Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
glad mamma: Har du provat yogurt med frukt i? Antingen vaniljyogurt eller yoggi eller nåt, sen mosa banan i eller riv äpple eller päron eller så. Smörgås är ju också ett bra mellanmål. Keso ifall han inte har problem med bitar som min Erik har...
Manja: Förlåt jag glömde ju tacka dig för svaret!
Ok, då vet jag, jag får hålla lite koll på det då.
Just nu är det mesta helt uppåner, Erik håller på att få en tand och förut har han "bara" blivit snorig, men GRYMT snorig, denna gången så bajsar han även löst och det luktar förfärligt illa... Hoppas den spricker igenom inom det snaraste...
Vi går till bvc varje månad.
Jag har hört att man inte ska ge mer än 3 mål gröt/välling per dygn
vi väger när vi vill. men jag väger varje månad. han har ju gåt ner så värst så jag vill hålla koll.
idag fick vi våra undervattens bilder så himla coola. har någon fler såna bilder som man kan få kika på tycker de e så balla.
a lie gav du fruktpurre i vällingen?
Vi ränner iväg till BVC en gång i månaden. Egentligen skulle det visst ha varit 2 månaders intervaller nu, men Reuben fick ju göra om BOEL-testet så det har blivit tätare. Nu ska vi dit igen om 6 veckor, för något 10 månaders test.
Tror det är tänder på gång här också. Har varit en gnällig liten skrutt idag, lillen som brukar vara en sån solstråle.
vi har gått till bvc varje månad tills han blev sex mån, efter det är det varannan.
hur gör ni med kudde i spjälsängen nu när de är så rörliga och vrider ochrullar i sängen på natten? tog bort malkolms kudde nu när vi sänkte sängen, men det ser så tomt och omysigt ut! fast han sover alltid utan kudde i våran säng iof...
men ni som har kudde, vilken sort har ni nu?
ikväll natta jag malkolm i spjälsängen och det tog bara 15-20min eller nått! han brukar vanligtvis ammas tillsömns i vår säng, men idag la jag han i sin säng när han ätit klart och satt brevid tills han somnat, utan problem! kanske har funkat förr, men har aldrig provat innan för vi trodde verkligen inte det skulle va så lätt. vilket det säkert inte är imorn...
kajs: Jag har märkt att Erik oftast är lättare att lägga nu med. Kankse han har mognat till sig lite? För helt plötsligt tycker han om att mysa och gosa och så när han är trött, förut har han ju bara skrikit och varit sur och tvär.
Vi har kudde till Erik iallafall. En liten som jag har köpt på jysk.
jca
har ni en sån där platt som är nån slags skummgummi? har sett nått sånt på jysk har jag för mej, är den bra allså
hoppas det är nått som håller i sej med grabbarna våra! precis så är det mmed malkolm med, han slutar amma själv och ligger i famnen och myser och pillar lite på mej eller så.
Nä, den är inte skumgummi och ingen dunkudde. Vanlig stoppning tror jag att det är. Lite bullig sådär... Det går ju upp och ner om man ska ha kudde eller inte. Maja fick ingen kudde förren hon var över året. Och nu ska man helt plötsligt ha kudde... Men Erik gillar sin iallafall.
Har kudde till anton. oxå köpt på jyst 40X45 cm tror ja de e. tycker den e jättebra. bara dåligt att de inte säljer enbart örngott till kuddar där, fick sy eget....
Tycker anton sover bättre sen han fick en ny kudde
E ensam hemma idag me me anton. Sambon har åkt iväg på en filmmässa. lite segt... ska åka till mina föräldrar sen, får middag oxå så de e ju bra.
Igår va vi hem till ngr kompisar. mina föräldrar va här o passa anton. va rikigt gott o komma iväg har inte vart hemmifrån en kväll så sen i novmber nångång, så de behövdes.