BF Januari 2016 :)
Min sambo säger hela tiden att han INTE får komma än eftersom att vi ännu inte är helt klara med bygget här hemma.
På lucias sista timme så kom vår dotter till världen så mitt senaste inlägg om det kunde vara värkar- japp- det var det :)
Det blev en lång och jobbig förlossning för någon som var lite för tidigt född även om hon var stor så vi är inlagda på Neo menar bättre och bättre.
Ni har en häftig upplevelse framför er, njut av graviditeten och stort lycka till <3
Alltså även om jag längtar efter bebis nu så är det med dubbla känslor, kommer nog att sakna vara gravid och detta är absolut sista gången jag får vara med om denna upplevelsen. Visst finns det lite krämpor o annat, men den härliga känslan av att någon finns där inne som gör sig påmind med sparkar då o då är så mysig. Och även nyfikenheten och spänningen på vem det är.
MeEmma - har du märkt att ngt mer att det kan varit din slempropp som börjat lossna?
Jag funderar lite på set här med slemproppen, läste mig till att om hela går så sätter förlossning igång inom ett par dagar. Men om det bara är en bit som lossnar så kan den återbildas. Hur vet man om det är hela eller en bit som har kommit ut? Hur stor är en hel slempropp ungefär?? Om det är nån som vet?
Jag hade riktigt ont i magen av sammandragningar som kom och gick hela tiden igår kväll, men när jag hade vilat en stund blev det färre. Vaknade två gånger inatt av att det gjorde ont också men nu har det slutat. Märkte dock när jag skulle knäppa mina byxor i morse att magen har sjunkit ner riktigt mycket från igår, fick inte ihop dom längre och jag hade senast på mig dom för ett par dagar sedan. Innan har bebisens rumpa varit upp mot revbenen, men idag känner jag den strax ovanför naveln. Sa till mig själv i morse att jag skulle försöka ta det lite lugnare idag, men det är lättare sagt än gjort när barnen ska lämnas o hämtas, lillkillen mår lite sådär och vill hänga på mig och barnen har aktiviteter inbokade på eftermiddagen.