• Svar på tråden SR ifrågasätter inte rasistisk same
  • oOOo  oOOo
    Solidaritet skrev 2015-02-24 14:56:13 följande:
    Jag hade faktiskt glömt att jag skrev att jag inte förstår Glad

Men nej, jag tycker inte att det är rimligt att ifrågasätta andras rätt att engagera sig för att de inte delar din inställning. Det är att försöka tysta ned meningsmotståndare. Varför vill du det? 
    Du har väl glömt att du skrev att vi blåser upp ett låtsasproblem också
    Stanna du kvar och diskutera, kan dock inte garantera att du skall ha någon special treatment. Ta på dig en lite kraftigare offerkofta bara skall du se att du klarar dig.
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2015-02-24 13:58:38 följande:

Jag har en fråga. Om denne dansk i stället skulle ha gift sig med en svensk rom skulle dansken då ha blivit rom? Ett ännu bättre exempel är om dansken hade flyttat till Grönland och gift sig med en inuit hade dansken då blivit inuit? Vad tror du?

Så var det dags igen.. Att bli utsatt för ditt uttjatade beteende att bli anklagad för sådant man aldrig sagt eller skrivit. 
    Jag har aldrig hävdat att det "räcker med att gifta sig".
    Vad bygger du det direkt falska påståendet på?  Du saknar helt och hållet underlag att komma frågor kring något jag aldrig har hävdat eller sagt. 

Du gör dig skyldig här till en VARIANT av just "qoute mining".  Då du sitter och bygger din frågeställning kring ETT ORD.  Jag har aldrig sagt och kommer aldrig att påstå, att det är bara att gifta sig för att bli same (eller svensk rom, inuit etc).

Om du vill ha svar på frågor från mig mig se till att  du ställer frågor som har verklig anknytning till vad jag verkligen har skrivit. I stället för att frisera så att det anpassas efter dina egen agenda/förställningar.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2015-02-24 15:03:03 följande:
    Så var det dags igen.. Att bli utsatt för ditt uttjatade beteende att bli anklagad för sådant man aldrig sagt eller skrivit. 
    Jag har aldrig hävdat att det "räcker med att gifta sig".
    Vad bygger du det direkt falska påståendet på?  Du saknar helt och hållet underlag att komma frågor kring något jag aldrig har hävdat eller sagt. 

Du gör dig skyldig här till en VARIANT av just "qoute mining".  Då du sitter och bygger din frågeställning kring ETT ORD.  Jag har aldrig sagt och kommer aldrig att påstå, att det är bara att gifta sig för att bli same (eller svensk rom, inuit etc).

Om du vill ha svar på frågor från mig mig se till att  du ställer frågor som har verklig anknytning till vad jag verkligen har skrivit. I stället för att frisera så att det anpassas efter dina egen agenda/förställningar.

Ok  det var slarvigt av mig att inte ta med assimileringen och anpassningen till de romska tankebanorna som du faktiskt skrev om. Då utvecklar jag frågan och för att få variation så tar jag ett nytt exempel. Om du flyttar till Australien och  gifter dig med en aborigin  och du assimilerar dig själv till den aboriginska livsstilen och de aboriginska tankebanorna blir du aborigin då? Kommer du att räknas som aborigin av aboriginerna?

• EnAnonumius
    KillBill skrev 2015-02-24 14:21:27 följande:
    Jag har inte ägnat mig åt quite mining och det vet alla som har läst alla inlägg i tråden. 
    Men grattis..  Nu skall du självutnämnda dig till att prata för "alla andra". 
    Vet du det är en form av härskarteknik att sitta och skriva så. 

Du sitter här och utgår från att "det vet alla"  baserat på din egna åsikt.
    Du kan aldrig sitta och bestämma vad andra skall tycka,tänka  och "veta" baserat på dina egna subjektiva uppfattningar.

Så ditt lilla försök, till vad du ville försöka åstadkomma med detta fjantiga utlåtande här, kommer inte att funka.

