-
Precis som andra skriver så görs det väldigt mycket stickprover utan anledning just bara för att det är alldeles för många som har fuskat med fp. Jag hade inte vågat göra det.Hame skrev 2016-01-02 20:07:37 följande:Men jag får ju själv sätta schemat, den enda regeln är att det är max 15 h per vecka. Nästa vecka kommer han ju att vara hemma mån-ons och sedan gå torsdag och fredag, sammanlagt 10 timmer vilket måste vara ok. Fk kan ju omöjligt veta vilket schema vi tänkt ha senare? Varför skulle de ens komma på tanken att göra ett stickprov? Fk vet väll aldrig vad man har för schema? -
Så kul att höra att det går så bra för er trots att det blev som det blev. Är grymt avundsjuk på dig som har din lilla tjej och både kan lukta och titta på henne :) längtar som bara den nu!WiMe06 skrev 2016-01-02 19:43:48 följande:Jo, dem brukar ju gå ner ngt sånt så dem matade på henne ordentligt innan amningen kom igång, men jösses nu måste jag pumpa för annars känns det som brösten ska sprängas.
Förstår om du inte vill lägga ut bilder, men det skulle vara roligt att se henne! -
startaforlossningen.blogspot.se/p/akupressur.htmlmitthemligajag skrev 2016-01-02 19:59:54 följande:Satt precis och letade efter någon sida ;) nu ska här läsas
Jag testade detta i min förra graviditet, men min sambo är inte så hjälpsam till sånt och om det nu fungerar så tror jag inte att det har lika bra effekt av att man gör det själv. Men din man kanske är lite snällare :) -
Haha, jag tvingade min till färdknäppen förra gången, det gick han med på iaf. Men så läste jag att det behövs ganska många ggr för att det ska göra nån värkan, så det slutade med att det blev lite psykiskt jobbigt för honom... Tillslut gick det inte alls för honom, han tänkte bara på bebisens huvud och vilket syfte vi hade sex för. Ska vara lite smartare den här gången och bara vara lite extra gosig istället och inte berätta varför.mitthemligajag skrev 2016-01-02 21:21:24 följande:Han vräkte nyss ur sig "men låt de starta när de vill" och en djup suck ;) men varje gång jag går upp och kissar på natten så vaknar han till och säger " känner du ngt?" Haha så lite ivrig är han nog ;) ska nog försöka få till en liten färdknäpp här snart... Hehehe -
Oki, men om du är fl för bebisen så har ju inte försäkringskassan något med förskolan att göra. Din bebis har ju ingen förskoleplats, vart ditt andra barn befinner sig har inte dom med att göra. Däremot får du nog prata med förskolepersonalen om vad som är ok för dom om ditt barn har 15h för att du är föräldraledig. Här var de väldigt hårda med vilka tider som gällde när min dotter gick på förskolan förra året, dessutom eftersom att hon var över tre och hade avgiftsfri plats så fick hon absolut inte vara där på "lovdagar". Men det beror som sagt på vad du har för plats.Hame skrev 2016-01-02 21:40:39 följande:Eleonor01 skrev 2016-01-02 20:39:02 följande:Men jag kommer ju vara fl för nya bebisen och har då rätt att ha stora syskonet på dagis 15 h/veckan. Han kommer inte vara där mer än 15 h, så vilken matematik är det som inte går ihop? Om man ska vara fyrkantig kan jag lämna in ett schema för nästa vecka att han går ons-fredag, och veckan därpå går han mån-ons. Då är det inte förrens nästa torsdag han borde vara hemma och då är jag bf+15 och bebis borde ha kommit.Mitt samvete hade inte klarat det hellre! Jag kan inte ljuga eller undvara något från någon :)) sen arbetar jag iofs m lagar å författningar så det är väl så Jah är konstruerad ;)
-
Vilken söt liten skrutt <3 ser så liten ut och rofylld!WiMe06 skrev 2016-01-03 11:43:30 följande:Det går verkligen i ett, glad att det är jullov så man slipper skoltiderna att passa iallafall såhär i början. Det är helt å hållet tösens matschema som styr dagen.
Här är vår lilla tös med stora tejpen i ansiktet
Jag känner att det skulle vara väldigt skönt om bebis kom innan lovet är slut, så att man kan ta det lite lugnt ett par dagar. Blir lite svårt med barnvakt på en vanlig vardag sen också med lämning/hämtning till skolan när barnen inte har fritidsplatser och min minsta har ingen förskoleplats. Just nu finns det några jag känner som jobbar inom skola och är lediga, men sen har jag inte en aning om hur vi löser det. -
Grattis!! Och bra att du är nöjd trots att det blev akut snitt, har träffat många som har dåliga upplevelser från det.Kixpix skrev 2016-01-03 10:57:24 följande:Hej!
Jag har inte alls varit aktiv i tråden på länge! Bara varit inne lite sporadiskt och följt era diskussioner.
Tänkte mest berätta att det blev ingen januaribebis för oss. Vår tjej valde att titta ut genom ett akut kejsarsnitt den 30/12 på Helsingborgs förlossning!
Jag skulle egentligen fött i Kristianstad men där var fullt, men det gör inget för jag är SÅ nöjd med personalen på både förlossningen och BB. Så nästa barn kör vi direkt till Helsingborg ;)
God fortsättning till alla era andra och jag håller tummarna för att era bebisar kommer snart :)
-
Haha, svärmödrar är härliga :)mitthemligajag skrev 2016-01-03 12:13:43 följande:Man kan ju tycka de ja.... Herregud kommer bli gäälen snart -
Dom börjar den 11:e, min stora pojk klarar sig till och från skolan själv och går lite längre dagar. Min flicka däremot går i förskoleklass 8-12 och henne måste vi lämna o hämta. Men hon har världens snällaste lärare så jag tänker att jag får prata med dom OM det skulle krisa. Problemet kvarstår dock med 1-åringen ändå så jag får väl helt enkelt prata med bebis så att han kommer under lovet eller en helg alternativt på natten så att min sambo hinner hem till morgonen.
-
Ok, men då var du lite förberedd iaf även om det inte blev när det skulle. Tror att det blir mer traumatiskt när man går igenom hela värkarbetet och har förväntningar om att tillslut få sin belöning till bröstet, men när det istället blir kaos och man blir nedsövd osv och man förlorar kontrollen helt. Speciellt när det beror på att bebis mår dåligt och måste ut snabbt.Kixpix skrev 2016-01-03 22:56:42 följande:Tack!
Jaså, något speciellt?
Jag hade beviljat snitt den 5/1 (framgick ju inte i det jag skrev tyvärr) så jag visste vad som skulle ske, men jag är SÅ nöjd med Helsingborg. :)
Skönt att du kunde ställa in dig från början på att det skulle bli snitt och att det gick bra för er!