Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Min sambo var ju arbetslös fram till Edvins 7-månadersdag så jag hade det väldigt skönt, vi delade på allt. Johan (sambon) är nog bättre än jag på att ta ansvar för packning och sånt
. Vi har faktiskt fortsatt att laga mat varannan dag, fast han jobbar och jag är "ledig". Vi tänkte att vi har ju faktiskt klarat av att laga mat efter jobbet förut också. Så allt hushållsarbete jag lyckas göra under dagen ses som en bonus. Ja, huvudsaken är ju att båda är nöjda
Nu ska jag vara hemma till september och under hösten är Johan pappaledig tills Edvin börjar dagis i januari. Då har vi lite dagar kvar som vi tänker använda till att förlänga semestrar med.
Nä det var inte jag. Glad mamma tror jag. Funderade dock på det men hon måste sova lite bättre först.
mandy okej då får jag fråga om hehe. sover er minsting hos er eller? loke e helt hopplös på natten
jag ska förhoppningsvis va hemma till augusti jag med, om vi får dagarna att räcka till. nån som vet hur det är det där med att man måste ta fem dagar/vecka efter barnets ettårsdagför att behålla sin sgi. kan man ta lägstanivådagar och sgidagar blandat då? tycker man pRATAR MED FK VARANNAN DAG, OCH ALLTID GLÖMMER FRÅGA (oj, det blevvisst stora!...) nått man gått och tänkt på, det är så mycket att hålla reda på. iallafall, efter det är pappan förmodligen ledig, två eller tre månader också.
malkolm sover två gånger på dagen, ca 12 och ca 15:30, en timme varje. och somnar för natten vid 21, vaknar alltid nio.
han har sex tänder, fyra uppe och två nere
och har precis börjat klappa händerna och igår jollrade han både mamma och pappa! vinkar gör han också, och står på alla fyra och gungar.
i Göteborg kan man bara anmäla barnet 3 månader innan man vill att barnet skall börja på dagis. Man kan liksom inte säga till nu att man vill att barnet skall börja i november tex. Men det finns ingen garanti att barnet får en plats efter 3 månader heller.
Kajsa835- Hi hi, klappa händerna kunde Alicia göra när hon var 6 månader, min mamma satt med henne och lekte en klapp lek och sedan lärde hon sig det själv. Hon står oxå på alla fyra och gungar fram och tillbaka. Igår märkte jag för första gången att hon fick tänderna nr 5 och 6, så det var jätte roligt. Hon hade varit lite gnällig på sista tiden och drägglat mycket men jag visste inte att det redan skulle komma nya tänder.
Alicia e en riktig pratkvarn. Hon bara babblar och babbalar hela tiden. Sen när man svarar henne så blir det ännu mer och mamma och pappa säger hon med.
Hon har till och med börjat härma, om man hostar så hostar hon med fast på hennes sätt. Och viskar man pappa så gör hon det tillbaka, as roligt
kajsa835 - som jag har förstått det kan man blanda sgi-dagar och lägstanivå dagar efter barnets 1-årsdag. Huvudsaken är att man har ersättning heltid (5 dgr/v antar jag).
loke härmar oxå. han låter så söt de leo säger e poppis att härma.
bea: Äsch, det är klart att det är så... Jag vet inte riktigt VAD jag svamlade om innan... Jag får skylla på att hjärnan inte funkar som den ska nu när jag är sjuk... Men man hamnar inte sist i kön va? Man kan väl välja att tacka nej men ändå stå kvar i kön?
Man står kvar i kön även om man tackar nej. Men man vet ju inte vilket dagis man får nästa gång. Det är ju inte alltid det dagis man vill ha har plats. Nästan aldrig faktiskt..
För vår del ser det nu ut som att Agnes kan börja på storebrors dagis i november. Det känns bra, men är inte helsäkert ännu.