Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
JCA - usch, stackars Erik. Tur att han var så duktig och skrek ivarjefall, så han slapp ligga i det. Hoppas verkligen att stanken försvinner i tvätten.
Min isaac vaknar ca 3 gånger på natten o ammar, ibland mera. Har börjat vakna o gråta mycket nu så det är nog mycket drömmar på gång .
JCA: hon har fortfarande feber den går upp o ner hela tiden... hon sov kanske bara i 3 timmar på hela natten o idag har hon bara sovit ca 20min men annars verkar hon lite bättre skrattar lite gran o försöker leka lite oxå hoppas hon blir frisk snart
Min Nino sover från 20.00-07.00 varje natt.. "Glad Mamma" Testa ge honom välling innan han lägger sig och om han skulle vakna på natten välling har en mer "sövande" effekt. Ge honom fullkorn välling tex med en dinapp (inte den med skråman) så får han kämpa mer och trötta ut sig själv.. Kram
Nä det blir nog ingen avvänjning i helgen...såå svårt att verkligen ta itu med det trots min trötthet. Men det känns ju så jobbigt att hon ska vara ledsen och skrika.
Också håller en tand på att spränga fram i överkäken så hon är extra känslig. Hon vaknar oftast typ 23.30, 02 och 05...jobbigt tycker jag för man sover ju typ max 2 1/2 timme i streck. Hon äter ju jättebra på dagarna så jag tror verkligen inte hon är hungrig.
Idag hälsade vi på en kompis som var hundvakt. Isabella skrek hysteriskt när hon såg hunden så den fick stängas in i ett annat rum för hon blev så ledsen när hon såg den. Hon har inte träffat så många hundar men jag har aldrig hört henne så ledsen förut. Jag hoppas det är en fas och inte ett tecken på att hon blir hundrädd. Det är svårt hur man ska hantera det för å ena sidan vill man ju visa att hunden inte är farlig så att hon slutar vara rädd men å andra sidan vill man ju inte att hon ska vara ledsen och rädd...
Missy: Ja, det får vi verkligen hoppas...
My little sunshine: *håller tummarna* Hoppas att det blir mera sömn inatt. Kan ju bli svårt om hon blir övertrött också. Skickar med en styrkekram. *kram*
on!
Här har vi varit vakna sedan 6.20 = 10-20 min sovmorgon för att vara W
Mindre trevligt då jag gick in till honom och det liktade massa kiss i rummet. Han satt i sängen med täcket över huvudet (som om han skulle leka tittut) och jag la av det och lyfte upp honom - Ingen blöja!!!
! Iväg till skötbordet - f*n bajs också... Tvätta av ungen och mig (kändes skönt att jag inte klätt på mig innan faktiskt (har en gång för dryga veckan sedan då W började sin magsjuka blivit nerbajsad på T-shirten och den var inte kul att dra över huvudet vill jag lova... TYvärr var det makens nyaste också, hade det varit min hade jag klippt sönder den... In med W till J i sängen och så kollla hans säng... Hmm både lakan och plastad frotté ligger i en korv längst in mot sängväggen och madrasskyddet + madrassen är genomvåta med en stor bajsklutt mitt på
Så bara att lägga in alla sängkläder i tvättmaskin och försöka tvätta madrassen.. (står fö på trappen nu för vädring). KOmmer tillbaka till J och W med välling och berättar vad som hänt. Js kommentar "Vi måste börja tänka mer på vad vi läser för Widar"
Hans favvobok som går säkert 10-15ggr/dag är nämligen "Max Blöja" och för er som inte är bekanta med den kan jag upplysa om att den i det stora hela handlar om att Max inte vill kissa i sin blöja utan på golvet och att vovven vill kissa i Max blöja och så tar Max av sig blöjan och kissar på golvet och vovven får max blöja och kissar i den... (kul bok även för föräldrar då den är så bra tacknad - hundens mimspel då mamman skäller är obetalbart (för att inte tala om en annan bok i samma serie då hunden äter upp Max kaka och ser så där väldans oskyldig ut...! Är som Max och hans Vovven jag föreställer mig W och T om snar framtid
)
Inatt sov anton i sträck hela natten. slocknade me en gång vi la han i sängen 19.30 sen sov han till kl 6. Tror aldrig han har sovit så länge i sträck utan o äta. Andreas gick upp me honom sen o ja fick sova till 8 
Även fast han blir arg när han vaknar när han ligger på mage så tror ja han sover bättre så när han väl sover.
Ikväll ska vi till göteborg o se på melodifestivalen. ska bli rikgit skoj. Hoppas verkligen de går bra för Anton o sova hos mormor oxå.
hallå hallå nu e vi friska och tar nya tag med datan.
loke e frisk men mager som bara den.
någon som vet va man sak göra efter en magsjuka om de got ner massa? sak ringa bvc men tänkte höra om ni visste
JCA
men gud va hämskt stakars er.
Jag lyckades tvätta sufletten idag iallafall, eldade på som 17 i vedspisen i köket så den skulle torka bra och så. Inget spår av varken fläck eller lukt. *pustar ut*
Sov gott, vänner! *kram*