• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Brasset

Missy - Det är säkert bara en fas, många barn i den här åldern går igenom en period där de matvägrar, kanske pga tänder eller nåt annat. Hon börjar snart igen och då kan du ju börja trappa ner på ammandet.

• babyboom2005

Brasset:Oki kanske ska testa det.

Är dte någon här som har köpt en sulky till sitt barn?? Jag funderar på det. Vore bra med en liten o nätt vagn ibland.

• alarik82

babyboom ja jag skulle oxå vilja ha nått lite smidigare är så bökigt å gå med stora vagnen...men ändå nånting som lilleman kan sova i skulle ja vilj aha

• Lady Namárië

Vi har en liten smidig sulky som är lätt att fälla ihop och ta med sig. Vi bor långt utanför stan och får inte plats med underredet på den vanliga vagnen om vi  t. ex skall in och storhandla. Jag gillar inte att den är framåtvänd, men den har suflett och jag har ändå alltid sjalen med för att alternera med om det blir för mycket intryck för honom (min rygg klarar inte att jag bär honom hela tiden, därav vagnen). Annars är den jättebra inomhus. Vi har inte provat den utomhus ännu.

You can't take the sky from me.
  • alarik82

ja just ja jag har ju en sprillans ny ergo som ligger i en låda som aldrig är använd. har inte kommit på knixen med att använda den, vet inte om ja ska ha han på ryggen eller på magen

• CamillaJ

Vi har köpt en sulky också det är skönt med en liten vagn med ... vi köpte carena, lätt att fäll ihop sen va det ju mugghållare och sånt hehe !! Smidig..

• Jessi74

Jag är jättesugen på att köpa en sulky för att ha om man ska på semester, åka och handla ed. Men jag har svårt att bestämma mig vilken sort jag vill ha. En sulky, en paraplyvagn eller vad det nu finns. Isabella känns lite liten ännu men jag tänker att det kanske funkar till sommaren.

• steffy

Tjejer!! Undrar lite sömn och mat..Om ngn orkar läsa :)
    Nino är ju snart 9mån så jag undrar hur ofta "ska" de sova
    han sover 1 gång efter frukost och en gång på ef.middagen
    sen vill han inte lägga sig förän 21-22 på kvällen???

Han vaknar typ8 äter lite välling sen vid 9 är de havregrynsgröt
    12 lunch en burk mat ev. efterrätt

lite frukt eller ngt på eftermiddagen sen vid 16 äter han 1 burk mat till
    sen välling vid 19??
    Han är jätte snäll men jag vill ha honom i säng ca. 19 och kanske att
    han vaknar tidigare men de bryr jag mig inte om..

Några tips?? kraaaam

• A lie

steffy; Börja väcka honom 15 min tidigare och lägg sedan hela dagen 15 min tidigare och ändra lite i taget så har du 2h om någon månad - skynda långsamt Det är i varjefall mitt tips. Kan ju ta 30 min också, men då är risken att han blir grinigare mm...

• steffy

MISSY! Vissa bebbar vill ammas hur länge som helst men om de vet att de inte får bröstet så börjar de äta mer vanlig mat man måste lura dem lite för ammningen mättar lixom inte så mycket ändå.... krammm

Svar på tråden Junibebisar del 3