• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • JCA

Jag har tur, jag bor på rätt ställe i kommunen. Granndagiset har en kö på 50-60 barn skulle jag tro. Många av dom barnen måste ju börja på "vårt" dagis i väntan på plats på "sitt" dagis. Jag är inte alls orolig över när Erik ska börja, är helt övertygad om att Erik kommer att få plats där. Där jag jobbar är lite heller nån speciell kötid vad jag vet. Men i resten av kommunen är byggnaden i full gång eftesom det är så dåligt med platser.

• majflickan

vi har satt anton på plats från första september. har försåkt få tag o kolla så han verkligen får plats men får inte tag på den tanten.
    En kompis ville ha sitt barn på ett annat dagis. hade satt upp sig på 5 olika dagis i området o hennes kommer inte få plats på ngt. men då hade hon som har hand om platser föreslagit där jag tänkte anton skulle gå. så jag hoppas verkligen att han får plats. Vad gör man annars? e jobbigt att man ska va både orolig för o sätta barnet på dagis o även o inte veta om man verkligen får en plats..

• Jessi74

Jaa vad gör man annars?! Då blir man väl hemma. Man kan typ anmäla kommunen till Länsstyrelsen tror jag men vad händer då? Inte mycket som jag har förstått.

• Mandy

Oj vad era barn snackar! Känns som att Blenda har ett tag kvar tills det kommer. Men barn övar ofta olika saker. Men såklart finns det de som är tidiga på det mesta alt. lite sena.

Bea85: Blenda sover i sin säng några meter från vår. Somnar i den efter många om och men (ställer sig upp) och sover siss så där. Känns lite för tidigt att ställa in henne hos syrran än. Hon är så lättväckt just nu och vaknar så fort hon hör lillasyster, jobbigt.

• Jessi74

Är messmör bra mot hård eller lös mage?! Någon som vet?! Isabella är så hård i magen, vet inte vad det beror på men hon gråter när hon bajsar och det är små hårda kluttar. Har messmör hemma men vill ju inte göra det värre...

• Helen H 79

messmör ska väll vara bra mot hård mage ja!! och även katrinplommon!

• Jessi74

Bra! Jag undrar vad det kan bero på att hon blir hård? Har börjat med fullkornsvälling men i övrigt äter hon som hon brukar?! Kan det vara fullkornsvällingen? Trodde de skulle bli lösa i så fall?!

• Mandy

Rapsolja har jag hört ska va bra oxå. Blenda har oxå hård mage ibland. Hon får katrinplommon. Ja jag håller med, fullkornsvällingen borde väl få magen att jobba.

• Felixxmor

Mandy - Min man jobbar skift så han jobbar en vecka, nästan dag och natt Sedan e han ledig en vecka, så då e vi hemma alla tre tillsammans. Då får han göra mycket i hemmet ska du veta
    Och så får han tid med Felix......
    Jag längtar inte tillbax till mitt jobb alls!!!!! Vet inte om jag har något jobb längre.... jobbar i butik, och blir det inte bättre så lägga affären ner i januari.......då jag tänkt komma tillbax.....hmmm...

Svar på tråden Junibebisar del 3