Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Alicia har 4 st tänder. De första kom när hon var 5 mån
TAHN: Moa har fått en tand
Idag har jag jobbat, det va jätte roligt men gud så jag saknade Moa usch ska jobba Torsdag och Fredag också undra hur det ska gå....
Moa sover 2-3 ggr per dag 40 min på förmiddagen och 40min på eftermiddagen efter lunchen och ibland vid 16-17 tiden i ca 30 minuter.
Idag har Moa börjat ställa sig i krypställning och börjat gunga lite försiktigt med bakbenen så roligt. Och nu säger hon även MAMMA
vår lilla snackpåse gud va hon babblar om dagarna.
Erik säger också mamma-mamma-mamma och så blir han jätteglad och skiner upp som värsta solen när man svarar med mamma-mamma-mamma tillbaka
Han har kommit på kryptekninken, men det är inte precis så att han rusar fram. Nä, det går ganska långsamt men tekniken finns helt klart där.
Usch, jag är fortfarande väldigt dålig. Vågar knappt skriva det men idag var jag tvungen att lägga mig på sängen och vila trots att båda Maja och Erik var vakna. (fast i samma rum) Jag visste inte vad annars jag skulle göra, jag orkade helt enkelt inte.
Usch och fy vilken hemsk mamma jag är
Sen vaknade jag av att Erik gnölade över att han inte kom över en tröskel så då gick jag och hämtade honom och lade honom jämte mig i sängen. Så vi somnade om båda två medans Maja tittade på film.
Agnes har 6 tänder .
Hon sover från sju på kvällen till halv åtta-åtta på morgonen. Och så två gånger på dagen. Det är svårt att passa in sovtiderna på dagen med dagishämtning, men nattsömnen är tajmad med storebrorsan. Funkar superbra = skönt!
JCA - fy vad jobbigt att vara så sjuk. Hoppas att du känner dig bättre snart.
JCA - stackars dig! Och inte är du en dålig mamma!
Noah kommer nog inte att lära sig krypa. Han verkar helt nöjd med att sitta stilla på sin lilla rumpa. Eller att resa sig mot saker. Men annars är han nöjd som det är. Han verkar inte ens bli sur över att han inte kan ta sig fram, han har inte de ambitionerna. Söööt!
Visst är det kul när de pratar? Noah säger mamma, pappa, hej och katt. Och när man frågar var katten är så vrider han huvudet av halsen i sin iver att finna en av katterna.
Hej, jag har inte vägt sen boel testet när isaac var ca 7,5 månad. Då vägde han 9,7 och var 74 lång. Han badar ca var annan dag, blir så torr annars. Han sover 2 gånger på dagen och somnar vid halv 8-8 på kvällen. Tajmat med storebror så det är skönt.Ska ringa imorrn till bvc och be om en tid att väga på för nästa vägning blir inte förräns på 10 månaders kontrollen annars och det är ju jätte långt imellan. Man är ju nyfiken på vad han väger nu. Jag skulle dit förra veckan men då hade han maginfluensa så det blev inget.
Jag tror bebisarna våra förstår betydligt mer än vi är medvetna om, förvånas så gott som dagligen över Widars reaktioner och svar när vi pratar om något...