• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Mandy

Petre: javisst är det lite svårt att tajma sov och ättider när man hämtar och lämnar på dagis. Hade aldrig några problem med rutinerna med äldsta tjejen men nu ändrar jag fram och tillbaka.

Nu sover Blenda så pass dåligt på nätterna så nåt måste göras. Tror hon kanske äter lite för dåligt på kvällen. Sen sover hon 1 gång sen em och det tycker jag hon behöver för att orka med middagsmat. Men jag trors jag ska börja skjuta på den andra vilan på dagen så att den är senare så kanske hon orkar. jag kan ju lägga henne lite tidigare runt 19 istället. Då kanske hon vill sova lite längre stunder på natten, vem vet.....
    problemet är dagis och hämtning där som krockar lite, hon sover så kort stund i vagnen när vi är ute. Men jag ska testa lite.

Jag tror Blenda håller på att få en tand nu fast det har jag trott förut med

• Mandy

Gud vad mysigt att höra "mamma"! Längtar så! Här är det ingen skillnad bara dada, gaga, jaja och whawha Men Blenda verkar vara en mer grovmotorisk tjej, helt och fullt koncentrerad på att försöka gå

• Brasset

Melker pratar också! Mamma, pappa, hej! Och frågar man vart lampan är tittar han upp! Och pekar ibland också!

• Helen H 79

Jonathan har börjat vinka oxå!!! När man ska gå och säger hejdå och vinkar så åker hans lilla arm upp och ner..då går man hemifrån med ett leende på läpparna!!!

• Vasen

Reuben klarade BOEL-testet på andra försöket . Vi har iofs varit helt övertygade om att han hör alldeles utmärkt men det är ju skönt ändå .
    Nu väger han 1090 gr. Konstigt nog är han inte så tung att bära på, fast det kan ju vara att man blivit starkare förstås.

Ska ut och jobba utanför hemmets lugna vrå nu i en månad framöver, har en smula separationsångest.

• Helen H 79

Ja visst är det kuul när de där "små" sakerna bara händer!!!! Han har dock inte fått in att man kan klappa händerna..tycker bara det är jätteroligt när vi gör det!

• cranberry

K sover hela nätterna nu igen sen en vecka tillbaka. Han sover två gånger under dagen oxå.

Två tänder syns tydligt men inga fler verkar vara pågång...

• Sunshine81

Hur länge har ni tänkt vara mamma lediga ?? Verkar vara många som börjat lite smått nu tycker jag. Själv ska jag vara hemma till aug. Börjar då nångång i aug. Då är ju isaac 14 månader också så då tänkte jag sluta amma. Sen är det pappans tur att vara hemma. Har då alla sina dagar kvar att ta så han kommer väl vara hemma ca 1 år, lite till hoppas jag så isaac inte behöver börja på dagis förräns ca 2,5 år. Har fortfarande store killen hemma hos oss också, så han kanske börjar innan 15 timmar i veckan, är nu 2,5 år så jag tänkte skicka in pappret så får det ta den tid det tar. Börjar han väl innan 3 år ca. Känns bra..

Svar på tråden Junibebisar del 3