Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
ok.... tack tack, de har jag nog missat... sorry att ja upprepar mig..
han är så hård i magen jömnt alarik så ja tänkte om de var för att han får för lite vätska
A lie: Jo jag ammar men har gett ersättning till och från, olika mkt ändå sen hon var ca. 2 veckor. Emellanåt har hon oxå föredragit ersättningen. Tänkte därför att hon skulle tycka det var ganska naturligt med vällingen. men det är väl en ovan smak.
Och sen kanske det är som du skriver att hon föredrar bröstmjölken. Dock ammar hon ganska lite just nu, lite åt gången iallafall. Vill inte gärna sluta amma innan hon tar vällingen.
Kanske ska göra som du skriver, prova med lite fruktpuré. Sen får jag väl ge det lite tid. Har bara försökt ett par veckor och inte speciellt ofta.
manja vad roligt attt hon härmar hosten!
jessi74, vad bra hoppas det är så. då kan vi nog få det att räcka till
Menar ni att man inte kan ge både gröt och välling som är mild fullkorn? För båda är ju från 8 månader menar jag... Och det är ju samma sak har jag fått lära mig.
Erik dricker inte så mycket heller, förutom vällingen då men det blir inte heller så mycket längre. Ungefär 3 flaskor/dygn. Men än har jag iallafall inte reagerat på att blöjorna är tomma, snarare tvärtom. Det är svårt det där med vatten tycker jag.
JCA:
Alicias sköterska har sagt att det blir för jobbigt för magen om man både ger gröt och välling av fullkorn, man skall helst inte ge så mycket utan antingen gröt eller välling. De kan bli hårda i magen av det och då kan barnet bli rädd att bajsa eftersom det gör så ont och då kan det t o m spricka i skärten, så det är inte så kul.
Alltså de där BVC de säger så himla mycket... Skulle inte jag ge Widar fullkornsprodukter så skulle han inte bli mätt, min BVC sköterska höll iof sig med om det och tyckte även att jag skulle ge fullkornsbröd i stället för vitt bröd. Men däremot fick han äta MAX 2 flaskor välling per dag och bara EN per mål. För mer än så var inte bra att dricka, men hon kunde inte tala om varför... - SUuck!
Jag tror man får lyssna på sitt barn. Introducera fullkornet försiktigt osv så ser man hur det reagerar och hur mycket man kan ge...
Mandy: Har du provat att blanda ersättning och välling?
Hej hej idag, vad gör ni denna fredagen ? Vi kom hem kl 8 har vatt ute sen halv 4 och lekt och sen vatt hos min mormor. Jätte härligt väder. Nu idag ringde jag bvc och fick en tid till vägning för det var ju 2,5 månad mellan gångerna annars. Var där när han var 7,5 och ska inte dit förräns han e 10 månader. Och så länge vill inte jag vänta, Är så nyfiken på vad han väger nu. Så jag ska dit på ons, ska bli kul. Tänkte höra med er om mat, min kille äter inte gröt, han bara kräker direkt upp allt. Testat alla sorter, så det är lite svårt att variera maten här hemma, blir mycket burk middagar för honom och det är han snart trött på. Blir svårare o svårare att mata nu, så han e nog totalt trött på det. Men vad kan man annars ge till honom.Har svårt att komma på nått. Jag ammar när han vaknar, men sen förmiddags målet, vad ska jag ge honom då ? Och sen nästa får han middag + efterrätt, Men sen nästa då ?? Sen ammar jag när han ska sova. Så alla dessa målen får han burk mat eller bara efterräts pure, lite macka av mig när jag äter. Har ni tips ??
Hmm, e det bara vi som går till BVC VARJE månad???
Hej, varannan månad har vi, men isaac var sjuk förra veckan vi skulle dit så darför hade det blitt ett sånt här stort hopp denna gång.