Inlägg från: MeEmmA |Visa alla inlägg
  • MeEmmA

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-12-14 20:52:00 följande:
    Ja, faktiskt. Såg inte särskilt trevligt ut. Ja, det känns verkligen helt annorlunda i kroppen. Har du mkt kvar att fixa? Vi är rätt så färdiga med det mesta.
    Vi har nog det mesta tror jag, är mest lite smågrejer och det viktigaste just nu är väl kanske att tvätta klädseln till babyskyddet och packa väskan. Måste köpa strumpor, filtar och någon varmare mössa, men så svårt att veta vilken storlek. Köpte en massa söta små mössor för nyfödda till min minsta, men han hade så stort huvud så inga passade.
    Min sambo säger hela tiden att han INTE får komma än eftersom att vi ännu inte är helt klara med bygget här hemma.
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-12-14 21:16:42 följande:
    Okej, det är som vi då ungefär. Har köpt en tjock mössa i stlk 50/56, men visst är det svårt att veta vilken storlek man ska köpa.
    Jag var så duktig så jag köpte godispåsar och la ner i förlossningsväskan men ja, det var ju lätt att låta bli dem i väskan, haha!!
    Haha, tanken var ju bra iaf :) jag skickar nog mannen till Pressbyrån på sjukhuset om jag behöver ha något sött eller godisautomaten. Förväntar mig att ha intensiva värkar från start denna gången också och då kan jag inte äta något under värkarbetet ändå. Har varit väldigt lite godissugen under denna grav. men om det låg tillgängligt hemma så skulle jag nog inte kunna låta bli det när sockret är lågt :)
    Visst är det svårt med storlekar, är så tråkigt att köpa saker som inte kommer till användning.

Blä, har fått tillbaka den hemska halsbrännan. Det är det värsta jag vet med att vara gravid!! Som tur var kom den ändå rätt sent denna gången.
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2015-12-14 21:48:26 följande:
    8/10 :) vad hade du?
    9/10 :) skulle vara häftigt om vi fick samma dag igen!
    Jag väntar med spänning på att se min lilla killes reaktion när det flyttar in en bebis helt plötsligt, han verkligen älskar alla små bebisar han träffar på öppna förskolan!
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-12-14 21:43:21 följande:
    Haha, ja visst var det
    Räknar också med att det kommer gå rätt snabbt när det väl startar, men jag har haft ett hemskt godissug den här graviditeten, så
    jag tänkte jag stoppar ner det iallafall, haha.

Ja, men det är ju det, har faktiskt inte köpt så mkt kläder ännu just av den anledningen, tänker att det går att köpa till senare när man vet storlek och lite personlighet
    Jag tänker lite som så med kläder att väldigt mycket av det som finns i affärerna nu kommer ju att reas ut i mellandagarna och sen kommer nya kollektioner in.
    Antar också att vi kommer att få en hel del kläder igen. Dessutom känns det nästan lite roligare att ge mer till min 1-åring nu när den lilla kan ärva från honom så att det blir mer använt. Men något eget ska bebis också ha såklart.
  • MeEmmA
    himw skrev 2015-12-15 07:13:49 följande:

På lucias sista timme så kom vår dotter till världen så mitt senaste inlägg om det kunde vara värkar- japp- det var det :)

Det blev en lång och jobbig förlossning för någon som var lite för tidigt född även om hon var stor så vi är inlagda på Neo menar bättre och bättre.

Ni har en häftig upplevelse framför er, njut av graviditeten och stort lycka till <3

Ååh, stort grattis till er!! Hoppas att din lilla flicka mår bättre snart så att ni kan åka hem och bara njuta av varandra <3
  • MeEmmA

Alltså även om jag längtar efter bebis nu så är det med dubbla känslor, kommer nog att sakna vara gravid och detta är absolut sista gången jag får vara med om denna upplevelsen. Visst finns det lite krämpor o annat, men den härliga känslan av att någon finns där inne som gör sig påmind med sparkar då o då är så mysig. Och även nyfikenheten och spänningen på vem det är.

• MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-12-15 19:25:50 följande:

MeEmma - har du märkt att ngt mer att det kan varit din slempropp som börjat lossna?

Just nu har jag väldigt mycket onda sammandragningar som kommer och går, har lagt mig ner för att vila och får se om det går över eller blir värre. Känns som att det är lite för tidigt för bebis att komma nu, så jag hoppas att det går över.
  • MeEmmA

Jag funderar lite på set här med slemproppen, läste mig till att om hela går så sätter förlossning igång inom ett par dagar. Men om det bara är en bit som lossnar så kan den återbildas. Hur vet man om det är hela eller en bit som har kommit ut? Hur stor är en hel slempropp ungefär?? Om det är nån som vet?

• MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2015-12-15 20:31:08 följande:
    Tror inte det där stämmer faktiskt, min vänninas slemmis gick i vecka 31. Hela kom ut som en 5 krona, slajmig med en helt rund,platt vit sak. Hon gick över 3 dagar! Min släppte 5 dagar innan sist och sen släppte lite varje dag tills hon föddes (äckligt klet som såg ut som massor av snor) :) min systers släppte när dom tog hål på hinnorna och ändå fick hon värkförstärkande. Om de var så att slemmisen sätter igång förlossningen hade man ju aldrig behövt ngn annan värkhjälp :)
    Jag menade inte att slemmisen skulle sätta igång förlossningen, stod mer bara att den kan släppa helt när bebis kommer nedåt och livmodersmunnen börjar vidga sig. Att det kan vara ett tecken på att det närmar sig, speciellt om hela släpper som sagt. Men är det bara en bit som lossnar och det är lång tid kvar, kan den delen som är kvar bygga upp sig igen och återställas. Men om hela är borta så finns det inget som bygger upp sig igen.
    Därför undrar jag som sagt hur man vet om det är hela som har kommit ut eller inte. Undersökte sig din vän och fick bekräftat att hela var borta eller antog hon det själv.
    Min systers lossnade vid ca v 30, men vid en senare undersökning satt det en ny där och hon gick också över tiden.
  • MeEmmA

Jag hade riktigt ont i magen av sammandragningar som kom och gick hela tiden igår kväll, men när jag hade vilat en stund blev det färre. Vaknade två gånger inatt av att det gjorde ont också men nu har det slutat. Märkte dock när jag skulle knäppa mina byxor i morse att magen har sjunkit ner riktigt mycket från igår, fick inte ihop dom längre och jag hade senast på mig dom för ett par dagar sedan. Innan har bebisens rumpa varit upp mot revbenen, men idag känner jag den strax ovanför naveln. Sa till mig själv i morse att jag skulle försöka ta det lite lugnare idag, men det är lättare sagt än gjort när barnen ska lämnas o hämtas, lillkillen mår lite sådär och vill hänga på mig och barnen har aktiviteter inbokade på eftermiddagen.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)