• klyban

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2022-03-22 18:13:10 följande:
    Det är ju just poängen med bildkommentaren - att det är mer komplext än att Putin startade ett anfallskrig mot Ukraina.

JO, men det råder ingen tvivel om att nu med putin är problemet bra större.
    Memet betyder nog inte det du tror och med tanke på memet har fokuset på en punkt som bara är droppen som får bägaren att rinna över.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    KillBill skrev 2022-03-22 18:10:27 följande:
    Det var känt innan Vladimir Putins invasion att de strypta gasleveranserna till Europa var en del av ett större spel där Ukraina skulle bli en lydstat.  Det är tydligt att du sprider propaganda som syftar till att förminska Vladimir Putins inverkan på det svenska elpriset.  Det är förvånande att du hänger dig åt sådant. 

Bildkommentarens poäng är att se på situationen innan kriget. Och ser man på situationen innan kriget så får man reda på det som du tar upp. Och ser man på situationen innan kriget så får även reda hur vi hamnade i ett ryskt energiberoende samt att varningarna om ett sådant beroende har funnits länge.

Det var poängen med bildkommentaren - inte vad du hittar på genom att hänvisa till saker och sammanhang som inte ens nämns någonstans.

Och det här är alltså glasklart om du faktiskt läser mina inlägg i övrigt, för ingenstans urskuldar jag, förminskar eller förnekar Vladimir Putins påverkan på elpriserna - så varför skulle just en bildkommentar som jag skickar ha ett helt annat budskap?

Brukar du själv posta saker som du anser går tvärt emot det som du förmedlar i övrigt? Tänk efter.
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-03-21 19:31:01 följande:
    Du tror inte att bildkommentaren just insinuerar att det beror på fler saker och vid olika tidpunkter - än Rysslands anfallskrig mot Ukraina i februari månad detta år skulle vara orsaken?

Låt mig posta den igen:
    En meme lika begåvad som fox-reportern i videon - jag postar den igen 

https://youtu.be/hA2e9fFiZB0

Här finns lite data om elpriser

2020 - jämför Sverige emd våra grannländer
    https://strom-report.de/electricity-prices-europe/

2021 -euroländer ...
    https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Electricity_price_statistics
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-03-22 20:13:06 följande:
    En meme lika begåvad som fox-reportern i videon - jag postar den igen 

Här finns lite data om elpriser

2020 - jämför Sverige emd våra grannländer
    strom-report.de/electricity-prices-europe/

2021 -euroländer ...
    ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php
    Är bildkommentaren verkligen så svår att förstå? - det vill säga utan att läsa in och lägga till saker som varken står bilden eller nämnts av mig.

Du är i ett slags mellanland där du inte på något vis förstår syftet med bildkommentaren men rent tekniskt uppfyller syftet i fråga. Kanske ditt undermedvetna har tröttnat på att spela dumt - oavsett om det handlar om bildkommentarer eller om svenska uttryck.

Jag vet inte vad du vill ha sagt men hur som haver så kan inte en bild läsa så dina förolämpningar är bortkastade.
  • KillBill
    Digestive skrev 2022-03-22 18:40:11 följande:
    Bildkommentarens poäng är att se på situationen innan kriget. Och ser man på situationen innan kriget så får man reda på det som du tar upp. Och ser man på situationen innan kriget så får även reda hur vi hamnade i ett ryskt energiberoende samt att varningarna om ett sådant beroende har funnits länge.

Det var poängen med bildkommentaren - inte vad du hittar på genom att hänvisa till saker och sammanhang som inte ens nämns någonstans.

Och det här är alltså glasklart om du faktiskt läser mina inlägg i övrigt, för ingenstans urskuldar jag, förminskar eller förnekar Vladimir Putins påverkan på elpriserna - så varför skulle just en bildkommentar som jag skickar ha ett helt annat budskap?

Brukar du själv posta saker som du anser går tvärt emot det som du förmedlar i övrigt? Tänk efter.
    Måste jag påminna dig om att du har publicerat din meme i en tråd där svensk politik diskuteras? Sverige är ett av de länder i Europa som har störst elöverskott och är ett av de länder i Europa som är minst beroende av Putins energi. Det går inte att tolka ditt inlägg på annat sätt än att du försöker förminska Vladimir Putins påverkan på det svenska elpriset.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-03-22 21:26:04 följande:
    Är bildkommentaren verkligen så svår att förstå? - det vill säga utan att läsa in och lägga till saker som varken står bilden eller nämnts av mig.

Du är i ett slags mellanland där du inte på något vis förstår syftet med bildkommentaren men rent tekniskt uppfyller syftet i fråga. Kanske ditt undermedvetna har tröttnat på att spela dumt - oavsett om det handlar om bildkommentarer eller om svenska uttryck.

Jag vet inte vad du vill ha sagt men hur som haver så kan inte en bild läsa så dina förolämpningar är bortkastade.
    Kan du själv skriva vad du vill ha sagt med din bild? Inte vad du inte säger utan vad du faktiskt vill påstå och vilket syfte du har med bilden?

• Digestive
    KillBill skrev 2022-03-22 21:31:39 följande:
    Måste jag påminna dig om att du har publicerat din meme i en tråd där svensk politik diskuteras? Sverige är ett av de länder i Europa som har störst elöverskott och är ett av de länder i Europa som är minst beroende av Putins energi. Det går inte att tolka ditt inlägg på annat sätt än att du försöker förminska Vladimir Putins påverkan på det svenska elpriset.
    Hur du hyperpolerat lyckas tolka saker är inte intressant.

Du säger själv att Vladimir Putin påverkade aktuella priser långt innan han anföll Ukraina så vad menar du är felaktig sarkasm i den här bildkommentaren?

• Digestive
    Padirac skrev 2022-03-22 21:35:16 följande:
    Kan du själv skriva vad du vill ha sagt med din bild? Inte vad du inte säger utan vad du faktiskt vill påstå och vilket syfte du har med bilden?

Se inlägg #20523 samt linjen som mina övriga inlägg håller. Läs helt enkelt det som jag skriver - är det heta tipset i ett textburet forum.
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-03-22 21:56:09 följande:
    Hur du hyperpolerat lyckas tolka saker är inte intressant.

Du säger själv att Vladimir Putin påverkade aktuella priser långt innan han anföll Ukraina så vad menar du är felaktig sarkasm i den här bildkommentaren?
    Vem eller vad är du sarkastisk mot då?

Det som inte förstår vad som påverkar energipriserna eller den som förstår vad som påverkar energipriserna?

Vilka menar du hör till första respektive andra gruppen? Vilken grupp hör du till?

Vilken grupp hör fox-reportern till enligt din mening?
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-03-22 22:00:21 följande:
    Se inlägg #20523 samt linjen som mina övriga inlägg håller. Läs helt enkelt det som jag skriver - är det heta tipset i ett textburet forum.
    Så är bilden en sarkasm eller inte en sarkasm? Mot vad eller mot vem?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?