-
Den tanken har inte ens slagit mig, ska verkligen inte ha någon bebis på julafton! På sätt och vis har jag tänkt att det skulle vara ganska bra om bebis föddes på denna sidan av året så att dom hamnar årskullarna efter varandra. Men bebis själv skulle nog föredra att vara född i januari, iaf när han blir större. I vilket fall dom helst tycker jag att han ska stanna i magen till tidigast v 38 för att vara helt mogen.mitthemligajag skrev 2015-12-16 11:45:34 följande:Åh vad skönt att bebbe har stannat kvar och att h*n har sjunkit lite! Ja inte är de lätt att vila inte... Oros moment nr 1 just nu är att få en bebis nu och missa julafton med pyret här på hemmaplan, ush!!!! -
Go morgon allihopa!
Jag börjar bli lite nervös för att förlossningen närmar sig, för ett par dagar sedan är jag säker på att det var slemmisen jag såg och nu på morgonen hade jag en mindre blödning när jag kissade. Har ringt till förlossningen eftersom att man såklart blir orolig när det kommer blod och hon sa att jag ska återkomma om det kommer mer. Att en liten blödning är oftast tecken på att kroppen börjar göra sig redo.
Det som gör mig lite orolig är att det var såhär min dotters förlossning började. Först med en liten blödning på morgonen, sen vid lunch kom det mer och när jag ringde då kom värkarna.
Ska nog ta en liten shoppingtur på stan så fort affärerna har öppnat ovh köpa strumpor och sen packa den där BB-väskan. Så att det är klart iaf, tvättat har jag gjort :)
Min Skötväska kom igår, var precis som jag ville ha den, lagom med fack och gott om plats. Blev supernöjd! -
Det har inte blivit någon bebis, men har fortfarande onda värkar som kommer och går. Har inte kommit något mer blod. Känns väldigt konstigt det här, har inte varit med om det i mina tidigare graviditeter. Skulle inte förvåna mig om han är en riktig luring och man går två veckor över bf istället :) men jag känner att jag måste ringa och rådfråga angående hans rörelser, han har blivit väldigt lugn, känner väldigt små puffar någon gång då o då och det är stor skillnad till hur han har röjt runt innan.mitthemligajag skrev 2015-12-20 21:57:22 följande:Det måste ju ha blitt bebis för MeEmma nu!! ;) såå spännande hihi (för man kan väl inte vara så upptagen att man inte kikar in här? *fniss*)
Istället för att föda barn jag varit upptagen med sjuka barn, lilleman har skrikit hela nätterna med skyhög feber. Vi håller även på att tapetsera/måla det sista i det nya sovrrummet som vi har byggt till. Försökt röja ordning hemma så att all renoveringsdamm o skit är borta nu. Jag är helt slut känner jag. Men nu är det bara mat kvar att förbereda till julafton, sen ska jag bara ta det lugnt om det går... -
Ni kan ju ha en liten ryggsäck som är bebisens egna, tar inte mycket plats och kostar mindre :) ett tips är bara att det är bra att ha något underlägg som går att vika ihop för att byta blöja på (följer med skötväskor) finns inte bra skötbord på alla ställen och blir mer hygieniskt.amalie79 skrev 2015-12-26 21:30:03 följande:Jag som brukar tänka lite har varit riktigt klantig ang detta med Skötväska. Hade ju tänkt använda en av mina gigantiska handväskor eller en av mina axelväskor från stadium.
Idag påpekar mannen lite fint att ska vi inte ha en skötväska? Jag förklarar hur jag tänkt varpå han svarar att han är ju inte jättesugen på att gå runt med en damväska och särskilt inte vid de tillfällen då jag inte är med...?
Så nu behöver vi en klassisk Skötväska som inte är alltför dyr?
Jag har haft fullt upp hela julen, känns som att det är första gången jag sitter ner och tar det lugnt nu. Idag hann jag in en snabbis på Pop's rea och köpte en jättesöt body plus byxor med kaniner i trollerihattar, så söta! Men mer än så orkade jag inte gå runt, har fruktansvärd molvärk i ryggen, ont i nedre delen av magen nästan hela tiden. Känns som knivar dessutom i underlivet som hugger till då o då, antar att det är någon nerv bebis kommer åt. Jag tror även att han har fixerat sig, vilket ingen av mina tidigare barn har gjort före förlossningen. Detta lilla barn är inte alls som sina syskon på något sätt. -
Hoppas för er alla tre att bebis stannar kvar tills din man är frisk och kan vara med som stöd! Håller tummarna för er <3WiMe06 skrev 2015-12-26 20:33:44 följande:Nej, han lär ju inte va särskilt välkommen till förlossningen kan jag tänka mig och inte särskilt bra stöd heller, haha.
Vi hoppas på både falsklarm och att mannens feber går över snabbt. -
Det fungerar jättebra att gå på hockey med liten bebis, min lilla kille fick vara med från ca tre veckor. Ammade honom rejält innan, satte på hörselskydd och sen fick han nån skvätt innan sista perioden. Han var nog van med ljudet ifrån magen, sov mest hela tiden. Nu är han fortfarande med på matcherna, brukar sitta o klappa händerna två första perioderna, sista brukar han somna i :) jag vill inte sluta gå på hockeyn nu heller, så det blir nog samma sak med denna bebisen.amalie79 skrev 2015-12-27 18:32:19 följande:Jag tog en tupplur nu på eftermiddagen. Skulle vilat idag men blev en sväng på rea idag med och tur det för jag hittade min snögubbedress på hm för halva priset! :D iof i 62 men den får vara lite stor då, dessutom kan byxorna och mössan användas ihop med annat också.