• Solidaritet
    oOOo oOOo skrev 2015-02-24 14:59:40 följande:
    Du har väl glömt att du skrev att vi blåser upp ett låtsasproblem också
    Stanna du kvar och diskutera, kan dock inte garantera att du skall ha någon special treatment. Ta på dig en lite kraftigare offerkofta bara skall du se att du klarar dig.
    Jag ser det definitivt som att ni blåser upp en låtsasproblem för att täcka över ett verkligt problem. 

Tack så väldigt mycket för att du tillåter mig att stanna. 
    Men det måste jag säga var en svag förolämpning. Det sved inte ens lite grann. 
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2015-02-24 15:28:31 följande:
    Men grattis..  Nu skall du självutnämnda dig till att prata för "alla andra". 
    Vet du det är en form av härskarteknik att sitta och skriva så. 

Du sitter här och utgår från att "det vet alla"  baserat på din egna åsikt.
    Du kan aldrig sitta och bestämma vad andra skall tycka,tänka  och "veta" baserat på dina egna subjektiva uppfattningar.

Så ditt lilla försök, till vad du ville försöka åstadkomma med detta fjantiga utlåtande här, kommer inte att funka.

Nu förstår jag inte. oOOooOOo har ju bekräftat att min version stämmer men att det efteråt, när en del inlägg blivit raderade "såg ut som" att jag ägnat mig åt "quite mining" vilket jag faktiskt inte gjort (se inlägg 112).

Svara nu på frågan.
  • EnAnonumius
    oOOo oOOo skrev 2015-02-24 14:38:33 följande:
    Att du inte förstår det framgår av hela din inställning till problematiken. Normaliseringen av rasism är just användandet av ett rasistiskt sameting, man behöver inte ha ett rasistiskt sameting för att skydda samerna. 

Ingen skyler över något annat problem,denna tråden diskuterar däremot rasismen i hur sametinget är definierat. Tycker du det är en oviktig fråga så låt bli att engagera dig då. 

Som princip tycker jag det blir lättare att se till att rasism inte existerar om vi stävjar den där den syns allt annat är hyckleri. Vem kan ta någon på allvar som klarar på rasism ena stunden och försvarar den i nästa? För rasismförespråkare är det ju bara att yrka på undantag för just sin rasism i så fall.
    Klart att man skyler över andra problem. Skäms på dig (och även mig) att du (jag) inte förstår detta...

Du vet det funkar ju uppenbarligen inte att kunna engagera sig i att få bort all form av rasism oavsett vad det kommer i från. Nej nej.. Man måste ju följa den "grå massan" annars så "skyler man ju över" andra "större" problemet.

"Som princip tycker jag det blir lättare att se till att rasism inte existerar om vi stävjar den där den syns allt annat är hyckleri. Vem kan ta någon på allvar som klarar på rasism ena stunden och försvarar den i nästa? För rasismförespråkare är det ju bara att yrka på undantag för just sin rasism i så fall."

Ditt avslutande stycket är helt underbart klockren. 

• EnAnonumius
    Mimmieupp skrev 2015-02-24 15:38:09 följande:
    Den här är till och med ännu bättre
    " target="_blank">

Ha ha ha fy fan..
    Snacka om att inte få svar på frågorna.
  • EnAnonumius
    Solidaritet skrev 2015-02-24 15:35:43 följande:
    Jag ser det definitivt som att ni blåser upp en låtsasproblem för att täcka över ett verkligt problem. 

Tack så väldigt mycket för att du tillåter mig att stanna. 
    Men det måste jag säga var en svag förolämpning. Det sved inte ens lite grann. 
    Jaha DU säger detta.
    Jag anser att ALLA form av rasism är förlegat att ha och skall stävjas oavsett vem eller vilka som kommer med den.

Men vad har du för bevis som stödjer din tes?
    Du sitter ju och anklagar oss som deltar i denna tråden att vi "skyler över verkliga problem".
    Det i sig är ju en förolämpning mot tråddeltagarna det med.

Svar på tråden SR ifrågasätter inte rasistisk same