• Svar på tråden SR ifrågasätter inte rasistisk same
  • oOOo  oOOo
    Solidaritet skrev 2015-02-27 11:43:51 följande:
    Diskutera etnicitet får du göra på någon rasistsida på nätet.

Varför skulle en saklig diskussion om etnicitet vara rasism? 

Ja, det förstås, för att normalisera rasism. Glöm att jag frågade. 
    Har du gått i spin nu?
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2015-02-27 11:46:01 följande:
    Har du gått i spin nu?

Sällan har väl uttrycket "han som sa det han var det" passat så bra som på dig som försöker klistra rasiststämpeln på de antirasister som skriver här i tråden.

• oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2015-02-27 11:52:09 följande:

Sällan har väl uttrycket "han som sa det han var det" passat så bra som på dig som försöker klistra rasiststämpeln på de antirasister som skriver här i tråden.

Nu är det ju så att de inte blir antirasister bara för att de säger det. Titta vad folk gör istället för vad de säger är ett bra ordspråk. När en sådan som du förespråkar rasdiskriminering så är saken ganska klar. Din besatthet med att reda ut folks etnicitet gör väl inte saken bättre.
  • Solidaritet
    oOOo oOOo skrev 2015-02-27 11:46:01 följande:
    Har du gått i spin nu?
    Kan du inte bara svara på frågan?
  • oOOo  oOOo
    Solidaritet skrev 2015-02-27 12:58:42 följande:
    Kan du inte bara svara på frågan?
    Din fråga är felställd, det är en presupposition. Du antar något i frågan som inte är fallet.

Är du ute efter att diskutera etnicitet finns det säkert en hel del platser du kan göra det på, rasistsajter tex. Lycka till.
  • Solidaritet
    oOOo oOOo skrev 2015-02-27 13:07:27 följande:
    Din fråga är felställd, det är en presupposition. Du antar något i frågan som inte är fallet.

Är du ute efter att diskutera etnicitet finns det säkert en hel del platser du kan göra det på, rasistsajter tex. Lycka till.
    Då anser du med andra ord att alla frågor som rör etnicitet är rasism? Varför skulle frågan annars höra hemma på rasistsajter?
    SD diskuterar etnicitet en hel del. Då är det enligt dig ett tydligt bevis för att de är rasister? 
  • oOOo  oOOo
    Solidaritet skrev 2015-02-27 13:20:43 följande:
    Då anser du med andra ord att alla frågor som rör etnicitet är rasism?
    Nej.
    Varför skulle frågan annars höra hemma på rasistsajter?
    Rasister precis som KillBill tex brukar vara intresserade av just olika människors etnicitet. Så det är väl ett bra till hen att söka sina likasinnade på rasistsajter. Varför är du så intresserad var man kan diskutera etnicitet?
  • Solidaritet
    oOOo oOOo skrev 2015-02-27 13:33:39 följande:
    Nej.
    Rasister precis som KillBill tex brukar vara intresserade av just olika människors etnicitet. Så det är väl ett bra till hen att söka sina likasinnade på rasistsajter. Varför är du så intresserad var man kan diskutera etnicitet?
    Det är du som påstår att etnicitet enbart kan diskuteras på rasistforum. Huruvida jag tycker att etnicitet är särskilt spännande eller inte är mindre intressant. 
  • Solidaritet
    oOOo oOOo skrev 2015-02-27 13:33:39 följande:
    Nej.
    Rasister precis som KillBill tex brukar vara intresserade av just olika människors etnicitet. 
    På vilket sätt menar du att KillBill framstår som rasistisk?
  • oOOo  oOOo
    Solidaritet skrev 2015-02-27 13:44:37 följande:
    Det är du som påstår att etnicitet enbart kan diskuteras på rasistforum. 
    Nej, har jag inte sagt. Har sagt att vill man diskutera etnicitet kan man med fördel söka sig till rasistsajter. 
    Solidaritet skrev 2015-02-27 13:45:20 följande:
    KillBill förespråkar rasdiskriminering. Det har du väl inte missat? Eller har du lyckats missa det?
  • Solidaritet
    oOOo oOOo skrev 2015-02-27 13:47:34 följande:
    Nej, har jag inte sagt. Har sagt att vill man diskutera etnicitet kan man med fördel söka sig till rasistsajter. 
    Solidaritet skrev 2015-02-27 13:45:20 följande:
    KillBill förespråkar rasdiskriminering. Det har du väl inte missat? Eller har du lyckats missa det?
    Jag föredrar att hålla mig till den här sajten, oavsett vad jag diskuterar. Rasistsajter tilltalar mig inte. 

