• Niaa

För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre

Hejsan.

Jag är ny här på familjeliv och har har sett att det finns många trådar där man kan följa varandra i jagandet på det efterlängtade plusset. Blir dock lite smådeppig av dessa trådar eftersom dom flesta verkar plussa nästan direkt.

Därför tänkte jag starta en tråd för oss som har försökt ett tag men ännu inte fått ett plus. Hade varit kul om många hoppade in och kan vara med och dela med sig av sina tankar, råd, hopp och rädslor

Själv har jag och sambon försökt aktivt i sju månader utan resultat. I början var vi nog ganska så avslappnade över det hela men efter ett halvårs försök har vi båda börjat bli lite oroliga. Var nyss inne på sjunde försöket som också misslyckades och i december är vi alltså inne på åttonde.. Hoppas hoppas!

• Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre
  • EkoS
    halo83 skrev 2015-06-05 21:37:23 följande:

Nån här inne som testar rosenrot?

Jag har också ätit det i två månader nu. Märker ingen skillnad alls :/ Vilken sort äter du?
  • miamarina84
    EkoS skrev 2015-06-06 08:02:44 följande:

Jag har också ätit det i två månader nu. Märker ingen skillnad alls :/ Vilken sort äter du?

Åter det sedan två månader, märker inget heller. Men fortsätter ändå ;)
  • halo83

Den jag äter heter artic root från body boost.

Äter iofs folsyra med,kanske den jag känner av?

• pandoraDiem

Så tråkigt när den förbannade mensen dyker upp :( här kom den igår och med den tvivlet och tankarna om att något är fel. Känns dock inte lika hemskt som det brukar göra, kanske beror det på att jag ska ha semester snart, kanske att jag lyckades ta det lugnt mellan äl och bim. Kämpa på tjejer!

• Idilia

BIM idag och ingen mens än. Men tempen är på väg ner och det är ett säkert tecken. Jag är så säker på att mensen ska komma att jag inte är ett dugg sugen att göra ett test.

• lilltess

Läkaren ringde ang sambons spermaprov i veckan, fanns tydligen bakterier i det. Och så länge det finns bakterier så blir det inga bebisar här inte! Så han får äta medicin i tio dagar och sedan lämna nytt prov om tre månader för att se så det är som det ska. Inga farliga bakterier tydligen, men de ska inte vara där.

Någon som varit med om det eller vet mer?

Orolig att bakterierna gjort någon typ av skada och att det kommer vara omöjligt för oss även om de försvinner..

• Idilia

Hur går det för er andra? Själv är jag bim-2 och känner mig faktiskt hoppfull. Tempen är fortfarande hög och jag är gråtmild. Det brukar jag inte vara runt mens men när jag är gravid. Hoppas hoppas!

Lilltess: jag tänker att bakterier är ju något man kan bli av med. Om det är problemet så går det att lösa och så har ni inga problem sen. Men jag förstår din oro.

• halo83

Har precis haft mens så i morgon går jag in i den fertila perioden igen. Vi tar det lite som de kommer nu i sommar då vi ska söka hjälp i aug

• pandoraDiem

Mens här igen. Mycket tankar om att nåt är fel men försöker hålla modet uppe. Ska försöka få till utredning nu efter semestern så får jag förhoppningsvis svar på om nåt är fel.

• Tallbarr12

Inget här heller, är inne på månad 15 nu... Har fått en gyntid hos en privat fertilitetsklinik i augusti, så hoppas på lite hjälp! Fick avslag från sjukhuset eftersom vi har gemensamt barn sen tidigare. Morr!

Svar på tråden För oss som försökt bli gravida i fem månader eller längre