Inlägg från: MeEmmA |Visa alla inlägg
  • MeEmmA

BF Januari 2016 :)

Blgebo skrev 2016-01-08 20:58:54 följande:

Jag kom precis hem från affären...cyklade och kollade lite på rean på pop, och passade på att handla mat också. När jag kom hem, så är 14-åringens kompis fortfarande kvar..hon kom på eftermiddagen, de skulle kolla på en film och sen skulle hon gå hem vid 19... Nu hade de bestämt att hon ska sova kvar... Jag var skeptisk redan till tjejkvällen, men sova kvar...*morr* Talade klart och tydligt om att jag inte tycker att det är lämpligt med tanke på att jag inte har en aning om när jag ska föda, men det hade de absolut ingen förståelse för. "Inte idag, ni får ta det en annan kväll efter att bebisen har kommit. INTE IDAG". Vaddå då.... Gah... som att prata med en vägg....
    Och det känns inte alls bekvämt att "färdknäppa" med främmande ungdom i huset..de lär ju knappast sova heller.... *morr* 
    Får ta och ringa hennes föräldrar och förklara läget så får de komma och hämta henne, men jag gillar inte att behöva vara surkärring...

Du är ingen surkärring, kanske i deras ögon just nu, men det kommer en dag när hon blir äldre och förstår :) du är höggravid och har all rätt att bestämma vad som känns rätt och bra för dig just nu.
    Jag känner mig hemsk vissa dagar när jag säger till de större barnen att jag inte orkar ha hit en massa kompisar. Men samtidigt känner jag att jag måste, hur tufft det än känns, vara lite egoistisk för att orka nu på slutet. Både för min och bebis skull, men också för att hålla mig upp som mamma till de andra barnen.

Vi får hoppas på att våra små snart kikar ut och om ett tag är den här "tråkiga" perioden glömd för barnen :)
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2016-01-08 23:18:24 följande:
    Det kanske fortfarande är mvc som har hand om en. Har ju aldrig känt såhär med dem andra barnen så har aldrig haft en tanke på vart man ska vända sig. Jag har fått en tid för efterkontroll först i mars.

Rädslan har kanske att göra med att hon är tidig, jag vet inte, men det förstärker den säkert, sen har man väl själv förändrat sig en hel del på 8 år så man är kanske själv nojjigare nu för tiden. Sen är väl en mekanism att alla föräldrar är oroliga för sina barn, tidig eller inte, det börjar ju redan när man får plusset på stickan.
    Mina äldre barn är 9 och 6, när jag fick min pojk förra året så hade jag ändrat mig ganska mycket som mamma och min lilla kille kändes så väldigt liten. Har nog varit mer överbeskyddande med honom och samtidigt mer medveten om "faror" runtomkring. Tror att det kommer med åldern och åldershoppet mellan han och tvåan :) därför kan jag förstå att du känner dig rädd som verkligen har en liten tjej som inte riktigt fick den starten som du hoppades på. Det är din modersinstinkt att skydda ditt barn och det kommer nog att kännas tryggare när hon har växt till sig mer. Men jag tycker också att du ska prata med hemsjukvården om det, så att det inte blir värre.
  • MeEmmA
    Eleonor01 skrev 2016-01-09 10:27:21 följande:

ÄNTLIGEN SNÖ!!!!! Pulka åkningen lär funka idag iaf. Tar en lite sväng på isen med. Nybakade frallor å varm choklad medtages ;)) skönt som tusan att vara ledig!! Skum känsla :))

Låter härligt, men jag testade att åka pulka med lillkillen och kom knappt upp från den. Utsätter mig inte för den förnedringen igen! Som tur är har jag större barn som gärna åker med honom, så får jag dra upp han för backen bara(!), känns det också efter ett par gånger när vi har varit ute flera gånger på en dag. Angående skridskoåkning så tror jag inte ens att mina fötter kommer i just nu och skulle dom göra det så känner jag mig lite för feg att åka skridskor, känns inte så bra för bebis om jag skulle ramla... Känner mig trots allt inte så smidig och bara en liten runda på stan ger mig världens sammandragningar.
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2016-01-09 08:19:03 följande:

