om du känner att du behöver. Kramar
  • Jini Shearer
    Idilia skrev 2015-05-14 07:27:07 följande:

oj då :( *skickar styrkekramar och håller tummarna till nästa gång*
  • Idilia

Jag är faktiskt inte så ledsen den här gången. Tog allt förra månaden kanske, och ganska mycket i söndags.

Jag försöker tänka långsiktigt vilket inte är lätt för mig. Min målsättning just nu är ett plus inom ett halvår. Jag jobbar som lärare och jag vet redan nu att läsåret 2016/2017 kommer bli skittufft. Så mitt mål är att vara mammaledig det året. Då måste jag bli gravid inom ett halvår. Eftersom det var sjätte försöket (+4 försök och ett missfall) som gick åt skogen nu tycker jag det vore dags inom den tiden.

• jzz2306
    Idilia skrev 2015-05-14 21:03:48 följande:

Jag är faktiskt inte så ledsen den här gången. Tog allt förra månaden kanske, och ganska mycket i söndags.

Jag försöker tänka långsiktigt vilket inte är lätt för mig. Min målsättning just nu är ett plus inom ett halvår. Jag jobbar som lärare och jag vet redan nu att läsåret 2016/2017 kommer bli skittufft. Så mitt mål är att vara mammaledig det året. Då måste jag bli gravid inom ett halvår. Eftersom det var sjätte försöket (+4 försök och ett missfall) som gick åt skogen nu tycker jag det vore dags inom den tiden.

Hej! Jag vet inte om jag har skrivit här innan, men jag har följt tråden i några månader. Vi är nu på sjunde försöket.

Ville bara säga att jag också tycker det blir lättare när man tänker långsiktigt. Varje enstaka månad är det ju ganska liten chans att bli gravid, men om man ser på ett halvår t ex så är ju chanserna bättre. Och det spelar ju ingen roll exakt vilken månad barnet föds, bara man blir gravid och får ett friskt barn till slut.

Hoppas vi alla blir gravida inom ett halvår Glad
  • halo83

Hej hoppar in här jag med. Vi är nu på försök 12. Mensen slutade igår så nu ser jag fram emot äl igen :)

Har börjat tempa tar äl tester 2ggr om dagen samt rosenrot och folsyra för nu jäklar vill jag ha ett plus !!

Fick ett spökstreck för första gången denna gång men tog det inte lika hårt när mensen kom som förra månaden. Var sååååå säker på att jag var gravid då vi prickade in äl perfekt,men icke. Denna gång prickade vi oxå äl men intalade mig från början att mensen skulle komma..så besvikelsen var inte lika stor denna gång. Men mu,mu vill jag oxå få ett font plus! Bim den 7 juni

• pandoraDiem

Har också bim runt den 7 juni, blir 4e försöket efter utomkveds. Fick det pluset efter 4e försöket så förhoppningsvis plussar jag, och på rätt ställe denna gång :) Önskar att jag vågade tro på det mer, hade kanske känts lättare då och inte lika hopplöst.

Jini, hur går det för dig?

• Harvester

Sjätte försöket nu, vacuum fram till 4:e juni när man våndas att bli besviken igen varje gång man går på toa..

Första barnet gick på första försöket (med ägglossningstest) men nu verkar det vara riktigt segt.. Tidsplanen mellan syskonen har ju spruckit ganska rejält...

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre