• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Jessi74

Karin Gbg: Isabella sysselsätter sig helst med skorna vid skohyllan eller med att riva ut böcker och videofilmer ur bokyllan. Eller att krypa fram till sladdar som ligger framme, måste verkligen fästa upp dem ordentligt. Och att hålla på med kattens vatten är också roligt. I övrigt så är hon mest still om hon får ett rån att tugga på. Leksakerna är inte så jätteroliga just nu. Det blir mycket att försöka visa på något annat att göra än det som hon inte får hålla på med...

• Helen H 79

Jessie
    Låter som våra barn har samma intresse..riva ut saker och SLADDAR!! Jonathan fullkomligt älskar dessa sladdar. Ett nytt intresse är BOLLAR!! Rulla boll tycker han är jättekul.

• CamillaJ

Isak tycker också om boll det är kul för när man kasta till han så kastar han tillbax Idag slog han sänder vår stora vas som står i hallen
    inget att göra åt visste det skulle hända för eller senare. Grrr...

• karin gbg

låter som om era små har samma intresse som Adrian...sladdar och riva ut saker är jätteskoj...tyvärr är han även hel förtjust i att smaska i sig smulor, damm och vad han kan hitta på golvet....kvittar hur mkt man städar så hittar hans små hökögon nått gott....vågar inte lämna honom en sekund...är kanske löjlig men hur gör ni?

• kajsa835

jessi
    så är det med malkolm också, han blir arg! försökte igår med att låta han ligga kvar och bara klappa han, funkade första gången faktiskt, men det va 23 bara. på natten börjar han skrika om han inte får amma. eller snutta är det mest han vill.
    lycka till iallafall, och berätta hur du gjorde och hur det gick sen!

• juni mor

karin gbg-- Låter precis som min Holger det . han har aldrig kunnat sysselsätta sig själv och ska pilla på allt. Om han ger sig ut på äventyr är det badrummet han vill in i även fast han inte får (tycker inte det är så fräscht att han ska stå och slicka på toasitsen ).

Sover era små bra på nätterna nu? Holger har sovit jättebra sen jag slutade amma. Vaknar 3 ggr men det är bara att stoppa in nappen.

• Vasen

Inatt var Reuben vaken mellan 2 och 7, jag hoppas det var en tillfällighet. Annars sover han ganska bra. Brukar vakna en gång per natt och snutta lite. Han har en bula i tandköttet långt inne i gommen så jag tror att det är en kindtand på gång.

Han är inte mycket för att sysselsätta sig själv direkt. Vi har hans leksaker (var kommer de ifrån? Vi har köpt fyra grejor, han har ett trettiotal prylar),längst ner i två bokhyllor. Han tycker det är kul att riva ut dem på golvet, det kan roa honom ett tag.

Sitta i hallen och smaka på våra skor gillar han också. Vi är mindre förtjusta i just den sysselsättningen . Annars hänger han med oss mest hela tiden. Sitta på diskbänken och plaska i diskhon med fötterna när man diskar är väldigt roligt för tillfället.

Bollar är också roligt. Han är jätteskicklig på att kasta och sparka boll .

• majflickan

Inatt åt anton bara en gång o sov jätte bra innan o efter.

Men de sista veckorna så äter han 1-2 gånger på natten ibland sover han hela natten inne hos sig ibland blir de en stund hos oss. varje natt ser olika ut. Hade vart gott om varje natt kunde va ngn lunda lik varandra

• JCA

Jag och barnen har varit hos min tvillingsyster. Vi fick lunch, sen sov Erik, Maja bakade kaka och jag låg och slumrade i soffan. *skönt*

Ni kan aldrig tro vad som hände när jag skulle lägga Erik! Jag hade med mig vagnen så han skulle sova ute. Så jag ställer ut han och så gick jag in igen. Men han somnade inte så jag gick ut igen. Grannens katt sprang runt där och var så söt. Erik somnade, sen gick jag in. Efter en stund kikade jag ut genom fönstret och då ligger han och skriker! Vad konstigt tänkte jag, han som hade somnat... Så jag gick ut igen. Så ser jag droppar på overallen och en i ansiktet på honom. VAD ÄR DETTA??? KATTFAN *ursäkta* har KISSAT I VAGNEN!!!! Den har alltså hoppat upp i vagnen och kissat rakt upp i suffletten så det droppar ner på Erik när han ligger där. Kattj*censur* skulle haft besök av Byttorp... Så ÄCKLIGT!! Så ONÖDIGT! Så JOBBIGT att tvätta den och j****r om inte stanken försvinner!!
    Först trodde jag kanske att våran katt hade gjort nåt men vagnen har varit i bilen sen igår och då skulle han ha gjort det igår eller i förrgår. Då skulle det ju inte DROPPA ner på Erik när han låg där.
    Nu ligger overallen i tvättmaskinen iallafall tillsammans med de andra kläderna och filten.

Jag ska göra hamburgare till Maja. Vi ska äta pizza lite senare

Svar på tråden Junibebisar del 3