Sambon köpte en enligt mig svindyr stickad polarndress, de där med vintermotiv som kommit innan jul. Hade hoppats de skulle varit på rea men när den inte kom tänkte jag köpa bara bodyn i samma serie. Gnällde lite över priset men han sa bara: du vill ha den, jag vill ha deN, vi fick bra lön båda två denna månaden och du får en enda bebis älskling!
Så vi tog den med i 62 för att kunna använda den lite som overall, med något under, tror den är för varm att ha bara den, iaf hemma hos oss. Gillar när han säger så ibland! :)
Jag ska göra mitt ansträngande den 30 istället, köpte biljetter till Frölunda- Malmö shl- hockey:)
Sista matchen innan bebis både med tanke på ekonomi och ev amning osv:) sen siktar vi på finaler i april!
Nu ska jag dricka te och sätta på en film med lite julkänsla. Väljer mellan noll tolerans och Harry Potter just nu :D
Imorgon Mvc besök, v 37+2. Hoppas och tror att proverna säger så frisk som jag fortfarande känner mig. Ska bli kul att höra om bebis är fixerad än, sist var den ruckbar, och känner ingen skillnad nu, snarare mindre ont i svansen, vilket säkert har att göra med att det inte är någon kall mopedåkning i galonbyxor längre också.
Idag gjorde jag något så dumt, halkade när jag var på min ett-åring (ramlade inte som tur var), men gick typ ner i spagat och sträckte mig ordentligt. Har haft så j-vla ont i fogarna och ljumskarna efteråt och känns typ som att jag har en stor melon i underlivet som ska explodera. HOPPAS att det går över till imorgon, för att fy vad ont det gör :( -
Vi är bara med i allsvenskan, men högt låter det ja. Men med hörselskydd är det ingen fara och sen har vi säsongsplatser på den "lugnare" sidan. Här är det många bebisar som är med från start :)amalie79 skrev 2015-12-27 21:00:43 följande:Oj, men det låter ju så högt?? Kollade lite sist och de minsta verkade vara runt 2 som var där. Men låter ju hoppfullt. Men samtidigt så kostar ju shl matcher en del, nu var det billiga biljetter och ändå över 400 för oss två.
Aj aj aj det där lät smärtsamt:( hoppas det blir bättre snsrt! Har du en vetekudde? Värm den och ta med dig i sängen isf. När jag överansträngt mig eller för den delen hsr mensvärk så sover jag alltid med den.
Fast just nu så är jag försiktig vid ljumskarna. Jag har en bebis där som blir lätt irriterad av att det blir varmt om skallen :D
Tack för tipset med vetekudden, ska värma upp den på en gång! Min sambo fick nyss hjälpa mig upp för att det låste sig helt när jag la mig ner. Känner mig för tillfället som en handikappad elefant! -
Haha, i normala fall har jag bara känt mig som en kossa med en hängande mage :)mirakelspektakel skrev 2015-12-27 21:30:06 följande:Din stackare! Välkommen till djurens fantastiska värld! Jag bruka växla mellan att känna mig som en säl, pingvin och flodhäst (som är strandad på land) :D
Hoppas vetekudden och vila hjälper så att det blir bättre i morgon, tror dock att du ska ställa in dig på att det kommer bli sämre imorgon för att sedan lägga sig om ett par dagar.
Tack! Eftersom min sambo måste gå och jobba imorgon så måste det vara bra imorgon, vill inte ha såhär ont och vara själv :( -
Alla mina graviditeter har varit olika, denna skiljer sig enormt mycket från den förra och den första o då ska alla tre vara pojkar. Tycker nog att min flicka och min pojke som är ett har varit mest lika varandra.WiMe06 skrev 2015-12-27 22:51:51 följande:Ja, precis 2 pojkar innan det är så himla mkt som skiljer sig. Den här graviditeten har varit helt annorlunda. Dem trodde på rul att vi väntar en tös men jag har varit lite tvekande inför det sista veckorna men nu börjar jag nästan tro på det igen med tanke på att allt är så annorlunda. Har också hört att det kan vara skillnad om man väntar flicka eller pojke. Blir spännande att se om det är en liten tös som kommer.
Men annars har jag också hört att det brukar skilja sig mellan graviditeter med pojkar o flickor. Det är kul hur folk spekulerar :) vet tex när jag väntade min flicka och alla "visste" att det var en pojke utifrån magens form medan jag visste utifrån ett könsultraljud att det inte alls var en pojk... -
Det har jag gjort förr och gör nog det nu också, blir paket som lillebror ger till dom när vi kommer hem från BB. Sen är jag noga med att alla som ska ge bebisen något även har med sig något litet till syskonen. Tycker att det är väldigt viktigt att dom inte blir bortglömda när det kommer en ny liten människa till familjen, läggs alltid så mycket fokus på den lilla av de flesta.FrökenBlå skrev 2015-12-27 23:07:44 följande:Ni som har fler barn sen innan, har/kommer ni ge någon "grattis du har blivit storasyster/storebror-present" eller liknande?