Hände ngt sjukt igår... Vi hade en buffalo innan som vi var rätt snabba med att få iväg för att den inte skulle slitas mer på så vi köpte en donkey redan i början på sommaren. Våran tidigare bugaboo köpte vi från Holland eftersom priset var extremt mkt billigare så vi tänkte göra lika vid donkey köpet. Men Ist hittade vi en kvinna som sålde en på blocket och till samma pris som om vi köpt från Holland. Vi ställde tusen frågor och hon talade om att hon hade en vän utomlands som skickade vagnar till henne och så skickade hon vidare men så blev denna över så hon skulle sälja den via blocket. Alla garantier osv blir lika eftersom de har worldwide garanti om man reggar den på hemsidan, samt att stulna föremål eller fejk inte ska gå att registrera! Hon var väldigt trevligt, pratades vid på telefon, skånsk kvinna i 30-40 års åldern, lugn sansad, väldigt välformulerad i tal och text och så var hon extremt noga med att vi skulle ha blocket garanti försäkring som då kostade några procent av priset på vagnen, hon föreslog att vi betalade hälften var av de beloppet vilket blev 2000 kr. Där kände vi att det kändes tryggt, vagnen kom efter en vecka, gick att regga, såg bra ut, garanti papperet kom! Men igår fick vi hem ett brev från polisen och blev förhörda, kvinnan har stulit bla 70 donkey vagnar och är anhållen för grov stöld!!! Hon har stulit vagnar för ett värde över en miljon kronor och en av dom
    Går vi runt med... Tack och lov tar dom inte tillbaka vår vagn då hon tydligen lurat alla på samma sätt, "hon fick en vagn över" och priset 12500 kr var så pass rimligt att ingen av oss köpare kunde tro att det var något konstigt.... Hade vi däremot köpt den för 5000 sa polisen att Vi borde fattat och åkt dit för häleri. Men största paniken var ju, okej kommer ni ta våran vagn nu så står vi hör utan när lillen kommer? Försvinner våra 12500 kr nu? Men han trodde inte det, finns ingen anledning att beslagta 70 vagnar och gör dom de får vi göra anspråk på att få tillbaka dom. Men som sagt, åklagare hade ej sagt ngt om att ta vagnarna i beslag!! Fattar ni nojjan när jag såg vad som stod i brevet hahahahha, trotts att det började med " ni har en gjort något olagligt" man blir ju skit nojig haha!!!!

Men vad hemskt! Var det hon i Malmö som hade helt nya vagnar som fortfarande låg i kartonger? Kommer ihåg att jag tittade på dom och tyckte att det var lite skumt, men inte trodde jag att de skulle vara stulna!
    Hoppas att det löser dig för er och att dom inte får för sig att ta vagnarna! Hade blivit jättenervös.
  • MeEmmA
    Hame skrev 2016-01-09 09:57:22 följande:

BF +11 idag, nu är det nära på ett eller annat sätt! Fick ett litet pepptalk igår av en kompis som är barnmorska. Hon trodde inte på huskurer eller att springa i trappor utan förespråkade istället att stressa av och låta kroppen komma ner i varv. Läsa en bok och dricka te.. så nu i helgen provar jag det. Har ju inte varit så lätt med lille vilden och våra påklädningsbekymmer men nu är det ju helg så maken får ta de dusterna. 

Kanske för mycket information men jag tror att jag fått hemorrojder Rynkar på näsan.. Inte så mycket och inte så att jag har mycket besvär men det är inte så kul att gå på toa, vilket jag ju gör typ hela tiden. Någon som fått det och hur blev ni av med det? Var det något ni märkte av under förlossningen? Försöker äta fiberrik mat och dricka mycket vatten, ska iväg till apoteket och köpa salva nu tänkte jag. Buhu, kunde inte ungen kommit nu så jag hade sluppit en åkomma till!   

Stackare! Jag blir nog galen om jag går över bf så många dagar denna gången. Håller tummarna för att det hjälper att varva ner och slappna av. Har också hört att det oftast är då bebis kommer! Lycka till och kämpa på bara lite, lite till <3
  • MeEmmA
    Hame skrev 2016-01-09 13:50:58 följande:

Kanske, kanske, kanske är det äntligen något på gång...

