• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Mandy

Majflickan:
    Blir nästan lite avis för här har det inte kommit en enda tand! Trodde det ett tag men jag hade nog fel.

• Helen H 79

Jonathan har precis fått sina två första tänder..sylvassa!! Glad att jag slutat amma.

• Molina

Mandy: Jag trodde också Moa hade fått en tand förut... Jag vet inte va det va som gjorde att vi trodde det men nu äntligen har första tanden kommit

Nu behöver jag lite tips på doppresent!!! Vi ska på dop i helgen och pojken är 6månader vad kan man köpa har ni några bra tips??? Det blir första pojkdopet, flickor är det ju så lätt att köpa till....

• CamillaJ

Hej alla!
    Idag var vi på BVC och gjorde boel testet och det gick jätte bra han var super snabb att vända sig till ljudet
    Han hade gått upp mer än 1kg sen sist för drygt 2 månader sen
    Nu vägde min plutt 9480g och var 71.5 cm ...
    hur mycket väger era junisar?
    Idag skiner solen här med, hoppas alla haft en solig skön dag !!

Isaks andra tand håller på att komma upp nu med kul!!

• steffy

När vi va och vägde och mätte sisst (12feb) så vägde Nino 9035g och 72cm.. Med tanke på hur liten han va när han föddes så har har växt mycket (2870g 49cm)

• Felixxmor

En liten fråga bara....hur ofta badar/duschar era små???

Felix äter gröt med hela kroppen så han badar varje kväll. Han älskar att krypa runt i badkaret och plaska med vattnet.
    Tänkte bara om det kanske torkar ut huden....ibland har jag lite olja i, men han e ju inte torr av sig så....

• cranberry

Han badar varje kväll utom den dagen han har varit på Babysim...
    Han har oxå börjat att vilja äta själv så det blir en del mat utanför tallriken numera..

• Mandy

Blenda vägde 8760 och är 72 lång när vi vägde och mätte på BOEL testet för en vecka sen.

Blenda badar max 2ggr/vecka. Men tvättar hennes hår över handfatet flera gånger eftersom det fastnar mat i hennes långa hår och så tvättar jag av rumpan över handfatet ibland.
    Mycket badolja är ett måste här eftersom hon har atopiskt eksem.

• Sånglärkan

Ojj Steffi och Camilla! Härligt med stora "pluttar"!
    Min kille som är född 21/6 vägde idag 7950 g och var 67 lång...
    Han föddes i 37+0 och vägde då 2580 g, men jag hade hoppats på att han ändå skulle växt lite mer.

• primusbarn

Edvin badar också varje dag, det är en del av vår kvällsrutin.
    Vi använder apotekets mandelolja i badet och smörjer med miniderm. Han var lite torr i några veckor när vi hade börjat med babysim, men då började vi smörja med miniderm och efter det har han fått jättefin hy.

Svar på tråden Junibebisar del 3