• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • JCA

Nja, jag känner inte direkt igen mig (för jag är inte bäst på det jag gör och har aldrig varit), men jag förstår hur du menar, jag har också stora krav på mig själv. Det är ju bra att du är medveten om det, kämpa för att inte släppa den medvetenheten, så kommer det säkert gå alldeles utmärkt

• A lie

Troll; jo tror jag klarat mig, bara spytt på mornarna 2ggr under tiden han varit sjuk och vekcan innan då maken var det men tolkar det som gravillamående... får väl se om det är jag som står på tur?

Bonanza; En svår nöt att knäcka jag tror det är bra att i viss mån föra över på sina barn att de är duktiga vid alla framsteg de gör... Som din stolthet över att Noah rör sig på två ben nu... MIn dilosofi är att ett barn7person som får glädje över alla framsteg är en person som kämpar och vill lära, den personen kommer du inte helelr att behöva jämföra för han kommer att ligga i framkant... Sedan kan ju inte alla vara bäst på allt, men som min kloka mor brukar säga.. alla är bäst på nåt

• A lie

Bonanza; betydligt klokare än vad jag är på att stava och hitta rätt på tangenterna

• TAHN

Vad roligt Bonanza... spelar ju egentligen ingen som helst roll när dom kan vad, vilka som kan först, men som du säger jämför man ju ändå Men alla barn kommer kunna allt så småningom sen spelar det ingen roll hur snabbt/sakta det går!
    Men jag förstår dig!

Usch vad många som verkar vara sjuka, theo har blivit förkyld igen, å jag tror han har gått ner i vikt nu, vi som kämpat med att få honom att gå upp mer i vikt, men nu ramlar byxorna av honom, å revbenen sticker ut!
    Men han e pigg å glad å äter som en häst....
    Får väl se vad vågen säger den 22:a.

Troll77: Mammig bebis har vi här med.... Fast det var värre föut... men ser han att jag går iväg så skriker han, eller om han e ppå "mellanhumör" så ska han bara sitta uppe i knät, men inte alls som förut... det var/är rätt jobbigt faktikst...

Jag undrar om nån av era bebisar vaknar på natten å vill vara uppe ett par timmar? Theo gör så ibland, å det tar knäcken på mig!!!

• Jessi74

Tahn - Japp, Isabella vaknar ibland och är pigg på natten. Det är sååå jobbigt och jag vet inte riktigt vad lösningen på det är. Amma hjälper iaf inte.

• Sunshine81

Hej hej, nu har jag vatt o vägt min kille. Han vägde 10.330 g och var 74 lång. Han är 9 månader 1 vecka nu. Vad väger era nu ??
    Isaac har länge nu gått när man håller honom honom i båda händerna men nu räcker det med en hand, då går han jätte bra och tränar balansen samtidigt. Igår gick han två steg själva emellan mig o pappan så hoppas hoppas han kan gå snart. Roligt .
    Vad äter era på dagen? Isaacs mat dag ser ut så här:

Vaknar vid 07-08: Ammas
    Frukost ca 09: 1 Macka i bitar + joghurt
    Middag ca 12: Nästan hel burk + efterrätt
    Eftermiddag ca 15: 1 macka i bitar + joghurt
    Kväll ca 18: Nästan hel burk + efterrätt
    Läggdags ca 20: Ammas
    Äter(ammas) sen 3 gånger på natten.

Så det är inte så mycket variationer på maten här, han äter lite av oss ibland också och får rån o sånt emmellan målen också.

• Mandy

Har äntligen flyttat in Blenda i Ebbas rum! Gick jättebra! De vaknade inte av varandra och Blenda som från 20 till 4.45 med ett avbrott vid 23 för nappen. Ammade och somnade sen direkt om till7.20! vet inte när hon sist sov så bra!

Glad mamma: Wow, gått steg helt själv!
    Blenda kan gå om man håller henne i en hand nu men det går lite vingligt så det dröjer nog innan hon går själv.

Hennes matschema:
    Amning på morgonen, oftast runt 6
    ca. 9 välling ca. 150ml+amning
    ca.11.30 hel burk mat + fruktpuré
    ca. 14.30 gröt
    ca. 17.30 halv burk mat + fruktpuré
    ca.19.30 välling 160ml+amning

• JCA

Eriks matschema:
    7.30 Gröt
    11.30 Nästan en hel burk + efterrätt
    15 Gröt
    18 Nästan en hel burk + efterrätt
    20.30 250 ml välling

Han vaknar och äter 1-2 gånger/natt. Inatt vaknade han två gånger men åt bara en gång!

• Felixxmor

På 9 månaders kontrollen vägde Felix 8500g och var 75,5cm låmg

Svar på tråden Junibebisar del 3