• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Helen H 79

vi har en fleeceoverall till Jonathan och ska vi handla eller nått snabbt så har vi bara en täckjacka!.I vagnen har vi en åkpåse.

• CamillaJ

Ok flera?
    Jag tror jag har för mycket då stackaren ....
    jag har just nu på isak om vi går ut så har han termobyxor+vinterjacka och tossar + i vagnen är det åkpåse+fårfäll
    är det för mycket + hans vanliga kläder då som är typ tröja och ett par byxor

Isak vinkar också men det har han gjort ett tag ... fast nu gör han det när man säger till och så men innan när han precis lärt sej så vinkade han inte på beställning
    så kul när dom klappa händerna =))

• alarik82

va duktiga alla bebisar är..
    alarik har kommit på att smäller man med hönderna på bordet till matstolen så hoppas allasmulor. de kan han roa sig med hur länge som helst

• Petre

CamillaJ - det låter som ganska mycket kläder om han bara ska ligga i vagnen. Agnes får ha overall om hon ska upp och leka, men då byter jag täcket mot en tunn virkad filt. Om han bara ska åka vagn har hon bara jacka och täcke. I vagnen har vi alltid fäll och tunn åkpåse.

• Petre

Agnes är född den 4e och började krypa för ca 1½ månad sedan och kan stå någon sekund utan stöd. Och igår lärde hon sig vinka - kul!
    Tyckte det var läge att öva lite när vi var hos några kompisar med en tre dygn äldre flicka som både kunde vinka och säga flera ord. Agnes säger bara bladder typ abbabba bubbubb och sånt Pratar era? (Inte för att jag är orolig, storebror pratade inte förrän runt 1½år)

• kajsa835

nu är min bebis sjuk, han va jättevarm så jag tog tempen, 39.3 grader! just nu sover han, men vad ska man gö när dom har feber? han har aldrig vart sjuk innan. när han va uppe va han lite gnällig, och ganska stillsam mest. jag ammade massor och gav han vatten. när brukar ni ge alvedon?

• Petre

Kajsa835 - Man ska ge alvedon om febern närmar sig 40 grader och/eller allmäntillståndet är påverkat.
    Hoppas han blir frisk snart!

• Vasen

Bor i Malmö där vi också har runt nollan hela tiden. Reuben har tröja, byxor och fleeceoverall. Mössa och vantar, sockar också. Han ligger på en teddyfilt och har ett tunt lapptäcke över sig. Så har vi en fotsack över vagnen. Han känns aldrig kall, om vi går in i affärer brukar jag vika undan fotsacken och lapptäcket. De flesta bebisar man ser brukar ha mer på sig men Reuben verkar inte frysa.

Han har börjat hasa omkring en smula på rumpan. Jag vet inte riktigt hur han gör men han flyttar sig någon meter emellanåt. Helt plötsligt är det också kul att vara på golvet tycker han
    .

• Molina

Fy vilken dag vi haft... vi satte igång diskmaskinen imorse och va händer helt plötsligt bara kom det ett rökmoln och vi stängde av maskinen i lite panik och den nästan brann gud tänk om vi inte hade varit hemma och någon plastgrej åkt ner hua så hade vi nog haft ett hus mindre. Så nu är man 4000kr fattigare inge roligt alls.

Kajsa 835: hoppas killen blir frisk snart usch det är så synd om dom små när dom blir sjuka.

Svar på tråden Junibebisar del 3