• klyban

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2022-03-25 15:05:13 följande:
    Jag kan förstå dig. Det hade troligtvis sett likadant ut för min del om jag vore mer aktiv här.

Jag tycker det är fantastiskt att se folk som tror att de strider för sunda värdegrunder samtidigt som de har svårt att hålla skutan inom barnboksmoral.

- Min sak är så bra att jag kan bete mig hur som helst! 3, 4, 5, 6 mot 1? Inga problem! Måla upp meningsmotståndare som kriminella? Inga problem! Dreva mot person och kamouflera det som diskurs? Inga problem! Såhär ser en bra värdegrund ut och förstår du inte det så...
    De deltar inte ens i en diskussion, då de inte klarar av en saklig diskussion om sakpolitik längre och nu för en monolog istället och sedan en lång tid tillbaka då saklighet och verkligheten krossar deras populism.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-03-25 08:53:03 följande:
    Ja, den där sammanblandning av Partiet och staten.
    Regeringen kan ju inte ta ett beslut åt nåt håll utan att du klagar på att de är socialdemokrater och diktatoriska. De har faktiskt mandat att leda landet och är ingen diktatur som du antyder inte ens lite subtilt gång på gång.

Tegnell är en välutbildad och kompetent epidemiolog. En tjänst med WHO är fördelaktig för alla parter och fler experter kommer sannolikt att knytas till organisationen nu när det mest akuta arbetet inom de egna länderna verkar vara förbi. Men arbetet med corona är inte slut om du trodde det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-03-25 13:51:30 följande:
    Jodå, det är noterat. Samma skolgårdsmobbarmentalitet som vanligt.
    Har slutat interagera med dessa sorgliga krabater, scrollar för det mesta förbi tramset de sprider. 
    Lustigt att du nämner skolgårdsmobbarmentalitet. Inga fler groteska hittepåord för allt under solen som inte behagar idag?

Kanske varianter på godhetsknarkare som låg på tio i topp länge?

Att någon har en åsikt som inte stämmer överens med den egna och uttrycker den oavsett om det handlar om regeringen eller något annat är inte mobbing även om det kan upplevas som jobbigt Solig
  • Digestive
    klyban skrev 2022-03-25 14:35:45 följande:

Vi står kvar vid samma punkt och vem som ger populism över diskutera sakfrågor och när det kommer till flashy och rata.
    Så nej, ingen projicering alls av mig, pysslar inte med populism utan saklighet, fakta och forskning för nå en konsensus, så det totala motsatta vad rata gör.

Och ändå kan du inte presentera ett enda argument för dina påståenden utan kommer istället med fler påståenden.

Saklighet för dig är att vara en flock papegojor som återger uppfiskad fakta för sin sak så högt och fult som möjligt.

Du vet ingenting om vad en saklig diskurs är för du har aldrig utfört en. Du är en del av ett litet högljutt drev med en ytterst tveksam moral - det är dock så varmt och skönt innanför boxen att du inte vill gå ut och titta på den från utsidan.
    klyban skrev 2022-03-25 15:16:00 följande:
    De deltar inte ens i en diskussion, då de inte klarar av en saklig diskussion om sakpolitik längre och nu för en monolog istället och sedan en lång tid tillbaka då saklighet och verkligheten krossar deras populism.
    Självklart inte. Vem vill i längden integrera med en feg flock av gränslösa människor som till större grad drevar mot meningsmotståndare än att sakligt diskutera i en ordnad och hederlig form?

Din fega vapenbroder har till exempel målat ut mig som kriminell. Hur är det en grund för en saklig, ordnad och hederlig diskussion?

Du är totalt inne i dimman.
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-03-25 10:53:46 följande:
    S tillsammans med MP har brett den här skitmackan!

Nu får de fan i mig ta och torka upp efter sig!
    Vad är det för "skitmacka" man har brett i Norge? Där är dieselpriset detsamma som Sverige, eller just nu 10 öre billigare per liter. Och Norge har egen olja.
  • klyban
    Digestive skrev 2022-03-25 15:38:17 följande:
    Och ändå kan du inte presentera ett enda argument för dina påståenden utan kommer istället med fler påståenden.

Saklighet för dig är att vara en flock papegojor som återger uppfiskad fakta för sin sak så högt och fult som möjligt.

Du vet ingenting om vad en saklig diskurs är för du har aldrig utfört en. Du är en del av ett litet högljutt drev med en ytterst tveksam moral - det är dock så varmt och skönt innanför boxen att du inte vill gå ut och titta på den från utsidan.

Självklart inte. Vem vill i längden integrera med en feg flock av gränslösa människor som till större grad drevar mot meningsmotståndare än att sakligt diskutera i en ordnad och hederlig form?

Din fega vapenbroder har till exempel målat ut mig som kriminell. Hur är det en grund för en saklig, ordnad och hederlig diskussion?

Du är totalt inne i dimman.

Populismen är övertydlig, så övertydlig att du inte klarar av att se den?

Och nu börjar du lägga orden i mun på mig, men för all del svara bättre så kanske vi kan förstå vad du ville med memet.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-03-25 15:43:51 följande:

Populismen är övertydlig, så övertydlig att du inte klarar av att se den?

Och nu börjar du lägga orden i mun på mig, men för all del svara bättre så kanske vi kan förstå vad du ville med memet.

Tydligen så övertydlig att du inte kan stödja påståendet. Jag tycker dock att du kan börja med att förklara hur Rataxes och en SD-stämpel hör ihop.

Du har redan fått svar om vad jag hade för syfte med bildkommentaren. Varför duger inte det? Vad är det du vill att jag ska säga om den?
  • klyban
    Digestive skrev 2022-03-25 16:08:07 följande:
    Tydligen så övertydlig att du inte kan stödja påståendet. Jag tycker dock att du kan börja med att förklara hur Rataxes och en SD-stämpel hör ihop.

Du har redan fått svar om vad jag hade för syfte med bildkommentaren. Varför duger inte det? Vad är det du vill att jag ska säga om den?
    Det räcker med läsa vad rata skriver för den.

Vi har flera berättat vad som saknas och du levererar aldrig detta och vi inser också att det aldrig kommer en tillfredsställde förklaring.
  • Digestive
    nihka skrev 2022-03-25 15:39:51 följande:
    Vad är det för "skitmacka" man har brett i Norge? Där är dieselpriset detsamma som Sverige, eller just nu 10 öre billigare per liter. Och Norge har egen olja.
    Att jämföra med ett land där ett paket cigaretter kostar över 100 SEK är givetvis helt meningslöst.

Vill du göra en jämförelse som drar jämt med Norge så kan du be relevanta parter att höja Sveriges genomsnittslön med ~11 000 SEK.

Och efter det så är det nog få som klagar på dieselpriserna här i Sverige.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-03-25 16:18:18 följande:
    Det räcker med läsa vad rata skriver för den.

Vi har flera berättat vad som saknas och du levererar aldrig detta och vi inser också att det aldrig kommer en tillfredsställde förklaring.
    Att be någon att läsa och förhoppningsvis komma fram till samma slutsats är inte ett argument. Du har alltså ingenting som stödjer ditt påstående?

Påminn mig om det som saknas. Ni var nämligen tre stycken som skickade inlägg från alla håll och kanter samtidigt - jag kan inte hålla ordning på allt och under vilka omständigheter som helst, även om du fegt nog tycker att jag borde kunna det.

Försök att inte blanda in andra. Lämna fågelflocken och prova egna vingar. Det är säkert jätteläskigt men det kommer att gå bra.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?