KillBill skrev 2015-02-24 02:05:04 följande:
Har jag inte deklarerat min ståndpunkt i tråden tillräckligt tydligt ännu?
1) Nej, i likhet med samtliga riksdagspartier anser jag inte att sametinget är rasistiskt.
2) Sveriges samer är däremot ibland drabbade av rasism.
3) Att kollektivt anklaga samerna för att vara rasistiska tenderar i sig att vara rasistiskt
1) Men vad bra att DU inte anser detta. Nu är vi många som inte delar DIN åsikt.
2) Du sitter ju och fullständigt skiter i att motivera om varför det inte är rasistiskt..
När det står att detta är just rasism enligt FN deklarationen om rasism, att det är så rasism är, att man blir utestängd och och inte fullt ut acceptera p.g.a ras, etnicitet etc fast man har givit upp detta för att man såg att det andra kändes bättre. Vilket det är just det samerna gör.
Varför skall de bli UNDANTAGNA från definitionen av rasism bara för att det är "skyddade" av en lag om "etniskt minoritet", fast de just tillämpar rasism på daglig basis?
Du har AKTIVT skitit i att lägga en motivering kring detta.
Man kan ju ta och applicera din logik på förortsnivå.
Förorten Rosengård har c:a 5% svenskar. Om dessa svenskar fick skydd av lagen "etnisk minoritet", just i Rosengård, och de började stänga ute folk från andra kulturer/etniciteter så skulle du inte anse att det är rasisktiskt av Svenskarna, bara för att du sitter och förblindar dig själv om lagen "etnisk minoritet" och ställer dem på "undantag" baserat på den lagen.
3) Skall man följa DIN logik om anklagelser, så är du ju själv en Sverigedemokrat.
Du sitter ju och tar för givet att frågeställaren i YT-klippet är "sverigedemokrat".
Jag citera DIG och ditt inlägg
#3:
KillBill skrev 2015-02-21 16:41:12 följande:
De flesta svenskar är nog stolta över att vi i Sverige har en ursprungsbefolkning i landet.
Frågeställaren i Youtubevideon, som uppenbarligen är sverigedemokrat, är mycket provokativ och det är inte första gången som Sverigedemokraterna är proaktiva mot samerna, strax före jul, hävdade ju Björn Söder att samer och judar inte var svenskar.
Vad har Sverigedemokraterna egentligen emot Samer (som är en av FN erkänd ursprungsbefolkning)?
(slut citat)
Du sitter ju och säger att det är "uppenbart". Då borde det ju vara uppenbart (baserat på din egna logik) att du själv är en Sverigedemokrat eller har tendenser att vara en Sverigedemokrat då du sitter ju och anklagar andra för att vara just Sverigedemokrater.