• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Jessi74

Vi har inte lämnat bort Isabella över natten, jag känner mig inte redo och eftersom nätterna är så struliga fortfarande så känns det inte som att jag vill att någon annan ska ha henne. Men däremot ska jag börja jobba 1 dag/vecka i mars och då ska min mamma ha henne. Får se hur det går...lite nervöst. Hon har bara haft henne ett par timmar i stöten förut.

• majflickan

anton ska sova hos sin mormor när vi ska till Melodifestivalen i göteborg. tror att de kommer gå jättebra

• Jessi74

Oj vad arg Isabella blir när man tar bort något som hon inte får leka med. T.ex. fjärrkontrollen, mobiltelefonen eller sladdar. Hon har nog ett himla temperament för hon blir arg och skriker högt i protest. Men man måste ju!!! Går knappt att avleda henne med en annan leksak heller. I helgen ska vi handla lite barnsäkerhetsgrejor, det vi hade köpt på IKEA passade ju inte våra skåp och lådor.... Då kanske man kan slappna av lite bättre...

• CamillaJ

Majflickan

Oj oj jag får inte ens prata när jag ger Isak mat då blir han galen, han är så matglad att han liksom måste konsentrera sej på maten och skeden haha. Man får absolut inte leka när han äter då bli han ledsen och gråter
    en lustigkurre

• Mandy

Blendas matschema:

ca.6.30 ammas + välling+ersättning (har precis börjat med vällingen)
    9.30. ammas + välling+ersättning (har precis börjat med vällingen)
    12. Lunch, 1 stor burk + fruktpuré
    kl.14.30, amning + fruktpuré, el. yoghurt och eller smörgås
    16.30 lite amning i samband med sömn
    kl.18 gröt, 1 1/2 portion
    kl.20 amning+vällig

+ 1-2ggr/natt amning

Tror nog man kan byta till 8 månaders vällingen. Blenda äter fullkornsgröt och det måste ju va samma för magen.

Majflickan: Man kan göra äppelkompott med lite kanel och päron. Tyckte min tjej var gott. Har för mig att nejlikor ger god smak oxå.

Troll77: Gick hon själv eller med stöd från dig?

• Mandy

Maiana:
    Jag har gett kött till Blenda sen 5 månader. De burkarna innehåller nötkött och fläskkött. Så visst kan du ge köttfärs. Tänk dock på att steka den försiktigt så att ingen stekyta bildas.

• My sunshine

jag har för mig att köttfärsen ska kokas åt barn under 1år e inte säker men har nå minne av att bm sa det till mig

• Manja

Jag vet att våra barn kan äta vad vi äter nu, bara det inte finns salt i det eller socker

• Missy

Filippa blir också jättearg om man tar ifrån henne fjärrkontrollen eller telefonen. Och får hon syn på någon av dem är det som att det inte är något annat som existerar, då är det bara att få tag på tex fjärrkontrollen som gäller. DVD-spelaren, mobilen och tangentbordet är andra favoriter. Verkar som om lillan har samma intressen som pappan sin.....

Svar på tråden Junibebisar del 3