Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Mandy:
Ger man bara fullkornsvällen så gör den magen hård. Man får inte ge för mycket av det, det ger liksom motsatt effekt. Det sa Alicias sköterska till mig. Jag ger Alicia fullkornsvälling en gång om dan och resten vanlig mild havre välling. Sköterskan menar att man kan heller inte ge fullkorns gröt och välling, det blir för mycket och det klarar magen inte av.
Isabella får bara välling 1 g/dag och hittills bara en blandning av mild havre och fullkorn 50/50. Hon får gröt 1 g/dag också så kanske har hon känslig mage?! Kanske ska återgå till majsvälling som vi hade förut, det är ju skonsammare mot magen. Vill inte gärna sluta med gröt för det gillar hon så mycket!
fullkornsgröt och fullkornvälling e för mycket att ge, men en sorts gröt och en sorts välling går bra.
Jessi74: så du kan fortsätta med vilken grötsort du vill, jag tror knappast att du måste ta bort det, men vällingen kan du byta ut om du måste.
Hm...får testa och se vad hennes mage reagerat på egentligen. Fullkornsvälling mättar ju mer säger de så därför ville vi testa det på kvällen.
jag brukar ge fullkornsvälling på eftermiddagen innan hon sover. För jag är rädd att hon skall bajsa efter att hon har ätit det, därför vågar jag inte ge det innan läggdax på kvällen. Just pga att de säger att fullkornsvälling brukar göra så att det är lättare för magen och bajset oxå. Men du kan ju testa, men jag tar det säkra före det osäkra
Nej, vi ger inte välling på em, bara på kvällen inför att hon ska sova. Blir det inte bättre så återgår jag till majsvälling, den tycker jag fungerade jättebra!
JCA hehe du e ju mamma så du har ju rätt att snurra till det ibland. hehe
Mandy okej precis som loke da. han vaknar oxå av storebror. ammar du fortfarande eller ens du kasnke inte har gjort.
vilken ålder e det på fullkorns välling? e det 8 månader eller?
Bea:
Mild fullkornsvälling är 8 månader på. Fullkornsvällingen är 1 år.
Den fullkornsvälling jag har är 8 månader.
Men vad är det för märke då? För både sempers och nestlés heter mild fullkornsvälling från 8 månader. Sen är det fullkornsvälling från 1 år.