FrökenBlå skrev 2016-01-01 21:25:59 följande:
Idag blev en fixardag, verkar som om jag inte varit ensam om det idag ;) Bebis är ju så välkommen ut nu att jag nästan bara vill ha en knapp och trycka igång förlossningen med!! Har kollat igenom BB-väskan, lagt i kameran osv så nu är det bara mobilladdaren som ska ner när det väl är dags :) Har lagat mat och fryst ner, bäddat i liggdelen och fixat vagnhänget som jag gjort av några små figurer från färg och form, sambon har satt i babyskyddet i bilen osv.
Hade ordentliga förvärkar igår och höll mig så stilla som möjligt fram till kvällen, idag har det varit lugnare (tyvärr). Ursäkta infon, men har svullnat lite i underlivet med känns det som, nån mer som varit med om det i slutet av graviditeten?
Jag är också svullen i underlivet :) har känts konstigt där nere så jag har känt lite och det känns väldigt annorlunda... Men det är ju nått som trycker på hela tiden och det förbereds för att komma ut så jag antar att det är helt normalt :)
Angående mössa så har det gått åt två stycken för mig på BB. Min minsta pojk var jättekänslig för kyla, skakade o huttrade och mössa hjälper att hålla värmen. Var tvungen att ha han i tjock filt och använda mössa hemma också innan det blev bättre. Ser fortfarande framför mig hur han låg o huttrade varje gång filten åkte av eller speciellt när det var blöjbyte.
Den första mössan efter förlossningen har blivit lite blodig och äcklig, därför har det varit en helt vanlig vit hjälmmössa som jag inte har varit rädd om. Efter det har jag bytt till någon "roligare". Ombyten har jag tagit två stycken + två pyjamaser. Tar inte så mycket plats ändå och skulle det behövas mer får min sambo ta med sig det.
Nu ikväll har jag monterat spjälsäng och inrett min ett-årings rum, ska bli så spännande att se hand reaktion imorgon när hans leksaker står i storebrors f.d rum :)