Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Hej hej alla!
Sitter här i min ensamhet hehe Isak sover och endast Tv är på med beverlyhills Hmmm.. sitter och äter lunch för en gångs skull .. räk och pastasallad som jag mixtrade ihop.
Det är +3 grader här i kalmar och jag sitter och fundera på vad jag ska hitta på med min älskade son..Kanske gå ut en runda? Leka lite gunga kanske?! Jag vet inte , vad hittar ni på med era bebisar? Gör ni alltid något?
CamillaJ - eh, vi gör typ aldrig något. Vi är mest hemma, och så blir det en promenad. Han har så roligt ändå. Någon gång i veckan fikar vi med andra eller så kommer någon över, annars blir det inte så mycket mer. Små barn i Sverige kan ju inte bli understimulerade precis, så man ska inte känna någon press på sig att hitta på särskilt mycket om man inte vill!
CamillaJ:
Ha inte dåligt samvete om ni inte gör så väldans mycket. Jag tror nog att bebisen tycker det är allra roligast hemma med mamma och leka med henne. Sitta på kafé tror jag inte att en bebis tycker är lika intressant som mamma tycker
Här går dagarna väldigt fort med hämtning och lämning på dagis trots att min dotter går där ganska mycket.
Brukar gå på kyrkans babykafé 1 gång/veckan med mammagruppen och träffa en annan mammaledig kompis ibland. Så det blir högst nåt 2ggr/veckan.
Tänkte börja gå på öppna förskolan nu när Blenda nog skulle uppskatta det mer. Få se om jag hinner
Ok,
jo Isak tycker att det är kul att vara hemma och leka men ibland tycker han ju det är kul att vara ute och se lite med hehe,
jag vet inte få se om det bli att gå ut, känner mej så lat annars haha
Men bli han gnällig bli det väl till att gå ut annars om det är ok för han så stanna vi inne
Jaha, då har jag just plockat ut två bitar av kattens torrfoder ur dotterns mun. Hon såg glad och nöjd ut, precis som om det var värsta godiset som hon fått fatt på. Så fort det går. På ett par sekunder var hon framme vid kattmaten! Men nu får den väl stå på diskbänken istället för man hinner tydligen inte med i svängarna.
Har precis varit på babyrytmik och Gustav är helt slut. Sover som en stock trots att han inte fått lunch... Han studerar verkligen folk just nu, vrålstirrar! Det är verkligen jättemysigt på babyrytmik, nån mer än jag som går på det?
Grisen
Vad gör man där?
Grisen
Vi går oxå på babyrytmik. E jätteskoj men tungt o bära på lillen=)
Camilla, de e som en sång stund fast e många låtar me rörelser i....
Va på 9 månaders kontroll idag. anton vägde nu 10760g o va 75.5 cm Har äntligen börjat o plana ut nu
Vi var på 9 månaderskoll igår. Hon vägde 8600 gram och var 74 cm lång. Hon har inte gått upp så mycket de senaste månaderna.
Någon som vet hur fort fötterna växer på bebisar? Hur länge kan de ha samma skor, är det ett par månader, ett halv år??
vi går också på babyrytmik....oliver gillar det!