Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Turkisk brukar finna i små hinkar men det är detsamma som grekisk som finns i mindre förpackningar. Vanlig går såklart bra. Ger som sagt turkisk för att den är mildare i smaken, inte lika sur.
Små yoghurtarna innehåller lite för mkt socker tycker jag. Finns ju de med tillsatt fruktsocker men när det är tillsatt har jag hört att det inte heller är bra.
Blenda var en tidig tjej (mkt tidigare än storesyrran) och ställde sig vid 6,5. Började ganska snart gå med sin gåvagn. Men mkt har ju hänt sen dess vad gäller balansen. Nu slår hon sig inte 1 gång i timmen längre. Höll på att bli gråhårig ett tag och funderade starkt på en hjälm
Är väl lite senare med språket. Tycker jag hör hej när hon vinkar men det är allt och jag är inte säker
Mandy
Ok ska kolla igen i affären för jag tycker att jag känner igen dom där hinkarna!
Jasså oj det va tidigt!!
Kul,fler som står själva/med stöd?
Annars vad hittar alla på idag, inte lika mycket sol här i kalmar
så idag blir det att vara inne hela dagen tror jag
håller på att tvätta tänkte städa med snart!!
Jag går och väntar på att Blenda ska vakna och sen bär det av till kyrkans babysång och träff med mammagruppen. Efter det hämtning på dagis. Snö och sol om vartannat här.
Edvin ställde sig ganska tidigt också (7,5 mån ungefär). Nu går han runt möbler och han har fått en lära-gå-vagn som han tycker är rolig. Pratar gör han däremot inte så mycket.
Han åt percis en hel burk till lunch
, han brukar vanligtvis bara få i sig en halv. Tycker det har varit ok att köpa burkmat, men nu kanske han får börja äta av våran mat istället. Vi får se, måndagar brukar vara en bra dag att börja med nya vanor
Precis som primusbarns Edvin så började theo ställa sig vid 7,5månad ungefär å han går längs möbler å med lära gå vagn, han går till och med med allt som rör sig.. han älskar att stå å gå me allt!
Theo pratar inte mycket heller, han har börjat säga bababa nyligen
Theo klänger som en galning på en å ställer sig upp mot ens ben när man står å diskar eller liknande.. lite jobbigt faktiskt, men det går!
Theo äter var tredje, fjärde timme, på dagarna bara burkmat (en hel varje gång) Ibland fuskas det å det kan blir välling. Gröt får han på kvällarna ibland när man hinner med det!
Sen äter han välling till natten å på natten...
Idag ska städas
blää men det måste ju göras!
Anton har börjat o vända sig på nätterna nu till mage. vaknar sen o e jätteledsen för han kan inte vända sig tillbaka stackarn=)
Har även börjat o gnissla tänder på dagarna, så nu har jag en som gör de på dan o en annan på natten. *suck*
majflickan
malkolm gnisslar också tänderna så det skär i en... han tar undertänderna och gnider fram på framtänderna liksom.. usch, det låter såå äckligt!
majflickan: Moa har också börjat vända sig till mage när hon sover och kan inte heller vända sig tillbaka och vaknar och gnäller.
Idag upptäckte vi att Moa fått sin andra tand
så roligt att dom börjar komma nu.
kajsa835 - ja Isabella använder napp, men vi försöker att inte ge henne den vid insomnandet eftersom vi har märkt att hon sover bättre utan napp. Har försökt att bara ge napp för att få henne att somna om men det går inte. Hon blir rent ut sagt arg om hon inte får amma. Vi har inte satt fast vyssan lull tassarna ännu så jag vet inte hur de funkar och avvänjningen ska börja till helgen är det tänkt...usch och fy...
Hej tjejer! Höll på att bli pålurad att Nino skulle få en tuberkulos vaxination men väl där förklarade vi för sköterskan att vi (jag och hans pappa) båda 2 är födda i Sverige så sa de att han inte va i riskzonen pppuuuhhh... Ja visste de från början hade bara en knäpp barn doktor..
Kram