Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Majflickan: vad skönt att ni fick en kväll för er själva....det är man värd ibland!
Vi går ganska sällan till bvc tyvker jag. Gick varje månad fram tillls han var 5 månader, sen dess har vi bara varit på 8-månaders koll, sen blir det 10 månaders samt 1 år tror.
Bea; japp blandade i från början nästan en matsked, sedan mindre och mindre och sen bara åt han vällingen som ingenting...
Ok tack. Jag ska testa yoghurt idag då, ska iväg o handla så jag får se vad jag hittar. Vad har ni på era mackor ni ger till barnen ? Isaac tycker om ost men finns det nån favorit hos er ??
*skrattar* Kul att det inte bara är min son som lever rullan i spjälsängen. Han ligger oftare med huvudet i fotändan än tvärtom nuförtiden.
Vi har två baby-kuddar instoppade bredvid varandra i ett vuxen-örngott. Det täcker åtminstone hela sängen där man _skall_ ha huvudet, sedan är det väl inget att göra åt att han hellre ligger som Pippi Långstrump.
Annars har jag fastnat i digital scrapbooking-träsket. Det är ju så kul att leka med bilderna man tar. Stackars cascas kommer inte att ha några "normala" bilder i sitt babyalbum, för snart ser alla foton ut ungefär så här: http://beta.familjeliv.se/krypin/lady_namarie/gallery/phpzgve0d.jpg ![]()
A lie okej sak prova det. tack för tipset hehe
kajsa loke har en vanlig kudde som vi har haft länge så den e ganska platt . inte för att han ligger med huvet på kuden han e som pippi. hehe
glad mamma va det dina barn som sov i samma rum?
loke gillar att ha ost eller små mini skingbitar på
Reuben gillar att ha leverpastej eller messmör på sina mackor. Ost äter han också men mera som plockmat
.
malkolm hade en babykudde från rätt start innan, nu har han ingen, men jag ska prova med en av våra som är helt platt och inte så bullig liksom.
igår somna han med näsan upptryckt mot spjälskyddet och låg och flåsa liksom på tvärsen i sängen med nacken böjd helt bakåt... jag fick lägga rätt han när han somnat annars hade han nog vaknat med nackspärr.
malkolm brukar ha ost på mackan eller bara smör, för osten ramlar ganska ofta av...
Snigla: Nä men det kanske jag skulle göra!
Var har haft en platt kudde från rätt start från 3 månader. Den funkar bra fortfarande.
Glad mamma:
Här ger vi leverpastej, bara smör, mjukost eller messmör.
Nu har vi gått över till gröt på em några timmar före kvällsmaten. Men förut gav jag ofta turkisk yoghurt med frukt i och eller smörgås.
På fm ammar jag och ger ersättning som jag skulle vilja byta ut mot välling. Sen lunch 1 stor burk, på em gröt och till kvällen 1 liten burk. Ammar innan läggdax. Funkar rätt bra förrutom att jag skulle vilja kunna ge välling då på fm/morgonen.
nån som använder huggies blöjor å som vet vad dom kostar