Ninin skrev 2016-01-10 21:24:58 följande:
Usch vad jobbigt! Jag vaknar varje gång jag ska vända på mig, fogarna gör ont och jag är smidig som en blåval. Och så kissa 1-2 ggr/natt, nästäppa.. Har varit lite orolig för hur jag ska klara sömnbristen med en bebis och en 2,5-åring men å andra sidan kommer man förhoppningsvis vara smidigare, ha mindre ont, slippa kissa jämt få lite goa amningshormoner så förhoppningsvis blir det iallafall inte värre än nu.
Jag tänker också som så att det blir bättre när man slipper vända på sig och kissa, visst blir man trött av nattamningen också men förhoppningsvis försvinner "tyngden" från kroppen och precis som du säger att hormonerna hjälper till lite.
Har också nästäppa, slemmig hals och halsbränna. Har en rutin varje kväll där jag först dricker vatten, tar en tuggtablett, borstar tänderna, snyter mig och sen lite nässpray om det är illa (försöker att hålla ner på det). Sen när jag lägger mig i sängen har jag två tjocka kuddar under huvudet, amningskudde + täcke som jag lägger upp benen på och ett stort glas vatten på nattduksbordet. Stackars sambon kommer inte nära mig längre :)
Jag tänker också som så att det finns en pappa som får hjälpa till lite mer på nätterna med 1-åringen sen, nu tar jag han själv mest för att jag ändå inte kan sova. Förhoppningsvis om man har tur så kanske alla helt plötsligt bara sover :)