BF Januari 2016 :)
Jag bodde bara i en tvåa under min 1:as första år och det gick väldigt bra, dom tar inte så mycket plats när dom är små och dessutom kan du ju vara ute en hel del när det är så fint väder :) efter det har jag bott i större lägenheter och radhus tills förra året när jag var gravid med mitt tredje barn och det skulle ha blivit något trångt... Kostar väldigt mycket med hus här om man vill bo i ett någorlunda bra område, som tur var fick vi en bra vinst vid försäljning av lägenhet annars hade det tagit många år att få ihop insatsen när man redan har barn som kostar endel.
Om du inte får plats med skötbädd jämte handfatet så är det en jättebra idé att ha det på golvet, kan ju ha nån korg jämte med blöjor, tvättlappar o sånt :)
Vi har en hyresrätt i Sverige så vi behöver inte tänka på att sälja och vi har alla pengar vi behöver till husköp inom den prisklass vi kan tänka oss, så det handlar "bara" om att faktiskt hitta ett bra hus och bli sist kvar som spekulant så man får köpa det. Men det kan ju ta tid så vi räknar med att det här barnet kommer vara 2,5-3,5 när vi flyttar. Ska bli kul när man äntligen får något eget lite större, och en liten trädgård