Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Jag har märkt på Erik nu att han fått bättre rutiner på en gång nu när jag måste väcka honom varje morgon för att ta MAja till dagis. Det har hjälpt oss mycket faktisk. Förut sov han till 9 på mornarna men jättedåligt på natten. Nu väcker jag honom vid 7 och oftast vaknar han bara och äter 1 gång/natt nu. Han brukar sova mellan 9-10.30 ungefär och sen mellan 14.30-16 ungefär. Sen lägger han sig vid 20.30. Skulle också vilja att han la sig tidigare egentligen men bättre att det är såhär än att han vaknar en massa om natten.
Inatt vaknade anton bara en gång. vid 2 tiden vile han ha mat. sen sov han till kl 6. en timme tidigare än vad han brukar när han vaknar mer gånger. Men får väl ta de.
Man vill de ska sova på natten, men man vill själv få sova på morran=)
Nu e antons 8de tand oxå framme
Har alla era små juniobarn fått tänder?
Här syns inte en enda till...
Oj kanske inte ska klaga då för Nino sover hela nätterna så de är jätte skönt.. Men de behöver sova 2ggr på dagen va? pöss
Isabella sover två ggr/dag, ca en timme på fm och mellan 1/2-1 timme på em beroende på vad man gör. Hon är jättetrött och vill lägga sig sju-halv åtta, men vaknar ju typ sex på morgonen och är pigg. Jag tycker hon verkar sova lite jämfört med många andra barn? Har hört flera som sover mellan 7 och 7 på natten.
Jonathan sover 3 ggr/dag!! Vaknar 7-7.30..sover en stund på förmiddan. Äter middag 12. sover 12.30-14 oftast!!! sedan en stund på eftermiddan 16-16.30 ungerfär.
sedan somnar han vid 20.30-21. Dagarna bara flyter på!!!
Är det någon som tänkt köpa en Emmaljunga scooter sulky????
Blenda sover oxå 3ggr. Men det behöver hon för hon är helt otroligt aktiv på dagen! Sover ca. 1 1/2 på morgonen (går upp tidigt kl.6) och sen en gång runt 13 ca i h och slutligen runt 16.30 och 1 h. Annars blir hon alldeles för grinig på kvällen och orkar knappt äta. Går och lägger sig runt 19.30-20. Ibland händer det att jag inte får henne att somna sista gången på em. Men då beror det oftast på att hon sovit ganska mkt eller sent den andra gången.
Reuben sover oftast tre gånger på dagen, ibland två. Numera vaknar han bara en gång natt
. Känner mig nästan utsövd.
Edvin sover nog ganske lite jämfört med många andra barn, kanske 10 h på natten och 2 h på dagen, fast det varierar ganka mycket faktiskt. Han verkar då glad och pigg när han är vaken så han får nog det han behöver.
Igår fick vi en ny säng som vi har ställt bredvid vår gamla, så nu har vi 140 + 90 cm. Det var otroligt skönt att ha så mycket plats. Sovrummet set ut som ett stort sänghav
TAHN - Inga tänder i syne här heller. Filippas pappa fick sin första när han var drygt åtta månader, och jag var ett år innan jag fick min första, så jag är inte så förvånad att hon inte har några än.