Exakt vad i KillBills resonemang är det som får dig att tro att hen är rasist?
  • oOOo  oOOo
    Solidaritet skrev 2015-02-27 13:51:15 följande:
    KillBill förespråkar att sametinget är bra, sametinget är rasdikriminerande. Glasklart för de flest riktiga antirasister. 
  • KillBill
    Solidaritet skrev 2015-02-27 13:51:15 följande:
    Jag föredrar att hålla mig till den här sajten, oavsett vad jag diskuterar. Rasistsajter tilltalar mig inte. 

oOOooOOo verkar ha en omvänd definition av rasism. Tidigare i tråden har hen indirekt klassat de flesta av Sveriges innevånare som rasister (eftersom samtliga riksdagspartier från vänsterpartiet till Sverigedemokraterna är rasistiska eftersom de ställer sig bakom sametingslagen).Det skulle vara intressant att veta vilka partier som oOOooOOo anser driver en antirasistisk politik. Är SvP en dålig gissning?

• Solidaritet
    oOOo oOOo skrev 2015-02-27 14:00:46 följande:
    KillBill förespråkar att sametinget är bra, sametinget är rasdikriminerande. Glasklart för de flest riktiga antirasister. 
    Efter 191 inlägg är du fortfarande på ruta 1. fantastiskt. 
  • Solidaritet
    KillBill skrev 2015-02-27 14:01:50 följande:

oOOooOOo verkar ha en omvänd definition av rasism. Tidigare i tråden har hen indirekt klassat de flesta av Sveriges innevånare som rasister (eftersom samtliga riksdagspartier från vänsterpartiet till Sverigedemokraterna är rasistiska eftersom de ställer sig bakom sametingslagen).Det skulle vara intressant att veta vilka partier som oOOooOOo anser driver en antirasistisk politik. Är SvP en dålig gissning?

Jag tvivlar på att hen vet, och om hen vet kommer hen aldrig att svara på frågan. Eller också blir svaret att gräset är brunt. 
  • KillBill
    Solidaritet skrev 2015-02-27 14:07:18 följande:
    Jag tvivlar på att hen vet, och om hen vet kommer hen aldrig att svara på frågan. Eller också blir svaret att gräset är brunt. 
    Skrattande 
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2015-02-27 14:01:50 följande:

Det skulle vara intressant att veta vilka partier som oOOooOOo anser driver en antirasistisk politik. 

Har inte hittat något sådant parti. De är rasdiskriminerande hela bunten på sitt sätt. Antagligen lika ignoranta som du och Solidaritet

Politik har ju tyvärr inte med sanning att göra utan om vi och dom tänk. De definierar vad som är rätt och fel utifrån sin politiska agenda och inte utifrån någon objektiv sanning.
  • themia
    oOOo oOOo skrev 2015-03-03 18:30:09 följande:
    Har inte hittat något sådant parti. De är rasdiskriminerande hela bunten på sitt sätt. Antagligen lika ignoranta som du och Solidaritet

Politik har ju tyvärr inte med sanning att göra utan om vi och dom tänk. De definierar vad som är rätt och fel utifrån sin politiska agenda och inte utifrån någon objektiv sanning.
    Och vad är en "objektiv sanning? Kan du ge något exempel?
Svar på tråden SR ifrågasätter inte rasistisk same