KillBill skrev 2019-04-15 11:58:46 följande:
För att ett guilt by association argument ska vara tillämpligt så måste det finnas någon typ av koppling till något som är klandervärt. Kan du berätta mer om på vilket sätt linje 17 (som startades av privatpersoner i närheten av Kärrtorp) samverkade med revolutionära Fronten? Jag är också intresserad av att veta mer om bakgrunden till att moderater, kristdemokrater och socialdemokraterna tågade sida vid sida med revolutionära Fronten? Var det så det gick till och vem ska i så fall klandras för detta? Jag vill helt enkelt förstå vilka paralleller du ser mellan denna händelse och att Lars Adaktusson kritiseras för att ha talat inför abortmotståndare och homofober.
När det gäller Mehmet Kaplan så var han inbjuden på en middag av en Turkisk företagarförening. Till middagen kom ett femtiotal gäster och bland dessa gäster fanns ett någon eller några representanter för Grå Vargarna. Mehmet Kaplan försvarade sig med att han som gäst inte hade ansvar för vilka andra som är närvarande vid middagen utan det måste organisationen som arrangerar tillställningen ta ansvar för. Mehmet Kaplan försvarar sig med att han i förväg inte visste vilka som skulle närvarar vid tillställningen och det är mer än vad Lars Adaktusson kan säga.
Du har redan fått alla svar som du behöver. Jag legitimerar inte "guilt by association"-argument och har påpekat det flertalet gånger. Varför gör jag inte det? - kan jag nästan höra dig fråga. Jo, för att det är ett klassiskt argumentationsfel:
"
Guilt by association (engelska: "skuld genom sammankoppling") är en vanlig typ av argumentationsfel, som begås då en part påpekar en likhet mellan motpartens åsikter och ett referensobjekt (som är klandervärt) och därmed antyder att motpartens åsikter i andra frågor är klandervärda. Det kan även vara att en person eller organisation kan associeras med någon klandervärd eller något klandervärt och därför själv är klandervärd. Guilt by association är en typ av genetisk argumentation."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Guilt_by_association
Om det här verkligen är nyheter för dig så kan jag sympatisera med din diskurs och din oförmåga att förstå min.
Som sagt är det enda intressanta vad Lars Adaktusson liksom Mehmet Kaplan
själva tycker, tänker och gör. Det här är självklarheter för varenda människa som förstår innebörden av exempelvis vår rättssäkerhet. När någonting så självklart har blivit utrett så är det sedan upp till partierna att avgöra hur väl någon har följt partilinjen eller avvikit från den.
Vilken makt media har över folk. Skrämmande. Den nya tidens häxprocesser där pöbeln står helt blint och ropar "BRINN! BRINN! BRINN!" redan vid simplaste möjliga manipulering...
Dina känslor ska inte trumfa över ditt förnuft, KillBill. Vet du hur mycket olycka sådant har skapat i vår historia? Det finns varken början eller slut på den tragiken.