Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Halloj!
Är dte nån som har lite snö nu??
Här har det äntligen slutat snöa...efter ca 2 dygn!! Har kommit minst 3 dm till!!..*suck* Ingen vår på länge....
Fick veta att oliver var allergisk mot ägg iaf....testet visade det...men bara grupp ett. Så kanske kan det växa bort.
Nån fler som har allergiska barn??
åååå de som gick sååå bra första veckan med alalrik i sitt eget rum, sen vaknade han kl 5 en natt å fick komma till oss, nu är de nästan så han har en klocka på ringning å vaknar mellan 5 å halv 6 på morronen... men bär ja över han till oss somnar han igen, men de var ju de ja inte ville skulle behövas
babyboom: Nej, jag har inga allergiska barn. Tråkigt att han var allergisk, men skönt på samma gång att ni fick veta vad som var fel då. Hoppas att det går över.
emmamaria: Dom har sina små knep
Erik somnar också om jämte oss i sängen men inte i spjälsängen trots att den står allteles tätt intill våran säng. Men mig stör de tint eså mycket, bara jag får sova på natten. Och det får jag ju nästan...
Bea85: Hos oss är det tvärtom, storasyster väcks av lillasyster
Hon som sovit så bra förrut och faktiskt fram till för nån månad sen vaknar nu tidigt så snart och hör minsta knyst från lillasyster
Kanske blir bättre. Och sover de i samma rum kanske hon vänjer sig och tycker det är naturligt när hon kan se henne. Men just nu sover hon lite väl dåligt (lillasyster) för att jag ska vilja testa. Ammar oxå fortfarande iaf 1g/natt. Fast vaknade hon 1 g/natt kunde jag ju smyga in och ta ut henne och amma lite snabbt. Nattamningen tänkte jag försöka avveckla snart.
Felixxmor: Blir avis på er som får va tillsammans så mkt då. För pappan är ju i första hand hemma för sitt barns skull och det får ni ju.
Min sambo jobbar inte så värst sent men har nästan 1 h resväg så det blir sent ändå. Jag dömer ingen, delar bara med mig av min erfarnehet av att pappan är hemma ett tag och får känns på hur det är. Behöver inte va länge för att få det. Fast så länge som möjligt är väl bäst för barnet. Min dotter hade himla kul med sin pappa. De gjorde andra saker än när vi var hemma.
Babyboom2005: Har oxå ett allergiskt barn. Atopiskt eksem. Hon blev för nån vecka sen alldeles småknottrig dessutom vilket jag läste oxå kunde va sånt eksem. Men nu har det gått bort efter att jag smöjde med Miniderm. Inte konstigt för jag har själv eksem. Borde väl gå och testa om de kan påvisa vad det är. men så behöver det inte va med atopiskt eksem, ofta hittar de inte vad man är allergisk mot.
JCA - ja det heter ju mild fullkornsvälling, semper, för att vara exakt.
Har ni nåt knep till mig som vill få Blenda att dricka välling?
Trodde det skulle gå bra eftersom hon är ganska van att ta ersättning på flaska men hon dricker bara lite och sen är det tvärstopp! Som mest har hon druckit 50 ml men det var en gång det.
Hon har aldrig druckit ur annan flaska än bröstpumpsflaskan och den har bredare napp. Gjorde ett lite större hål i den ena men det kanske blev för stort. "Vanliga" flaskor med smal napp gillar hon inte.
Hittade en Nuk flaska med lite bredare napp men den är något annrolunda till formen så den gick inte alls.
Ger man henne i mugg så dricker hon lite och då känns det nästan som att man lurar i henne det eftersom man kan hälla i henne vallingen.
Hmm, kanske får ta en tur till Barnens hus och kolla om de har nån liknande flaska. Minns att det var svårt med storasyster oxå men kommer inte ihåg när det släppte.
Mandy; Ammar du? har hört att många barn har svårt att dricka välling så länge de ammas eftersom bröstmjölken är sötere och godare...
Widar tog det en månad tillvänjning att få att dricka välling, vande honom med smaken genom att ha i en sked fruktpuré i flaskan som sedan sucesivt minskades...
nån som vill svara på min fråga.....
undrar hur mycke vatten ungefär dom små ska dricka
emmamaria: Jag frågade samma sak tidigare då jag tyckte W drack så lite, Fick svaret både här på FL och på BVC att det beror hlt på vad de äter och drickar annars = hur mycket vätska de får i sig, hur varmt det är etc. Men att en bra regel att gå efter är att de ska kissa ca 5 blöjor om dan (Hm tycker bara detta är svårt, tygblöjor eller libero/pampers, eller mellanvariant?) och att du känner på kisslukten om det är mycket koncentrerat - ge i så fall mer vatten...