Har haft sammandragningar/värkar i två timmar nu, ungefär 7 minuter imellan och håller i ca 1 minut. Ännu är de inte så starka, så länge jag sitter i soffan är det hanterbart och jag kan prata och så under tiden. Känns iaf lite hoppfullt, antingen händer något eller så borde det iaf betyda att kroppen gör sig redo och då borde jag vara lite mer mogen om det nu blir igångsättning?

Någon som kan rekommendera en bra värkarapp?

Åh vad kul att höra!!! Hoppas, hoppas för dig :)

Jag börjar bli nyfiken på hur det har gått för Seven.
  • MeEmmA
    Hame skrev 2016-01-09 14:09:27 följande:
    Mallis87 skrev 2016-01-09 13:56:44 följande:

Åh, hoppas det är på G! Sådär hade jag det i torsdags kväll/natt. Ca 8 min mellan och som höll i sig typ 45 sek. Sen avtog det. Igårkväll hade jag sammandragningar med mycket längre mellanrum, dock mer smärtsamma. Men ingenting inatt och ingenting idag :( Vill bara ha ut ungen nuuuuu!

Får sådan beslutsångest gällande storebror.. Kanske är det lika bra att maken kör honom till mina föräldrar nu medans det är lugnt, men å andra sidan kan det ju avta eller hålla på så här i flera timmar till.
    Behöver ju inte ha dåligt samvete om han är hos dina föräldrar även om det inte skulle hända något, antar att han har det rätt bra där också. Säg bara att han får åka till mormor och morfar en stund och inte varför han ska det. Och du skulle ju vila :)
    skulle göra vad som helst för att vara barnfri idag, tror att allt städande igår tog slut på mina krafter, är obehagligt trött med en extremt klängig 1-åring.
  • MeEmmA
    FrökenBlå skrev 2016-01-09 17:08:15 följande:

Usch nu tycker jag att det börjar bli drygt att vänta!! Börjar bli sur och grinig!! Bara bf+2 men det känns som att jag gått över mkt mer än så! Dottern är född den 29/1 så det hade varit bäst om bebis kommer snarast så det inte blir så tätt mellan födelsedagarna. Dessutom hade det varit bäst barnvaktsmässigt om det blivit nu...men om det är avkoppling och vila som behövs är det väl inte så värst smart om man tänker på sånt hela tiden!! ;)

Känner mig som en strandad val!! Värst är det när man ska vända sig i sängen, får liksom hjälpa till att flytta runt magen med händerna!! :P Får halsbränna varje gång jag böjer mig dessutom! Nä, välkommen ut nu bebis!!

Det där med att vända sig i sängen är hemskt! Min sambo var så snäll och köpte en tempurmadrass för att han har så ont i ryggen och jag fullständigt avskyr den! Blir stora gropar där man ligger och har försökt förklara för honom att projektet "vändning" flera gånger per natt blir ett ännu jobbigare moment med den hemska madrassen!! Och halsbrännan, fyyy, skulle inte klara mig utan de äckliga tuggtabletterna nu.

Men SNART är bebisarna här, vi får bara stå ut lite till :)
  • MeEmmA
    Hame skrev 2016-01-09 15:25:37 följande:

Så försvann de lika plötsligt som de kom, blää! Jaja, nu har kanske livmodern börjat värma upp i alla fall..

Neej, hoppas att de kommer tillbaka med full kraft!!
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 08:47:18 följande:

Ringde in och dom sa att ibland går vattnet men när man reser sig så sjunker barnet ner i kanalen och täpper till så inte mer vatten kommer ut... Inväntar att något mer ska ske och om inte värkarna tar fart ordentligt så åker vi in på kontroll! Men jag tror att värkarna har börjat lite lätt vi hoppas på de!! Ljuvligt om allt skulle dra igång nu också så dottern hinner umgås med sin farmor och vänja sig lite ;)

Håller tummarna för att det är på G!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)