• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Helen H 79

Låter ni era barn sova på mage??? Risken för PSD måste väll ha minskat nu när de är så "stora"..Har märkt att Jonathan sover MYCKET bättre om han får sova på mage men jag vet inte om jag vågar låta han göra det?!?

• JCA

Helen: Dom säger att när barnen vänder sig själva till mage då dom sover så är det ok. Men var och en gör ju som de själva tycker... Erik gillar itne att ligga på mage, hade han gjort det så hade jag antagligen låtit honom ligga på mage nu.

• Helen H 79

I natt hade Jonathan vänt sig själv och han sov HELA natten!! Från 21-7 ..I SIN SÄNG dessutom!!!!!!

• Sånglärkan

Hur går det med krypet?
    Lillkillen är född den 21/6 och kan inte ännu, men han roterar sig fram. Igår var han spårlöst borta! Då hade han rullat in i vårt sovrum medan jag lade in tvätten i tjejens garderob!

• Helen H 79

Jonathan sitter och vill krypa iväg men vågar inte riktigt..lägger man honom på mage så ålar han sig bakåt lite..

• JCA

Erik har börjat ställa sig upp i krypställning och kan sätta sig upp själv nu. Ålar han så kommer han bara bakåt. Och ibland hoppar han fram på rumpan lite.

• CamillaJ

Måste fråga nu när det ligger runt nollan här hemma i kalmar så undrar jag med er vad har ni på era junisar när ni går ut i vagnen tex om ni ska iväg till stan eller så vad har era på sej och vad har ni i vagnen, jag tror ibland att jag har för mycket speciellt när jag ska in till stan
    Skulle vara kul att höra med er som har i samma ålder vad ni tar på era runt nollan

• CamillaJ

Isak vågar inte heller krypa men han står i kryställning och vågar liksom inte släppa till=) Men nu sätter han sej från krypställning och upp!!
    Igår så klappade vi händerna på skoj när sverige gjorde mål då gjorde isak det med det va s¨kul ingen sa nåt medn han klappade endån och nu gör han det hela tiden när vi säger till han eller sjunger =)))

• kajsa835

malkolm står i krypställning nu och gungar. roterar annars runt på stället, på mage allså, eller trycker sej bakåt.
    han har också börjat klappa händerna, och vinkar när man vinkar till honom. och skakar på huvudet.

cammilla j
    vi brukar ha på honom en jacka i teddyfleece, tunna vantar, tjocksockar och fleecemössa + jackans luva om det drar (förutom vanliga kläder då). detta har han haft hela vintern, utom på långpromenader i minusgrader, då har han haft overall. han är jättevarm av sej och svettas om vi tar på han mer! så har han ju såklart åkpåse (mjukliften) och en fleecefilt i den.

Svar på tråden Junibebisar del 3