Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Steffy--> Varför ville ni inte ha en vaccination när ni blev erbjudna en? Finns det några nackdelar/biverkningar? Det har ju varit flera fall där tbc spridits på förskolor de senaste åren, så jag hade gärna sett att de började vaccinera även barn till "svenska" föräldrar igen.
Anton låg förut o sov i nästan 2 timmar. fick ge han nappen en gång men somnade om igen efter de.
Strax innan han vaknade ett par minuter max så kikade jag in på honom va hur lugn som helst. sen hörde jag han gnälla. gör alltid de när han vaknat men brukar gå över när man kommer in till han. Men nu rikgit grät han o snuftade som bara den. förstod inte alls va de va. Gjorde lite som annars han brukar bli jätteglad av men, hen fortsatte o va jätteledsen. Höll själv på o bli de oxå eftersom ja inte visste va de va. La oss till slut i våran säng o då lugnade han sig.
Råkade sen titta på hans mage hade då en rand me 4prickar/sår på en rad. så på ngt sätt hade han väl rivit sig. stackarn
Usch e så jobbigt när man inte vet varför de gör en viss sak. Särskilt just om de e ledsna eller liknade
e det farligt om dom har 38.8 graders feber? min tös har det o jag vet inte vad jag ska göra...ska jag ge panodil eller ska jag åka med henne till sjukhuset?? hon har aldrig tidigare vart sjuk...e väl lite onödigt orolig men hon ser så liten ut när hon e sjuk
Det är inte farligt, hur är allmäntillståndet? Du kan ge henne febernedsättande om du vill. Tänk på att försöka få i henne vätska och ha inte på henne pyjamas och tjockt täcke när hon sover.
Ring sjukvårdsupplysningen om du är orolig...
ok tack..
hon har vart lite trött o lessen men hon har samtidgt lekt o skrattat ganska mycket oxå just nu sover hon men hon har vaknar fram o tibax hela tiden.. ska ge henne vatten o feberned sättande om hon vaknar igen så att hon får sova...stackars liten
Ja, när Maja har blivit sjuk mot kvällen sådär har jag alltid kännt att jag iallafall vill vänta till morgonen med att åka in. Känns liksom inte bra att dra upp dom på kvällen såhär, kanske mest för sin egna skull.
Men hoppas att hon blir bra snart.
Det är alltid mycket lättare att ge andra råd, jag står också handfallen när mina barn är sjuka
De är en väldig ovanlig vacination som man lägger i huden som först blir en blåsa sen efter flera månader ett sår som gör ont sen ett ärr ??!! usch nej jag vill inte utsätta min son för de om han inte är riskzonen. Jag är inte vaccinerad inte pappan heller så varför skulle Nino bli de?
Jag har också hört om tuberkulosen men som sköterskan sa de är ytterst ovanligt.
Man ska ha föräldrar som innvandat på senare år? Som sagt vi är födda i Sverige min mamma svensk pappa utvandrade från jamaica för 40 år. Min pojkväns föräldrar utvandrade från Polen och serbien under 2:a världskriget??
Ciaooo ;)
Är det inte TBC vaccinationen som blir som ett märke i huden, som en del (man slutade i början av 70-talet va?) har på axeln?
Hej alla junibäbisar och mammor!
Min Adrian som är nio månader har grymt svårt att sysselsätta sig själv. Inga leksaker är roliga. Han vill bara vara med mig el pilla på sånt som han inte får ha. Så min fråga är...Hur sysselsätter ni era små??
Karin gbg:
Min tjej sysselsätter sig ganska bra genom att hon går in till syrran och leker med hennes grejer. De är lite roligare verkar det som
Hon brukar stå vid hennes lilla bord och smaka på leksaksfat, bestick, koppa mm. De sakerna är ju ok att leka med.
Annars går hon mest omkring med gå vagnen, dammsugaren. med stöd mor leksakslådan ( det mesta som funkar)och undersöker saker.
Så det låter kanske som din lille kom jag på
Att leka med det man inte får är roligast. Hon har en leksakstv som hon kan sitta länge med. Jag har lagt lite ofarliga köksgrejer i understa kökslådan som hon kan fixa med oxå medan jag röjer i köket.