Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Är det fler än min pojk som påverkas av att det är ljusare ute på morgonen??
Jonathan vaknade alltid 7.30-8 förrut..nu vaknar han 6.30..
ska prova att täcka för så det blir mörkare i sovrummet..men 6.30 kanske är normalt för så små att vakna????
Helen H 79: Moa har också börjat vaknat tidigare jag har faktist inte tänkt på att det kan vara att det blir ljusare tidigare hon vaknar runt 06-06.30 och då är det ju ljust nu. Men annars tror jag det är ganska normal tid för dom här små och vakna.
Är det nån som har hört när Våren kan tänkas komma och hälsa på?
ingen vår den närmaste veckan iaf..
är vääldigt trött på vintern nu!
Anton vaknar oxå vid 6-6.30
Hörde på vädret förut att näsa vecka kunde de bli mildare men va fortfarande väldigt svårt o säga. annars har jaghört att vintern ska hålla i sig hela mars ut.. jättetråkigt. e så trött på all snön. o när man hör fåglarna ute kvittra o solen skiner ute så längtar man ju inte mindre
oj, vad tidigt dom vaknar! menar ni vaknar för att gå upp, eller bara vaknar till?
vi går inte upp förrns nio, då vaknar malkolm, han har gjort det sen han föddes! (förutom idag då gick vi upp åtta, men vi skulle vart på bvc egentligen men bvctanten va sjuk)
fast det beror nog också på när de somnar för kvällen och om de sover hela natten eller inte kan jag tänka mej.
nån som gör egen vegetarisk barnmat?
behöver lite recept!
malkolm får både vanlig och veg (jag äter inte kött, men killen gör)
kajsa835
Ibland blir det vegmat till lillkillen, men mest för att jag inte orkar att slafsa med kött. Då brukar det blir potatis, stora vita bönor (eller någon annan böna med mild smak) och tex. ärtor. Mosa ihop och späd med mjölk. Vill man ha det lite matigare kan man späda med färdig välling.
Eller gör samma mat som du själv äter, bara utan salt.
hon anna wahlgren ska komma till åland å hålla föredrag...
sotardotter
tack för tipset! har aldrig tänkt på man kan blanda i välling!
han brukar få samma som vi äter också (utan salt) men behöver lite recept så man kan gö storkok till de gånger det inte passar med vår mat.
hm..ja tur att vi snart ställer fram klockan så kanske de sover lite längre igen!!